"Ъ": Україна відправляється у боргову дорогу — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

"Ъ": Україна відправляється у боргову дорогу

Казна та Політика
2198
Держава буде будувати дороги до Євро-2012 у борг. Укравтодор одержав право розплачуватися з підрядниками векселями, платоспроможність яких буде підтверджувати Мінфін. В Укравтодорі запевняють, що вже провели переговори з підрядниками і готові розплатитися з ними векселями на 2 млрд грн. Самі будівельники такого оптимізму не розділяють. Враховуючи тривалий термін обігу, боргові розписки будуть продаватися на вторинному ринку з дисконтом 50%, вважають фінансисти.
Уряд знайшов спосіб профінансувати підготовку до Євро-2012 в умовах дефіциту грошей у держбюджеті. Держслужба автомобільних доріг (Укравтодор) одержала можливість розплачуватися з постачальниками товарів, виконавцями робіт і послуг, пов'язаних з будівництвом дорожніх об'єктів, необхідних для проведення чемпіонату Європи з футболу в 2012 році, векселями, - випливає з оприлюдненої вчора постанови Кабінету міністрів №841. Авалювати векселі буде Міністерство фінансів, а проводити їхній облік - Ощадбанк. Авальований у такий спосіб вексель означає гарантію його оплати коштами державного бюджету майбутніх періодів.
Відсотки за векселями складуть ставку рефінансування Нацбанку (під час аукціону 5 серпня вона склала 17% річних) плюс 2,5% і будуть нараховуватися з дати обліку векселів Ощадбанком. Укравтодор одержав право випускати боргові розписки з 29 липня, а погашатися вони будуть лише через три роки - відразу по завершенню чемпіонату. Оплата буде здійснена в період з 1 вересня по 1 грудня 2012 року. Верховна рада 1 липня внесла зміни в держбюджет на поточний рік і зобов'язала Нацбанк перерахувати в бюджет протягом II півріччя не менше 9,8 млрд грн прибутку за 2009 рік. Ці кошти передбачалося направити на будівництво об'єктів до Євро-2012. Але 3 серпня президент Віктор Ющенко ветував відповідний закон. Примітно, що постанова №841, що пропонує альтернативний механізм фінансування Євро-2012, прийнята за кілька днів до застосування вето. "Уряд із самого початку був готовий вирішувати проблему фінансування об'єктів до Євро-2012 незалежно від факту ветування цього закону", - пояснив міністр Кабінету міністрів Петро Крупко.
Голова Укравтодору Вадим Гуржос впевнений, що із прийняттям цієї постанови у відомства з'явилася можливість розплатитися з генпідрядниками будівництва об'єктів до Євро-2012. "Ми проводили консультації з нашими генпідрядниками, і вони, розуміючи, що це краще, ніж нічого, попередньо погодилися на такий формат розрахунків", - сказав він Ъ. За словами пана Гуржоса, відомство планує випуск векселів на суму до 2 млрд грн. У держбюджеті-2009 на фінансування програми з підготовки до Євро-2012 закладено в стабфонді 4,35 млрд грн.
Розплатитися з підприємствами борговими розписками буде складно. "Ми продовжуємо співробітництво, адже близько 50% замовлень на будівництво доріг - наші, - відзначив заступник генерального директора ФПГ 'Альтком' Михайло Ковальов. - Але або оплата векселями повинна бути частковою, або банки повинні приймати векселі в заставу. Інакше як ми векселями заправимо техніку, закупимо бітум і виплатимо зарплату?"
Експерти підтверджують сумніви бізнесу. "Компанії не можуть собі дозволити працювати в борг, тим більше що виплата по векселях залежить від прибутковості проведення футбольного турніру. При цьому багато генпідрядників будівництва таких об'єктів - портфельні інвестори, які можуть у будь-який момент піти із країни", - відзначає директор Центру політичного та економічного аналізу Олександр Кава. А фінансовий експерт Ерік Найман сумнівається в перспективах продажу векселів на вторинному ринку: "Ці векселі будуть авальовані, тому теоретично їх перепродаж можливий. Але дисконт буде досягати 50%, що зробить такі угоди невигідними".
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас