4957
Автомобілісти відчують інфляцію
— Казна та Політика
Новий закон ділить автомобілі на шість категорій. По-перше, дорогі автомобілі з об'ємом двигуна більше 3,5 л поділені на три категорії: 3,5-4,5 л, 4,5-5,5 л і більше 5,5 л. Базовий розмір податку, втім, від цього трохи підвищиться.
Якщо у нині чинному законі ставка для нових машин об'ємом двигуна від 3,5 л складає 40 грн. за кожні сто кубиків, то, згідно із законопроектом, власники машин з об'ємом двигуна 3,5-4,5 л будуть сплачувати цей податок за ставкою 45 грн., 4,5-5,5 л - 50 грн., понад 5,5 л - 55 грн. Цікаво, що в початковому варіанті законопроекту ці ставки були як мінімум удвічі вищими.
Більш того, підвищені ставки стосувалися і малолітражних автомобілів. Мабуть, усвідомивши, що таке різке підвищення податку може істотно вплинути на проходження документа в парламенті і електоральну підтримку, від цієї ідеї вирішили відмовитися. А багатіям, які розїжджають на крупнолітражному транспорті, - щоб не було надто прикро - ставки підняли символічно.
По-друге, до автомобілів, що реєструється в Україні вперше, вирішили застосувати коефіцієнти 2 (до восьми років) і 5 (старше восьми років). В результаті розмір податку при першій реєстрації для майже нових машин підвищується майже в два рази.
Наприклад, для Volkswagen Golf з об'ємом двигуна 1,9 л ставка зросте з 12 до 20 грн. за кожні 100 кубиків. Тобто в абсолютних цифрах - з 228 до 380 грн. на рік. А от для більш давніх транспортних засобів податок істотно зменшиться. Наприклад, за п'ятилітровий Land Cruiser 2000 року випуску при першій реєстрації потрібно буде викласти не 50 тис. грн. як сьогодні, а всього 12,5 тис.
Незначне підвищення ставок транспортного збору з лишком компенсується закладеною в проекті Податкового кодексу їх індексацією на інфляцію. Оскільки водії-фізособи сплачують податок раз на два роки (під час проходження планового ТО), то для тих, хто пройде техогляд спочатку в 2011-у, а потім в 2013 році, підвищення ставки складе 20-25%
Варто зазначити, що в Податковому кодексі не знайшлося місця для податків на розкішні автомобілі, хоча влада анонсувала введення підвищених акцизів на транспортні засоби з об'ємом двигуна від 3,5 л. В одному з варіантів передбачалося істотне підвищення акцизного збору на такі машини в залежності від їхньої ціни.
Транспортні засоби вартістю до 50 тис. євро повинні були обкладатися акцизом у 1 євро за кожен кубічний сантиметр об'єму двигуна, як і передбачає сьогодні Закон "Про ставки акцизного збору на деякі види транспортних засобів та кузови до них".
А ось до дорожчих машин пропонували застосувати підвищені ставки: авто вартістю до 100 тис. євро - 2 євро за кубічний сантиметр об'єму, до 150 тис. євро - 3 євро, більше 150 тис. євро - 4 євро. Але ці ініціативи не знайшли відображення в проекті кодексу. Не в останню чергу через те, що самі ж автори їздять на автомобілях, що підпадають під дію новацій.
Юрій Щербина
За матеріалами: Коментарі
Поділитися новиною
Також за темою
Президент оголосив масштабне перезавантаження енергетичної сфери
У жовтні інфляція сповільнилася до найнижчого рівня від початку року
Цьогоріч ДБР викрило злочини, що завдали державі майже 13 мільярдів грн збитків
Скільки коштів витратили на відбудову України від початку великої війни
У жовтні розмінували 370 гектарів українських сільгоспземель за програмою компенсації
«Зимова підтримка»: українці подали мільйон заявок у день старту програми
