Києву потрібні гроші з парковок — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Києву потрібні гроші з парковок

Казна та Політика
491
В мерії підрахували, що міськбюджет недоотримує від паркувального бізнесу близько 200 млн. грн. на рік. Виправити ситуацію депутати планують шляхом виведення сектора з тіні за рахунок створення районних підрозділів комунального підприємства (КП) "Київтранспарксервіс".
Контрольна комісія Київради з питань цільового використання коштів КП "Київтранспарксервіс" дійшла до висновку, що міський бюджет м. Києва недоотримує близько 170 млн. грн. від плати за паркування транспортних засобів. Нагадаємо, що це підприємство є монопольним оператором цього виду бізнесу. При цьому комісія не виявила з боку КП якихось порушень.
А голова комісії Юрій Дмитрук (депутат фракції "Столичні реформи") вважає, що місто недоотримує кошти від справляння плати за паркування. "Після ліквідації районних рад та районних КП 80% парковок перейшли у тіньовий сектор", - сказав він.
Нагадаємо, комісія була створена 31 березня ц.р. з метою перевірити звітність щодо отриманих підприємством коштів за надання послуг з паркування та іншої госпдіяльності. Серед її обов'язків - вивчити питання про необхідність збільшення кількості місць паркування, переходу на безготівковий розрахунок за послуги паркування, будівництва наземно-підземних паркінгів. Попрацювавши три місяці, депутати вирішили просити міськраду на найближчій сесії продовжити роботу комісії до листопада.
Сьогодні приватні підприємства не поспішають виходити з тіні - працювати легально невигідно. З 11 грн., взятих за паркування, за словами Дмитрука, приватник має право залишити собі лише 3 грн. Станом на 1 червня у столиці діяли 194 денні майданчики на 7,2 тис. паркувальних місць і 649 нічних майданчиків на 63,2 тис. паркувальних місць. Дохід міста від них порівняно невеликий. За підсумками I кварталу "Київтранспарксервіс" перерахував у держбюджет усього 12 млн. грн.
"Коли ми почали розбиратися з комісією, чому бюджет Києва недоотримує кошти від цих парковок, то з'ясувалося, що комунальне підприємство "Київтранспарксервіс" контролює лише 20% стоянок. По нічних паркінгах ще гірше - цифра становить всього 10%. 80% парковок перейшли у тіньовий сектор економіки", - розповів під час засідання комісії Дмитрук. За його словами, до кінця 2011 р. на засідання Київради буде винесено питання про перехід всіх паркувальних майданчиків у Києві під юрисдикцію комунального підприємства.
"Це не передбачає відсутності приватних структур в цьому сегменті бізнесу, однак приватна структура буде підписувати угоду з комунальним підприємством і буде платити в бюджет паркувальний збір та інші платежі, які передбачені законодавством", - уточнив він.
Самі учасники ринку вказують на наявність у цьому секторі зовсім іншого розподілу сфер впливу.
Голова міської організації роботодавців-перевізників "Столиця" Валерій Липецький сказав, що більшість автостоянок у Києві приватні. Як правило, вони охороняються, і люди можуть залишити там свої автомобілі за окрему плату на тривалий період. При цьому всі вуличні паркувальні майданчики - муніципальні і половина з них, зазначає він, нелегальні. На цьому, за його словами, "Київтранспарксервіс" створив свій тіньовий бізнес. "КП посилає своїх "смотрящих" визначити, де найбільше паркується машин, влаштовує там нелегальне місце для парковки і збирає гроші. Зібрані кошти потім йдуть точно не в міськбюджет", - розповідає він. Вивести сферу з тіні, на думку Липецького, можна буде за умови, що земля під паркування буде виділятися Київрадою, і кожний паркувальний майданчик отримає свій паспорт. "При цьому плата повинна збиратися за допомогою касового апарату", - додав Липецький.
Опозиціонери в міськраді вважають за необхідне збільшити кількість офіційних місць для паркування. Глава фракції БЮТ в Київраді Тетяна Меліхова запропонувала винести на розгляд сесії питання про реалізацію за рахунок коштів міського бюджету пілотного проекту з будівництва багаторівневих паркінгів з легких конструкцій. На її думку, такий проект може реалізувати КП "Житлоінвестбуд - УКБ". В умовах дефіциту коштів місто навряд чи зможе профінансувати будівництво багатоповерхових паркінгів. Гроші на це потрібні чималі - в мерії підрахували, що на сьогоднішній день вартість 1 кв. м паркомісця в елітному паркінгу дорівнює середній вартості 1 кв. м житла в місті.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас