Не поділили стаж


Не поділили стаж

У розпорядженні Комерсант-Україна опинився протокол позачергових зборів президії МТСБУ N296/2012, на якому 11 січня було вирішено оскаржити в суді рішення Нацкомфінпослуг N708. Цим документом регулятор 28 листопада змінив з кінця грудня коректуючі коефіцієнти, що визначають ціну полісів обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників транспортних засобів (ОСАЦВ). Всі члени президії бюро підтримали початок судового протистояння, оскільки залишилися незадоволені зниженням коректуючого коефіцієнта для водіїв зі стажем від трьох років ("К4"). Він був встановлений в межах від 1 до 1,76, тоді як страховики наполягали на 1,35-1,76. "Ця зміна призведе до зменшення валових страхових платежів з цього виду страхування і збільшить ступінь ризику для страховиків-учасників ринку ОСАЦВ", - зазначається в протоколі.

Рішення Нацкомфінпослуг дозволило знизити вартість поліса ОСАЦВ для водіїв зі стажем на 35%. "Комісія в порушення регламенту, ігноруючи розрахунки бюро, вирішила в односторонньому порядку переглянути рішення, що загрожує банкрутством багатьох страховиків і колапсом ринку", - стверджує заступник голови правління СК "АХА Страхування" Максим Межебицький. Згідно з протоколом МТСБУ, ініціаторами розгляду цього питання стали НАСК "Оранта", СК УПСК і СК "Провідна". "Цей один пункт оцінюється в 300 млн грн, які всього за один рік не отримає ринок. В умовах, коли не налагоджена боротьба з демпінгом, з великою ймовірністю можна сказати, що деякі компанії спробують використати цю ситуацію для переділу ринку за допомогою актуарно не обґрунтованих коефіцієнтів", - вважає член президії МТСБУ Олександр Завада. Тому в рамках своїх повноважень президію МТСБУ рекомендував членам бюро (на ринку працює 86 страховиків) використовувати при розрахунках коефіцієнт від 1,35.

У Нацкомфінпослуг впевнені в правильності своїх дій. "Ми вважаємо рішення законним. Воно зареєстровано в Мін'юсті. У нас немає офіційної інформації щодо рішення бюро його оскаржити", - коротко відповів виконуючий обов'язки голови комісії Андрій Литвин. Варто зазначити, що проблема не в розмірі коефіцієнта, а в різних підходах. Комісія впевнена, що ціна полісів для водіїв з більш ніж трирічним стажем може знижуватися, тоді як МТСБУ хоче зробити для них дорожчі поліси, ніж для водіїв без стажу. "За пропозицією бюро і дрібні, і великі компанії працювали на єдиних страхових тарифах. Великі компанії не можуть більше їх знижувати, інакше підуть у найглибший мінус, а ті, хто не виплачує за страховими випадками, і далі будуть знижувати ціни на страховку", - сказав співрозмовник в однієї з великих СК.

Голова комісії зі страхування Українського товариства фінансових аналітиків В'ячеслав Черняховський високо оцінює шанси на успіх МТСБУ при оскарженні процедури прийняття рішення Нацкомфінпослуг, яка має право лише стверджувати пропозиції бюро. На думку голови правління СК "Глобус" Володимира Ганчака, застосовувати коефіцієнти до стажу водія взагалі не варто, встановивши лише контроль над дотриманням системи "бонус-малус". "Затівати судові суперечки через це немає сенсу. Є багато більш важливих питань, які потрібно вирішити", - стверджує директор СК "Дніпрінмед" Наталія Белінська.

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Дивись також
Рейтинг популярності матеріалу «Не поділили стаж» на Finance.ua - 2.0
Топ новини
Обговорюють

Читають

В Контексті Finance.ua