Автомобілісти відчують інфляцію — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Автомобілісти відчують інфляцію

Казна та Політика
4954
Новий закон ділить автомобілі на шість категорій. По-перше, дорогі автомобілі з об'ємом двигуна більше 3,5 л поділені на три категорії: 3,5-4,5 л, 4,5-5,5 л і більше 5,5 л. Базовий розмір податку, втім, від цього трохи підвищиться.
Якщо у нині чинному законі ставка для нових машин об'ємом двигуна від 3,5 л складає 40 грн. за кожні сто кубиків, то, згідно із законопроектом, власники машин з об'ємом двигуна 3,5-4,5 л будуть сплачувати цей податок за ставкою 45 грн., 4,5-5,5 л - 50 грн., понад 5,5 л - 55 грн. Цікаво, що в початковому варіанті законопроекту ці ставки були як мінімум удвічі вищими.
Більш того, підвищені ставки стосувалися і малолітражних автомобілів. Мабуть, усвідомивши, що таке різке підвищення податку може істотно вплинути на проходження документа в парламенті і електоральну підтримку, від цієї ідеї вирішили відмовитися. А багатіям, які розїжджають на крупнолітражному транспорті, - щоб не було надто прикро - ставки підняли символічно.
По-друге, до автомобілів, що реєструється в Україні вперше, вирішили застосувати коефіцієнти 2 (до восьми років) і 5 (старше восьми років). В результаті розмір податку при першій реєстрації для майже нових машин підвищується майже в два рази.
Наприклад, для Volkswagen Golf з об'ємом двигуна 1,9 л ставка зросте з 12 до 20 грн. за кожні 100 кубиків. Тобто в абсолютних цифрах - з 228 до 380 грн. на рік. А от для більш давніх транспортних засобів податок істотно зменшиться. Наприклад, за п'ятилітровий Land Cruiser 2000 року випуску при першій реєстрації потрібно буде викласти не 50 тис. грн. як сьогодні, а всього 12,5 тис.
Незначне підвищення ставок транспортного збору з лишком компенсується закладеною в проекті Податкового кодексу їх індексацією на інфляцію. Оскільки водії-фізособи сплачують податок раз на два роки (під час проходження планового ТО), то для тих, хто пройде техогляд спочатку в 2011-у, а потім в 2013 році, підвищення ставки складе 20-25%
Варто зазначити, що в Податковому кодексі не знайшлося місця для податків на розкішні автомобілі, хоча влада анонсувала введення підвищених акцизів на транспортні засоби з об'ємом двигуна від 3,5 л. В одному з варіантів передбачалося істотне підвищення акцизного збору на такі машини в залежності від їхньої ціни.
Транспортні засоби вартістю до 50 тис. євро повинні були обкладатися акцизом у 1 євро за кожен кубічний сантиметр об'єму двигуна, як і передбачає сьогодні Закон "Про ставки акцизного збору на деякі види транспортних засобів та кузови до них".
А ось до дорожчих машин пропонували застосувати підвищені ставки: авто вартістю до 100 тис. євро - 2 євро за кубічний сантиметр об'єму, до 150 тис. євро - 3 євро, більше 150 тис. євро - 4 євро. Але ці ініціативи не знайшли відображення в проекті кодексу. Не в останню чергу через те, що самі ж автори їздять на автомобілях, що підпадають під дію новацій.
Юрій Щербина
За матеріалами:
Коментарі
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас