Ъ: Тільки третина заможних громадян довіряє українським банкам — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Ъ: Тільки третина заможних громадян довіряє українським банкам

Валюта
1057
Девальвація гривні та економічна криза не позначилися на капіталах заможних громадян України, які з 2008 по 2010 рік нарощували свої заощадження в українських банках, йдеться в звіті компанії KPMG. При цьому банкіри, які допомагають їм у примноженні доходу, самі не завжди можуть показати позитивний фінансовий результат. Вони і далі планують розширювати клієнтську базу і лобіювати спрощення валютного законодавства в інтересах своїх підопічних.
Вчора консалтингова компанія KPMG оприлюднила результати дослідження ринку private banking в Україні в 2008-2010 роках. Згідно зі звітом, фінансова криза не завадила заможним клієнтам банків накопичувати кошти - їх частка в активах кредитних установ зросла з 3,2% до 5,5%. При цьому всього 32% таких клієнтів зберігають свої капітали в українських банках - інші виводять кошти за кордон.
Цікаво, що не всі установи, які допомагають множити капітали багатим клієнтам, самі успішні. Лідером, що зайняв чверть ринку, визнано УкрСиббанк - він отримав в 2011 році найбільший збиток 3,7 млрд грн. Решта учасників топ-5 прибуткові: ПриватБанк зайняв 23% ринку, Альфа-банк - 16%, ОТП Банк - 11%, а "Райффайзен Банк Аваль" - 9%.
В Україні набагато простіше отримати VIP-статус, ніж за кордоном. Фактично це зробити може будь-який представник середнього класу - необхідно лише мати річний дохід $10-250 тис. і розмістити в банку $85-500 тис. "За кордоном мова про private banking починається від $1 млн. В Україні складно застосовувати таку сегментацію, тому що VIP-клієнти - це вихідці з рітейлу. В середньому їх обсяг коштів становить $100 тис.", - розповідає керівник департаменту приватного банкінгу ОТП Банку Олена Колосвєтова. Учасники ринку відзначають, що 35 млн вкладників накопичили $35 млрд. З них депозити до 150 тис. грн має 99,2%, а решта 0,8% є цільовою аудиторією private banking. 44% клієнтів - власники бізнесу, 32% - топ-менеджмент, 15% - чиновники, 9% - знаменитості. "Остання категорія особлива. Ці люди живуть і відчувають себе по-іншому. Вони, на відміну від інших, займаються накопиченням первинного капіталу", - пояснює радник голови ради директорів Дельта Банку Максим Шахалов.
Зацікавленість банкірів у залученні багатих клієнтів виправдана. Незважаючи на те, що VIP-клієнти становлять менше 1% загальної бази, саме вони приносять в банки 35% всіх внесків. Учасники ринку не змогли оцінити свій прибуток від обслуговування заможних клієнтів. За словами помічника голови правління, керівника бізнесу private banking УкрСиббанку Олексія Александрова, дохід від одного такого клієнта дорівнює доходу від 200 рітейлових. В OTP Group, де обслуговується 25 тис. клієнтів private banking, річний дохід цього сегмента становить 200 млн євро.
Втім, кредитні установи, які вирішили займатися цим напрямком, несуть серйозні ризики. "З одного боку, банку не потрібно нести істотні витрати на підтримання регіональної мережі і людських ресурсів, - говорить директор департаменту приватного бізнесу ВіЕйБі Банку Ольга Щербина. - А з іншого - цей бізнес має концентрацію коштів на одного клієнта, і його втрата може призвести до значного зниження загального портфеля в управлінні".
Банкіри планують нарощувати клієнтську базу. "Збиток, звичайно, впливає на настрої клієнтів. Але їх зараз у нас 1500, і, вважаємо, це число збільшиться. В хороші роки приріст становив 20-35%", - відзначає пан Александров. Також ведеться робота над лібералізацією валютних правил для надання клієнтам нових послуг. За словами Олени Колосвєтової, це робиться для того, щоб можна було купувати цінні папери українських емітентів, що котируються на закордонних біржах.
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас