Укрексімбанк підтримає ЖКГ своїм капіталом — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Укрексімбанк підтримає ЖКГ своїм капіталом

Казна та Політика
709
Кабінет міністрів прийняв рішення збільшити статутний капітал державного Укрексімбанку на 1,8 млрд грн. - до 11,809 млрд грн. В.о. міністра фінансів Ігор Уманський уточнив, що капітал буде збільшений протягом місяця, після схвалення цього рішення Нацбанком. За словами міністра з питаннях ЖКГ Олексія Кучеренка, збільшення капіталу було ініційоване МінЖКГ для фінансування програм лізингу електротранспорту і проектів з модернізації комунальної теплоенергетики. "Зараз підприємства галузі можуть залучати інвестиції через концесію і оренду, кредитні програми ЄБРР і Світового банку. Ми запропонували їм ще одну можливість для проведення модернізації", - пояснив міністр. У зв'язку з тим, що держбюджет не прийнятий, фінансувати капітальні програми заборонено.
О.Кучеренко повідомив, що наступний етап переговорів з Укрексімбанком буде проведений після виборів. "Банк вивчає рівень ліквідності таких фінансових операцій. І якщо буде вирішено направити частину коштів у нашу галузь, ми перейдемо до обговорення умов лізингу. Гадаю, підприємства будуть зацікавлені брати участь в цій схемі при ставці за кредитом не вище 8%", - відзначив він. Міністр підкреслив, що укладати лізингові договори будуть органи місцевої влади, а фінансувати їх буде або банк, або 'Укрексімлізинг', або держагентство.
"Повертати отримані кошти галузь зможе за рахунок економії. Після переходу на енергозберігаюче устаткування витрати на енергоносії значно знизяться. Зокрема, витрати теплокомуненерго на закупівлю газу знизяться на 20-25%, а закупівля електротранспорту дозволить скоротити витрати на пальне", - сказав Кучеренко.
В умовах кризи Кабмін активно використовує держбанк для кредитування - в 2009 році Укрексімбанк збільшив портфель кредитів юридичних осіб на 22,3%, або 8,1 млрд грн. Отримати коментар в банку поки не вдалося. Місцева влада ініціативу підтримала. "За повної відсутності фінансування з держбюджету нам нічого не залишається, як брати участь в подібних програмах. Фактично нам вистачає грошей лише на виплату зарплат, тому ми братимемо кредити", - сказав мер Запоріжжя Євген Карташов. "Якщо ставка не перевищить 8-10% в гривні, це буде хороший варіант реформування галузі", - вважає мер Вінниці Володимир Гройсман.
Втім, учасники ринку сумніваються, що зможуть отримати в лізинг нове устаткування. "Нам необхідно поміняти майже весь рухомий склад - 80% трамваїв і тролейбусів вичерпали свій ресурс, а зношеність рейок складає 70%. Підприємство не має вільних коштів для того, щоб узяти нову техніку в лізинг. Це стане можливим лише в разі, якщо місцева влада погодиться збільшити тарифи на проїзд. Тоді ми могли б виплачувати банку відсоток з цих грошей", - відзначила заступник директора з економічних питань "Донелектроавтотрансу" Раїса Орлянська.
"Навряд чи держбанк вирішить фінансувати лізинг збиткової галузі. Ми не можемо дати банку жодних гарантій. Повертати кошти ми могли б за умови, що тарифи на теплову енергетику для населення стануть економічно обґрунтованими. Але це може призвести до падіння рівня платежів", - сказав директор кіровоградського ТКЕ Володимир Куликов.
Марія Цатурян
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас