Що вітчизняні банки пропонують мільйонерам


Що вітчизняні банки пропонують мільйонерам

В Україні усе більше офіційних мільйонерів. За інформацією ДПАУ, в 2003 році більше 1 млн грн доходу задекларували 837 чоловік, в 2004-м - 3057, в 2005-м - 5708. Підпільних мільйонерів, за неофіційними оцінками, більше в кілька разів.

Зі збільшенням числа крезів розширюється й асортименти послуг, на які можуть розраховувати вітчизняні мільйонери. Практично будь-який з українських банків, що входять у ТОР-20 за розмірами активів, має пропозиції послуг для своїх VIP-клієнтів - так званий Private Banking. Деякі банки навіть мають підрозділу, співробітники яких займаються винятково обслуговуванням VIP-клієнтів.

Private Banking включає цілий комплекс різноманітних послуг (не обов'язково банківських): починаючи від стандартних банківських продуктів, таких як емісія кредитних карток й обслуговування рахунків, і закінчуючи оформленням спадщини. У клієнтів Private Banking, як правило, є персональний банкір-менеджер, основне завдання якого - обслужити VIP-клієнта в "одному вікні".

Найпоширеніша послуга Private Banking - фінансове планування. Персональний консультант отримує доступ до фінансової інформації/документації клієнта (за згодою останнього), з'ясовує його фінансові можливості й потреби, відношення до ризиків і мети управління капіталом. На основі отриманої інформації менеджер формулює фінансово-інвестиційну стратегію клієнта, пропонуючи різні варіанти управління ліквідністю, податкозберігаючі стратегії й т.д.

Втім, всі можливі асортименти Private Banking поки ще не затребуваний українськими багатіями. "Нинішній клієнт досить консервативний у виборі фінансових інструментів, обираючи малоризикові вкладення з фіксованим рівнем прибутковості, як правило - депозити. Клієнти, здебільшого, віддають перевагу не гривні, а світовим валютам - долару США та євро. Правда, усе більше клієнтів починають використовувати інструменти з потенційно високим рівнем прибутковості, наприклад, вкладають кошти в інвестиційні фонди", - розповідає директор служби персональних банківських послуг Private Banking УкрСиббанку Олексій Александров.

Карта ескорту

Фінансове планування й банківські послуги - аж ніяк не єдина складова класичного Private Banking. У пакеті Private Banking існують екзотичні й не менш затребувані послуги, що мають із банківською справою мало спільного. Наприклад, так званий консьєрж-сервіс - бронювання квитків, готелів, автомобілів напрокат. Ряд банків пропонують своїм заможним клієнтам навіть ескорт-сервіс.

Невід'ємним атрибутом VIP є дорога (нестандартна й малодоступна) платіжна карта. Причому якщо 2 роки тому VIP погоджувалися на карту рівня Gold, те тепер замовляють як мінімум платіжні карти Platinum. Кілька років тому в Україні з'явилися карти ще більш високого класу: Visa Infinite міжнародної платіжної системи Visa International, World Signia (MasterCard International) і AMEX Centurion (American Express). "Кілька власників престижної карти Visa Infinite захотіли обзавестися ще й World Signia тільки тому, що на особову сторону карти підпис клієнта нанесений золотом", - зізнається прес-секретар Приватбанку Олег Серга.

За словами Олексія Шабана, заступника директора бізнесу з обслуговування індивідуальних VIP-клієнтів Приватбанку, VISA Infinite і МС World Signia випускаються тільки за рішенням правління банку: "Одного бажання й грошей клієнта в цьому випадку недостатньо. Це гарантія, що в коло власників карти ввійдуть лише обрані". До початку 2007 року таких карт в Україні випущене близько 600. У найближчі 2-3 року їхня кількість не перевищить тисячі, упевнені учасники ринку.

Додатково до платіжних карт VIP-класу банки надають дисконтні й сервісні карти. Наприклад, дисконтна European Travel Network (ETN) - це знижки більш ніж 12 тис. готелів, ресторанів, автомобільних фірм й авіакомпаній, туристичних агентств, магазинів і т.д. А карта Міжнародної асоціації пасажирів авіаліній IAPA дозволяє її власникові отримати знижки при сплаті рахунку за проживання в 16 тис. готелях та в 10 тис. автопрокатних компаніях по усьому світові. У перелік послуг, надаваних власникам ETN по пільгових тарифах, також входять медичне й туристичне обслуговування, поліграфічні послуги й навіть польоти на спортивних літаках. Сервісна служба International SOS надає пакет страхових медичних продуктів: починаючи з послуг стоматолога й закінчуючи організацією репатріації останків.

Спосіб життя

Одна з останніх тенденцій Private Banking - так званий lifestyle management (приблизний переклад - "управління способом життя") - поліпшений варіант консьєржа-сервісу. У Росії, наприклад, банки створюють спеціальні підрозділи, які займаються аналізом та експертизою різних ринків. Виходячи з потреб клієнта, індивідуальний менеджер може, приміром, сформувати колекцію творів мистецтва або ексклюзивних вин. Такими ж послугами можуть користуватися й члени родини клієнта. Персональний менеджер, наприклад, надає його дружині вичерпні шопінг-консультации, допомагає підібрати школу дітям або закордонний вуз із урахуванням запитів батьків і т.д. Представник одного з російських операторів lifestyle-ринку (компанія Anna Ivox) наводить такий приклад. Клієнт, подивившись по супутниковому ТВ показ паризької моди, довідалася, що один з московських бутиків уже закупив колекцію відомого модельєра, але не запам'ятала назву магазину. Завданням lifestyle-менеджера було в короткий термін знайти координати бутику.

Сто й більше

У кожного банку - свої правила для відбору клієнтів зі статусом VIP: універсальних критеріїв не існує. "Твердих формальних критеріїв, за якими приватна особа отримує статус VIP-клієнта, у нас немає", - зізнається Олексій Шабан. У Приватбанку до кінця минулого року налічувалося ледве більше 11 тис. клієнтів, що одержали статус VIP, в УкрСиббанку - таких клієнтів біля тисячі.

Основний критерій - сума, що клієнт готовий довірити банку: щоб стати VIP-клієнтом української фінустанови, досить мати на рахунку 100-200 тис. Долл. Приміром, в УкрСиббанку це 100 тис. Долл. Крім того, до числа VIP-клієнтів (незалежно від обсягу розміщених коштів) часто відносять топ-менеджерів великих корпоративних клієнтів банку, впливових чиновників або просто відомих людей. Їхня присутність у списку клієнтів додає солідності самому банку.

В УкрСиббанку головними критеріями, що визначають високий статус клієнта, називають суму наданих в управління коштів і його річний прибуток. "Великі кошти тяжіють до професіоналізму, конфіденційності й спокійній робочій атмосфері, але не до популярності й важливості", - стверджує Олексій Александров.

Згодом Private Banking в Україні переросте в так званий Family office (сімейний офіс), упевнені учасники ринку. Іншими словами, банки й компанії, що надають послуги Private Banking стануть обслуговувати не тільки окремо взятої людини з більшими прибутками, але й всю його родину. Класичний закордонний Family office - це консалтингова компанія, що має у своєму штаті висококласних фахівців з інвестицій, lifestyle-менеджерів, юристів, бухгалтерів. За кордоном сімейні офіси обслуговують інтереси не просто багатих клієнтів, а цілих родин, а іноді й кількох поколінь. Якщо судити по тенденціях навіть російського ринку, у віддаленій перспективі (до 10 років) Private Banking в Україні має всі шанси виділитися в окремий, незалежний від комерційних банків, бізнес.

Як це було

Private Banking як самостійна послуга оформилася у Швейцарії й Англії наприкінці XVII - початку XVIII ст. У Швейцарії в цей час з'явилися приватні банкірські будинки, що займалися збільшенням заощаджень фізичних осіб. В Англії управління приватним капіталом виникало паралельно зросту кількості багатіїв із числа купців. Розвитку Private Banking на Мрячному Альбіоні сприяв й активний попит на послуги нотаріальних й адвокатських контор, які займалися питаннями заповітів, спадкування й дарування. Згодом ці послуги ввійшли в стандартний набір пропозицій приватних банків. Свою лепту в розвиток Private Banking вклали й лондонські ювеліри, багато хто з яких в XVIII-XIX століттях перекваліфікувалися в банкірів і фінансових керуючих.

7 найпоширеніших послуг для VIP-клієнтів українських банків

Роздрібно-банківське VIP-обслуговування: пакет стандартних банківських послуг з наданням персонального менеджера - кредитні й депозитні програми, кредитні карти, відкриття й ведення поточних рахунків клієнта.

Управління активами (asset management) приватних осіб: вибір фінансових інструментів, найбільш підходящому інвестору для оптимізації прибутків від розміщення коштів фізичної особи при припустимому рівні ризику.

Альтернативні інвестиції: інвестиції в інші фінансові активи (неринкові інструменти), такі як прямі вкладення, стратегічні вкладення в спільні підприємства й фонди.

Інвестиції в нефінансові активи: нерухомість, мистецтво, дорогоцінні метали.

Податкове консультування: постійне податкове супроводження й обслуговування операцій клієнта в банку, підготовка й подача звітності й декларацій, мінімізація податків і податкове планування.

фідуциарні та юридичні послуги: реєстрація й обслуговування компаній, піклування про збереження наявних коштів (установа трастів, фондів, питання страхування й спадкування, заповіту), управління комерційної й житловою нерухомістю, землею, частками й акціями підприємств, предметами мистецтва.

Консьєрж-сервіс, у тому числі послуги по будинку (наприклад, підбір гувернантки, няньки, виклик майстра додому); медичний супроводження (вибір дантиста, медичне страхування); організація туристичних поїздок, дозвілля (членство в закритих і незакритих клубах), інші привілеї.

"Контакти" пропонують власну версію ТОР-6 "екзотичних" послуг Private Banking:
1. Вигул собаки клієнта
2. Кастинг гувернанток/няньок
3. Формування ексклюзивних колекцій вин
4. Підбор подарунків для друзів, партнерів, співробітників
5. Формування "чорних" та "білых" списков телефонных номеров (клієнт не бажає афішувати номер своего домашнего/мобильного, але хоче залишатися досяжним для переговоров)
6. Нанесення "золотого" підпису клієнта на особову сторону банківської карти (одна з особливостей карти World Signia).

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Також з цієї теми: Кредит&Депозит
Рейтинг популярності матеріалу «Що вітчизняні банки пропонують мільйонерам» на Finance.UA - 2.1
В Контексті Finance.UA