Ъ: Держава розбавить бензин — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Ъ: Держава розбавить бензин

Енергетика
1736
Нафтотрейдерів зобов'яжуть маркувати пальне, що продається на АЗС. Вчора парламент прийняв у першому читанні законопроект, який, на думку Міненерго, дозволить понизити обсяги контрабандного і контрафактного пального на ринку. Учасники ринку впевнені, що введення маркування збільшить ціни на пальне на 12-15 коп. за літр.
Вчора Верховна рада прийняла в першому читанні законопроект №7484 "Про впорядковування обороту нафтопродуктів", в якому пропонується ввести обов'язкове маркування нафтопродуктів, що імпортуються і виробляються в Україні. Законопроект був внесений народним депутатом від "Нашої України - Народної самооборони" Михайлом Полянчичем. Але, як стверджує високопоставлене джерело в Міненерго, фактично його ініціатором був міністр енергетики Юрій Бойко.
Згідно з документом, всі підакцизні нафтопродукти, що виробляються або ввозяться до України, підлягають обов'язковому маркуванню. "В час сплати акцизного збору при розмитненні нафтопродуктів в них додаватиметься спеціальна речовина - маркер. Згодом на заправці цей маркер має бути легко ідентифікований за допомогою тестера, що дозволить з'ясувати, чи заплачений акциз з нафтопродуктів", - пояснило джерело в Міненерго.
Постачальник маркерів акцизного податку визначатиметься Державною податковою службою. А в разі виявлення фактів відвантаження, зберігання, транспортування нафтопродуктів без наявності маркерів їх вилучатимуть на підставі рішення суду. "Головна проблема сьогодні - це те, що в податкової немає необхідних ресурсів і досвіду", - відзначив співрозмовник у міністерстві.
В 2007 році Кабмін вже доручав Держспоживстандарту проводити щомісячні перевірки якості нафтопродуктів, що продаються на українських АЗС. Але для масштабних перевірок у відомства виявилося недостатньо засобів, і ініціатива не принесла високих результатів.
Генеральний директор консалтингової компанії "А-95" Сергій Куюн відзначає, що маркування нафтопродуктів використовується в більшості країн Євросоюзу, і в цілому ініціатива є прогресивною. "Але у нас, як завжди, все може обернутися несподіваним чином - маркери можуть почати підроблювати, що загалом не так вже і складно, або продавати на чорному ринку", - відзначає Куюн.
Проти ініціативи в нинішньому вигляді виступають і учасники ринку. "Йдеться про спробу змусити купувати маркери у одного монопольного постачальника. Якщо це зробити, то, за нашими розрахунками, виходячи з вартості таких маркерів, пальне може подорожчати на 12-15 коп. за літр", - заявив голова правління "Укртатнафти" Павло Овчаренко. "Швидше за все, ті ж контрабандисти і продавці контрафактної продукції будуть купувати маркери на чорному ринку, а для інших нафтотрейдерів збільшиться кількість перевірок податкової", - вважають в прес-службі НПК "Галичина".
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас