Олександр Рудь: можливості та перешкоди для розвитку мобільного банкінгу в Україні — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Олександр Рудь: можливості та перешкоди для розвитку мобільного банкінгу в Україні

Фінтех і Картки
562
Запуск швидкісного мобільного 3G в Україні дав хороший сигнал українським банкам для інвестування в IT і розвиток мобільного банкінгу. Однак варто розібратися чому не всі банки поспішають запускати мобільний банкінг, а користувачі – підключати і користуватися даними сервісом.
Мобільний банкінг – один з видів дистанційного обслуговування, який передбачає управління банківським рахунком за допомогою Інтернету з використанням мобільного пристрою, планшета або смартфона. Як правило, для роботи необхідно встановити на свій пристрій спеціалізований додаток.
Основний функціонал, який реалізований українськими банками в додатках мобільного банкінгу:
1. Перекази і перевірка стану рахунку.
2. Платежі.
3. Курси валют.
4. Відкриття вкладів та рахунків.
5. Пошук відділення, банкомата або терміналу.
Цим повним функціоналом в мобільному додатку можуть похвалитися не всі банки. Для монетизації і окупності послуги мобільного банкінгу необхідно мати велику базу активних користувачів. Розробка нового функціоналу і підтримка рішень мобільного банкінгу залишається доступною великим банкам в той час як деякі невеликі банки не мають сучасного сайту, не кажучи вже про мобільні додатки.
Українські користувачі досить часто використовують додатки мобільного банкінгу для перевірки стану рахунку, здійснення різного роду переказів: між своїми рахунками, іншим користувачам банку і в інші банки на території України. Набирає популярності функціонал здійснення платежів: оплата комунальних послуг, послуг мобільного зв’язку, Інтернет і ТБ, інших послуг.
Як показує статистика, популярність мобільних пристроїв неухильно зростає в усьому світі. Мобільний телефон давно перетворився з простого засобу зв’язку на кишеньковий комп’ютер, який має низку переваг перед комп’ютером персональним. Звичайні користувачі швидше і легше освоюють нові додатки саме на мобільних пристроях.
Виходячи з цього аудиторія банківських мобільних додатків зростає швидше, ніж інтернет-банкінгу, і в цілому індустрія перебуває в переломному моменті, коли банківські додатки починають перевершувати зао функціональністю своїх «старших братів» – інтернет-банки.
Запуск мобільного банкінгу. Перешкоди для банків:
1. Висока вартість інвестицій. Банк повинен розуміти для себе, якщо мобільний банкінг – це важлива частина бізнесу, то потрібно створювати його силами власних розробників банку. Якщо ж банк впроваджує його, просто щоб «не опинитися за бортом і бути в тренді», то можна найняти і сторонню компанію. Варто також зауважити, чим ширший функціонал, що реалізується, тим дорожча розробка, однак і корисність для користувачів зростає.
 
2. Активна клієнтська база фізичних осіб. Якщо банк не має великої бази клієнтів – фізосіб, окупити інвестиції в додаток мобільного банкінгу буде досить складно для банку.
Використання мобільного банкінгу. Перешкоди для користувачів:
1. Наявність необхідного функціоналу. Тренд ринку: зростає кількість користувачів смартфонів, яким необхідно не тільки перевірити залишки на рахунках і картках в додатку, а й здійснити купівлю квитків на концерт або вислати гроші за номером картки в інший банк, оперативно отримати консультацію в месенджер від представника банку. Багато існуючих програм мобільного банку мають базовий набір функцій, які не задовольняють користувацькі вподобання клієнтів.
2. Зручність і простота користування. Деякі мобільні додатки настільки не user-friendly і заплутані, що відпадає все бажання в їх використанні.
3. Безпека – особисті та банківські дані кожного користувача повинні бути в цілковитій безпеці. Сучасні методи захисту в додатках: персональний пароль для входу, додаткова верифікація, ліміт на операції, Touch ID, блокування доступу при неодноразовій помилці введення пароля.
Тренди розвитку мобільного банкінгу:
  • Розвиток безконтактних платежів на основі NFC, доступ в мобільний банкінг на основі сканування відбитку пальця. NFC (Near Field Communication – бездротовий зв’язок близького дії) – це те, що дозволяє здійснювати безконтактний обмін даними між пристроями, розташованими на невеликих (до 10 см) відстанях один від одного.
  • Інтеграція з мессенджерами і соціальними мережами.
  • Платежі по QR.
  • Впровадження blockchain-технологій.
  • Продаж банківських продуктів та близьких продуктів до банківських за допомогою мобільного банкінгу.
Олександр Рудь, керівник з корпоративного бізнесу Kreston GCG
За матеріалами:
Finance.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас