Кабмін витратить на дороги 33 мільярди доларів


Кабмін витратить на дороги 33 мільярди доларів

До 2018 року Україні потрібно 264 млрд грн ($33 млрд) для фінансування розвитку автомобільних доріг та виплати кредитів. Цю суму підрахували у Державному дорожньому НДІ ім. Шульгіна, йдеться в опублікованому вчора на сайті Мінінфраструктури проекті постанови Кабінету міністрів. Протягом 30 днів у відомстві будуть приймати зауваження і пропозиції до цього документу.

Як зазначає Кабмін, необхідні кошти Україна може отримати в основному за рахунок держбюджету, міжнародних фінансових організацій та залучених під держгарантії кредитів. У міністерстві вважають, що це найбільш прийнятний варіант.

Профінансувати майбутню програму можна і за збереження чинної системи фінансування дорожнього господарства (бюджетні кошти, кредитні кошти, кошти концесіонерів, гранти). Проте створення мережі платних доріг в Україні не матиме успіху, впевнені у міністерстві.

"Подібний варіант фінансування дорожнього господарства зараз використовується в Білорусі. Але якщо в 2006 році ці кошти забезпечували 90,6% потреби, то нині - лише 64%. Тому Білорусь намагається вирішити питання про покриття дефіциту за рахунок кредитів, хоча в майбутньому це зменшить фінансування за рахунок повернення кредитних ресурсів", - підкреслюється в документі.

Ще один варіант передбачає фінансування за рахунок переважно приватних інвестицій. Однак даний варіант має великі ризики у випадку, якщо інвестиції неможливо буде залучити, відзначають експерти.

"В України дуже велика територія, але при цьому невелика щільність населення: дороги просто не зможуть забезпечити необхідний потік машин. В країні потрібно реалізовувати проект мінімум на 200-300 км, але це величезні гроші, і залучити інвестора під такий проект майже нереально", - упевнений Кравченко.

Суму інвестицій $33 млрд на найближчі п'ять років експерти називають непідйомною. "Розвиток інфраструктури - додатковий стимул для розвитку власної економіки. Але заявлена сума рівносильна практично 20% ВВП, і щороку нарощування йде в середньому на 4%. Це колосальні суми, і виникає питання: де знайти такі гроші?" - говорить виконавчий директор Міжнародного фонду Блейзера Олег Устенко. В цьому році, за його словами, на інфраструктурні проекти було витрачено 1% від ВВП.

"Я не проти розвитку інфраструктури, але потрібно намагатися жити відповідно до коштів. Просто збільшити дефіцит державного бюджету не можна. Щоб знайти для цього фіскальний простір, потрібно різати інші програми. А позичати на міжнародному ринку під такого роду програми або роздутий дефіцит держбюджету навряд чи буде можливо в найближчі п'ять років", - пояснює Устенко.

Антон Кравченко вважає, що суму цілком можна зменшити. "Наприклад, потрібно проводити відкриті торги, залучати до конкурсів більше учасників, оптимізувати витрати на будівництво", - резюмує він.

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Сервіс підбору кредитів
  • Надішліть заявку
  • Дізнайтесь про рішення банку
  • Підтвердіть заявку та отримайте гроші
грн
Замовити кредит онлайн
Топ новини
Обговорюють

Читають

В Контексті Finance.ua