В Києві вартість послуг інтернет в 2,5 рази нижче, ніж у Росії - директор мережі "Ланет" — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

В Києві вартість послуг інтернет в 2,5 рази нижче, ніж у Росії - директор мережі "Ланет"

Технології&Авто
1377
На ринку мобільного зв’язку абонентська база операторів вже давно сформована. Як йдуть справи на ринку інтернет-доступу?
Можна з упевненістю сказати, що київський ринок повністю насичений і зараз відбувається перерозподіл абонентської бази між провайдерами. Столицю вже не можна назвати “ласим” містом. У Києві залишається тільки переманювати абонентів у конкурентів.
Що стосується всієї України – то тут є куди рости, згідно з останніми дослідженнями загальнонаціональне проникнення Інтернету в Україні становить лише 35% (проти 90% у Києві. – Ред.). Саме тому більшість великих провайдерів активно працюють у невеликих містах і навіть селах. Наприклад, мобільний оператор “Київстар”, який не так давно став ще й інтернет-провайдером, воліє впроваджувати свої послуги в містах з населенням від 50 тис. осіб. Таке місто може бути невеликим, але воно повинне мати багатоповерхові забудови. Коли в нього заходить великий гравець, то за рахунок свого масштабу і низьких цін він може дуже швидко набрати абонентську базу. Трохи інша ситуація спостерігається в секторах з приватною забудовою – там за підключення можна брати плату близько 1 тис. грн. Таким чином, провайдер компенсує свої витрати, а абонент відразу приносить прибуток.
Але ж для залучення абонентів знадобляться серйозні маркетингові зусилля?
Інтернет-провайдер “Воля”, який зараз є лідером у Києві (20% домогосподарств. – Ред.), дарує абонентам півроку безкоштовного підключення, але цей інструмент можуть собі дозволити тільки великі гравці.
У нас стратегія дещо інша – робота на перспективу, а вона можлива тільки за рахунок якості. Сьогодні “сарафанний маркетинг” грає все більшу роль в залученні абонентів. На ринку інтернет-доступу рекомендація друга або сусіда є одним з головних способів залучення клієнтів.
Звичайно-ж, у нас залишаються “холодні” дзвінки, поліграфія, зовнішня реклама, але ми намагаємося робити упор на “сарафанне радіо”. А це означає працювати на якість – день у день покращувати якість наданих послуг, налагоджувати обслуговування, запобігати черзі при дзвінках абонента в call-центр, створювати зручні способи комунікації з клієнтом: особистий кабінет, пошту, соціальні-мережі, SMS.
У компанії “Воля” кажуть, що у компанії склалася не сама позитивна репутація серед абонентів і з цим важко боротися. Як ви працюєте над своїм іміджем?
Відгуки клієнтів про компанію “Воля” не позбавлені підстав – досить прийти в їх центр обслуговування абонентів та простояти годину в черзі. Ми ж робимо все, щоб нашому користувачеві не було необхідності їхати в офіс. У мережі “Ланет” робота з клієнтами в основному відбувається віддалено: по телефону, в особистому кабінеті, в онлайн-спільноті підтримки, в соціальних мережах і по електронній пошті. Ми моніторимо велику кількість інтернет-ресурсів для відстеження відгуків та оперативного на них реагування.
Чи плануються подальші інвестиції в мережу?
Мабуть, ми єдина інтернет-компанія в Києві, яка продовжує будувати свою мережу. Торік ми розширили покриття мережі на 40%. Станом на 1 вересня 2013 покриття “Ланет” досягло 400 тиc. домогосподарств – це близько 40% всіх домогосподарств Києва. До кінця року ми плануємо закінчити будівництво мережі в Голосіївському районі столиці. Навесні 2014 ми почнемо роботи на Лівому березі (починаючи з Троєщини). Потім ми прямуємо вниз за течією Дніпра в Дніпровський район – Русанівка, Воскресенка і так далі. За минулий рік ми охопили більше 100 тис. нових домогосподарств, у 2013 році плануємо охопити стільки ж.
Що зараз є основним двигуном трафіку?
Активно набирають популярність соціальні мережі. Але зараз, безумовно, основним двигуном трафіку є відео. Доступ на такі сайти, як ex.ua, fs.to і megogo.net становить до третини всього трафіку в пікові години.
У Києві більшість користувача дивляться відео онлайн, так як це дозволяє швидкість інтернет.
Чи можна очікувати підвищення ціни?
Так, серед учасників ринку це питання активно обговорюється. Але на поточний момент це скоріше буде не підвищення, а обмеження нижнього порогу цін для нових підключень. Підвищення якості послуг в умовах перманентного демпінгу неможливе.
Примітно, що вартість послуг інтернет-провайдерів у Києві чи не найнижча в світі. У нас тарифний план зі швидкістю доступу в 100 Мбіт/с коштує менше $ 10. У Росії ця цифра мінімум в 2,5 рази більше, навіть якщо не брати до уваги Москву.
Такі показники, на жаль, не йдуть на користь ринку. Ринок ШПД дуже капіталомісткий і якщо не отримувати прибуток від абонента – розвиватися в умовах дорогих кредитів просто не буде можливості.
Є побоювання, що влада України піде по стопах Росії і вимагатиме від інтернет-провайдерів інформацію про користувачів. Якщо це відбудеться, якою буде позиція компанії?
Ми намагаємося працювати виключно в рамках правового поля. Якщо до нас надходить правильно оформлений запит з відповідною постановою суду, відмовити ми не маємо права.
Яких змін на ринку варто очікувати в найближчий рік?
Варто звернути увагу на кількох гравців на ринку і ви тут же побачите тенденцію. Freenet оголосив про отримання 30 млн грн. інвестицій і заявив про наміри з поглинання. IPnet пішов по схожому шляху. Великі компанії завершили будівництво власних мереж і перейшли на шлях поглинань.
Цукрова Тетяна
За матеріалами:
Діло
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас