Поліси авто- та медичного страхування подорожчають в середньому на 15-25% — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Поліси авто- та медичного страхування подорожчають в середньому на 15-25%

Казна та Політика
601
Девальвація гривні позначиться на роботі продавців автострахування (КАСКО) і полісів добровільного медичного страхування (ДМС). Ціни за цими страховками вже найближчим часом підвищаться.
Дорогі колеса
«Якщо тарифи за КАСКО страховики підвищувати не будуть, то в абсолютних величинах платежі виростуть на 20%, тому що вони залежать від страхової суми, що дорівнює вартості автомобіля, яка рахується в доларах США», – говорить голова правління «Української страхової групи» Павло Нельга. За його словами, сьогодні середня страхова сума за КАСКО коливається в межах 170 180 тис. грн, а середній страховий платіж 8,5 10,8 тис. грн.
Заступник голови ради Ліги страхових організацій України (ЛСОУ) Олександр Зальотов, навпаки, вважає, що гравці ринку автострахування не допустять підвищення вартості КАСКО на 20-25%. «Зростання ціни буде в межах 5-10%. Попит на КАСКО останні роки падає, а конкуренція зростає. Тому багато компаній намагатимуться утримати вартість автостраховок за будь-яку ціну», – говорить Олександр Зальотов. Інструменти для стримування подорожчання у страховиків поки що є. Це, наприклад, високі франшизи (частина грошей за ремонт, які клієнт платить сам. – «Капітал»), зниження набору ризиків. «Є компанії, які вже сьогодні активно пропонують страхувати авто тільки від одного ризику – ДТП. Таких пропозицій стане більше», – вважає Зальотов. За даними ЛСОУ, сьогодні продають КАСКО в Україні 150 200 компаній, а застраховано всього 300 тис. автомобілів (з 10 млн, офіційно зареєстрованих в Україні), тоді як в 2008 р. поліси КАСКО були у 950 тис. водіїв.
Хворе місце
Ще більш стурбовані девальвацією продавці полісів добровільного медстрахування. За даними ЛСОУ, в Україні близько 3 млн громадян мають медичну страховку, і 80% договорів – корпоративні . Активно продають медстраховки 20-25 компаній. «Навіть без девальвації гривні щороку медичні послуги дорожчатимуть на 5-15%, залежно від бренду клініки. А з урахуванням курсових коливань і подорожчання імпортних ліків вартість медстрахування зросте на 30-35%», – впевнена директор департаменту продажів і сервісного обслуговування з особистих видів страхування компанії «Європейський страховий альянс» Світлана Гур’янова. За її словами, страховики спробують стримати ціни, але через високу (близько 80%) збитковості цього виду страхування все одно змушені будуть збільшити його вартість у середньому на 25%. «Прикро, що в більшості договорів не передбачена можливість перегляду цін до закінчення терміну дії документа . Якщо врахувати, що багато страховиків вже уклали з клієнтами нові договори в грудні-лютому, то ціни вони підвищити зможуть тільки через 10-12 місяців», – констатує Світлана Гур’янова.
Платити за все
Якщо ціни не підвищаться одночасно у всіх страховиків, то зростання виплат у всіх компаніях чекають вже в березні. «Курсова різниця – це проблема страховиків, а не їх клієнтів. Тому компанії зобов’язані оплачувати ремонти автомобілів, навіть якщо запчастини подорожчають», – упевнений президент Федерації страхових посередників Ібрагім Габідулін. За прогнозами Павла Нельги, через девальвацію гривні виплати страховиків за КАСКО і ОСАГО виростуть на 10-15%. «Зростання буде нижче, ніж курсові коливання, тому що у вартості ремонту ціна запчастин становить тільки 60%. Решта частка припадає на послуги співробітників СТО, які найближчим часом навряд чи подорожчають», – пояснює Павло Нельга.
Що стосується добровільного медстрахування, тут експерти чекають на ще більше зростання виплат. «Вже через місяць рівень виплат почне зростати. У тих страховиків, які не зможуть підняти ціни на поліси, обсяг виплат може вирости до кінця року на 50%», – впевнена Світлана Гур’янова. Олександр Зальотов більш стриманий у прогнозах: «Зростання виплат може становити до 25%», – вважає він. Але всі страховики єдині в думці: якщо гривня найближчим часом не зміцниться, багато СК, які не мають достатнього запасу міцності і працюють «з коліс», почнуть затягувати з виплатами, а близько десятка компаній можуть вже до кінця року збанкрутувати. «Їх агонія може тривати і довше, – вважає Ібрагім Габідулін. Все залежить від політики власників і реакції регулятора».
Тетяна Павлюченко
За матеріалами:
Капітал
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас