Ринок: закон про мови зажене харчопром у збитки — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Ринок: закон про мови зажене харчопром у збитки

2310
У закону про мовну політику виявилися не тільки політичні, але й економічні аспекти. Необхідність дублювати написи на упаковці регіональними мовами загрожує виробникам значними збитками.
Першими про те, що відповідність новій мовній політиці може дорого обійтися виробникам, заявили представники пивоварної галузі. "Виконання виробниками пропонованої норми цього закону потребуватиме негайних радикальних змін у багатьох частинах виробничих, логістичних, бізнес та інших процесів, через які не тільки пиво-безалкогольна галузь, а всі вітчизняні товаровиробники будуть змушені зазнати багатомільйонних збитків", - йдеться в повідомленні асоціації "Укрпиво".
Як відзначають учасники ринку, в законі не передбачений перехідний період на корекцію виробничого процесу і таким чином їм доведеться суттєво змінити маркування вже в день опублікування закону після підписання його президентом. "Цей закон повинен вступити в силу в розпал сезону, коли заводи, логістична інфраструктура, дистриб'ютори та торгові точки галузі працюють на повну потужність і мають великий запас товару, продаж якого в місцевостях з регіональними мовами з дня опублікування закону виявиться незаконним", - зазначає "Укрпиво".
Використання вже надрукованих етикеток і упаковки виявиться неможливим, а значні партії товару будуть вилучені з торгівлі.
Крім того, дотримуючись букви закону компаніям доведеться маркувати окремі партії продукції для невеликих населених пунктів, якщо там зафіксована хоч одна регіональна мова.
Перспектива вже найближчим часом виявитися заручником нових вимог до маркування турбує і інших представників харчопрому. Як відзначили "Делу" у компанії-виробників заморожених напівфабрикатів, необхідно встановити не менше півроку перехідного терміну для адаптації до нових правил. "Коли закон писали, переслідували політичні цілі, а виробники просто виявилися заручниками некомпетентності, - сказав представник компанії. - У тому вигляді, в якому виписана стаття, її не те, що складно - неможливо застосувати".
"Укрпиво" має намір звернутися до президента України з проханням змінити або скасувати статтю 26 "Мова реклами і маркування товарів". Як зазначається в повідомленні асоціації з посиланням на директора з юридичних питань пивоварної компанії Carlsberg Ukraine Наталю Бондаренко, "практично неможливе впровадження цієї норми закону в операційну діяльність компанії-виробника". "Адже компанія у дуже короткий термін повинна ввести адміністрування етикетки з усіма регіональними мовами і мовами меншин, яких в Україні налічується 18", - зазначила Бондаренко. За її словами, не зрозуміло, яким чином можна виготовити етикетку з такою кількістю мов для різних регіонів країни, поки недоступна інформація, необхідна для визначення кордонів місцевостей з регіональними мовами.
Нагадаємо, Верховна Рада 3 липня ухвалила закон Ківалова-Колесніченка "Про основи державної мовної політики", що значно розширює застосування російської мови на регіональному рівні. 31 липня закон спрямований на підпис президентові України.
За матеріалами:
Діло
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас