Клієнти не хочуть користуватися банківськими картками — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Клієнти не хочуть користуватися банківськими картками

Фінтех і Картки
2225
Майже третина випущених банками карток не використовується. Порошаться в ящиках столів або відразу відправляються в сміттєвий кошик найчастіше пластикові картки, які банкіри нав'язали клієнтам.
Як стало відомо "24", близько 30% випущених банківських пластикових карток ніколи не використовувалися для оплати в магазинах або зняття готівки в банкоматах. Такі картки банкіри називають "сплячими". Усього в Україні, за даними Української міжбанківської асоціаціїї членів платіжних систем "ЕМА", на 1 липня цього року випущено більше 57 млн. карток. Лідерами вважаються: ПриватБанк - близько 16 млн., банк "Надра" - 7,2 млн., Райффайзен Банк Аваль - 6,6 млн. карток.
Нацбанк наводить інші дані про кількість карток у країні - 44,77 млн. Різниця між цифрами регулятора та асоціації "ЕМА" - майже 22%. "Для банку більш цікаво показати досить великі цифри - це одна із причин, чому наші цифри і цифри НБУ розрізняються", - говорить директор асоціації "ЕМА" Олександр Карпов.
Змагання банкірів у кількості випущених карток привело до того, що більша їхня частина не використовується. "Близько 30% карток, випущених банками, не працюють", - знизує плечима Карпов. "В Україні випущена безліч карток, що не використовуються", - погоджується з ним генеральний директор MasterCard Europe в Україні, Чехії та Словаччині Ян Черні.
Нелюбов українців до банківського пластику викликана нав'язливістю банкірів. За даними платіжної системи Visa International, за картками в банк самостійно приходять тільки 62% клієнтів, 34% - банк видає картки без їхньої згоди або ж, прив'язавши до іншого банківського продукту. Кілька банків зараз видають картки клієнтам, які оформлюють кредит або депозит. Як правило, ці картки залишаються невикористаними. "Карти, по яких низька активність, - це картки, оформлені клієнтом у точці продажу додатково до цільового кредитного договору", - зізнається начальник департаменту маркетингу і реклами Дельта Банку Світлана Чирва.
Щоб досягти високих кількісних показників, банкіри видають клієнтам до одного рахунку відразу кілька карток різних платіжних систем. "Клієнт, як правило, користується однією карткою, забуваючи на якийсь період про додаткові", - стверджує заступник начальника управління розвитку роздрібного бізнесу Укрексімбанку Олег Тищенко. "Спить" також велика кількість і так званих ко-брендінгових карток, які клієнти оформлюють тільки для одержання знижки в торгово-сервісних мережах, з якими співробітничає банк.
Одна із причин, чому клієнти ігнорують банківський пластик, - висока процентна ставка, що ховається за доступністю грошей з картки. За даними компанії "Простобанк Консалтинг", карткові кредити коштують у середньому 35-40% річних. Дельта Банк, рекламуючи ставку 19% річних, візьме із клієнта 108,29%, 30% річних від СЕБ Банку перетворюються в 104,58%, 24,36% від банку "Надра" на очах виростають до 82,69%. "Високі відсотки можуть бути стримуючим фактором у використанні картки", - стверджує Тищенко.
Однак найбільша кількість неактивних карток припадає на масові адресні розсилання пластику клієнтам. Банкіри ще пару місяців тому активно користувалися поштою для просування своєї карткової продукції. Поштові скриньки українців були завалені банківськими картками, які можна було активувати дзвінком в банк. Однак більше 80% таких карток відправилися у відро для сміття або ж залишилися порошитися в тумбочці - українцям просто не потрібно така кількість карток.
Якщо банки і далі будуть змагатися в кількості випущених карток - відсоток заснулого пластику виросте. "Судячи з подальшого активного просування карткових продуктів, цілком можливо, що частка непрацюючих карток буде рости", - каже Тищенко.
За матеріалами:
24.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас