3478
"Ъ": Кабмін має намір знизити розмір транспортного збору
— Казна та Політика
Кабінет міністрів має намір знизити ставку транспортного збору на автомобілі з об'ємом двигуна 2,2-2,5 тис. куб. см з 75 грн до 20-30 грн із кожних 100 куб. см, тоді як ще торік ставка становила 10 грн.
Експерти вважають, що й такий рівень ставок є неприйнятним, тому прогнозують збільшення кількості автомобілістів, які відмовляться сплачувати податок. Крім того, уряду варто очікувати масових соціальних протестів, додають представники автомобільних асоціацій.
З 10 січня в кілька разів були збільшені ставки транспортного збору для власників легкових автомобілів з об'ємом двигуна 2,201-3 тис. куб. см. Вони повинні платити в бюджет 75 грн за кожні 100 куб. см, тоді як раніше плата при об'ємі двигуна 1,801-2,5 тис. куб. см становила 10 грн/100 куб. см, а 2,501-3,5 тис. куб. см - 25 грн/100 куб. см. Автомобілі з об'ємом двигуна понад 3 тис. куб. см обкладаються податком тепер по 120 грн за кожні 100 куб. см. Найбільші ставки були встановлені для імпортних транспортних засобів, які використовуються до і більше восьми років. Минулого тижня перший віце-прем'єр Олександр Турчинов з ініціативи Держкомпідприємництва і Ради підприємців при Кабміні доручив підготувати документ про зниження низки ставок.
Завтра Кабінет міністрів має намір схвалити проект поправок у ст. 3 закону "Про податок із власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів", що передбачає зниження ставок транспортного збору з автомобілів з великим об'ємом двигуна, повідомили в Державній податковій адміністрації (ДПАУ). За словами головного ревізора-інспектора департаменту оподатковування фізичних осіб ДПАУ Павла Рябокляча, їхнє відомство запропонувало з автомобіля із двигуном об'ємом 2,2-2,5 тис. куб. см стягувати 20 грн (зараз до 2,2 тис. куб. см - 10 грн; до 2,5 тис. куб. см - 75 грн), понад 2,501 тис. куб. см - 50 грн (75 грн) і при 3-3,5 тис. куб. см - 80 грн (75 грн і 120 грн). "Тобто зараз за 'Волгу' на рік потрібно заплатити більше 1,8 тис. грн. У момент проходження техогляду ця сума подвоюється, плюс сам техогляд, страховка, медична довідка.
І виходить пристойна сума", - пояснює Рябокляча. Джерело в Мінфіні, який також готує проект поправок, пояснило, що Кабміну буде запропоновано встановити ставку на транспортні засоби із двигуном 2,2-2,5 тис. куб. см 20-30 грн. Понад 2,5 тис. куб. см збір залишиться колишнім - 75-120 грн.
На думку виконавчого директора Всеукраїнської асоціації торговців транспортними засобами Олександра Абаринова, запропонованого зниження недостатньо, тому що "латання дір" в умовах кризи за рахунок платників-фізичних осіб не приведе до збільшення відрахувань у бюджет. На його думку, рівень доходів українців тільки падає, тому автомобілістам буде простіше не сплатити податок і відмовитися від керування автомобілем (техогляд проводиться кожні два роки після надання квитанції про сплату податку). Фактично його підтримав гендиректор Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів Олег Назаренко.
За його словами, навіть такий перегляд ставок приведе до "соціального вибуху" серед населення. "На 5 лютого готується акція протесту, на якій збереться 18 тис. автомобілів. Ви уявляєте собі, якщо вони перекриють тільки одну вулицю?" - говорить Назаренко. На його думку, Кабмін повинен піти на ліквідацію транспортного збору, як це в рамках кризи зробили в Німеччині, або замінити збір на плату за ремонт доріг, що включається у вартість бензину. Це необхідно, щоб податок стягувався не тільки з українських автомобілістів, але й із транзитних автомобілів.
За матеріалами: Коммерсант-Україна
Поділитися новиною