Зріджений газ програє бензину — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Зріджений газ програє бензину

Енергетика
2072
Експерти та учасники ринку відзначають, що за останні місяці обсяги реалізації зрідженого газу зменшилися в три рази, і не виключають подальшого зменшення його виробництва нашими підприємствами.
Основною причиною дестабілізації ринку зрідженого газу експерти називають обвал цін на чорне золото. Традиційні нафтопродукти, що подешевшали, відібрали в пропан-бутанових сумішей одну з їхніх головних переваг - цінову. Торік на тлі бензинів і дизпалива, що дорожчають, усе більше автолюбителів наважувалися переобладнати свої авто під зріджений газ. При ціновій різниці майже 4 грн. строк окупності такої переробки був порівняно невеликий. На хвилі цього торішнього ажіотажу кількість обладнаних газороздатковими колонками АЗС перевалила за 1,3 тис., а частка автомобілів, які можуть їздити на газі, досягла в деяких областях 16%. Враховуючи таке стрімке зростання, багато операторів нафторинку узялися розбудовувати цей напрямок. "В 2008 р. ми майже у два рази збільшили кількість АГЗП - до 103 модулів у мережі під брендом "ОККО". В експлуатацію були введені 44 АГЗП", - відзначають у концерні "Галнафтогаз".
Але після падіння цін на нафтопродукти і оператори, і спостерігачі ринку стали відзначати, що попит на це більш екологічне і дешеве паливо, навіть із урахуванням традиційного сезонного затишшя, скорочується швидкими темпами: "Попит упав на 15% тільки за останні два місяці", - констатує старший менеджер відділу оптових продажів компанії "Газовик" Алла Ковтун. У той же час експерти фіксують ще більше просідання ринку: "Обсяги реалізації зрідженого газу скоротилися втричі. При цьому вперше за історію ринку зрідженого газу його вартість упала нижче метану - до 2,40 грн. за 1 л", - говорить заступник директора НТЦ "Психея" Геннадій Рябцев.
Навіть незважаючи на те, що вартість бензинів після цінового дна наприкінці минулого року знову виросла (через підвищення акцизів), ситуація зі споживанням зрідженого газу поки не поліпшується. "На шляху розвитку ринку стоїть і те, що законодавство не передбачає ніяких пільг при перереєстрації переустаткованого авто, та й вкладені в таку трансформацію кошти окупаються тепер довше - завдяки девальвації гривні вартість такого заходу суттєво виросла", - міркує Рябцев.
Відсутність підтримки розвитку ринку зрідженого газу на державному рівні привела до того, що наші підприємства стали скорочувати випуск цього палива. НПЗ зменшують виробництво зрідженого газу - як через загальне падіння обсягів переробки, так і через те, що внутрішній ринок цього палива не росте, а його експорт обкладається митом. Через зменшення видобутку нафти і газового конденсату стали випускати менше цього палива і підприємства "Нафтогазу України".
Проте, оператори ринку намагаються не відмовлятися від планів розвитку цього напрямку. "Галнафтогаз" має намір цього року обзавестися ще 40 газовими модулями. Не відмовляються від освоєння внутрішнього ринку газу і в " ТНК-ВР Коммерс", якій зараз належить лише вісім станцій, що торгують газом. Улітку минулого року в компанії заявляли, що активно готуються в 2009 р. почати будівництво і купівлю газових сховищ, газовозів тощо. "Ми не відмовляємося від планів освоєння вітчизняного сегмента зрідженого газу. Інша справа, що поточна економічна ситуація вносить свої корективи", - стверджують в " ТНК-ВР Коммерс", але поки не конкретизують свої наміри.
Втім, деякі учасники ринку налаштовані більш оптимістично: " Зріджений газ стає потенційно привабливим для споживача, якщо його ціна становить 60% від вартості бензину А-95. Зараз вартість зрідженого газу становить 45-50% від ціни 95-го бензину з урахуванням нового акцизу. Якщо ця цінова пропорція збережеться - споживання газу обов'язково виросте", - прогнозують аналітики концерну "Галнафтогаз".
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас