1198
Е-чек: яким чином його видають та навіщо
— Особисті фінанси
В Україні за оплату товарів та послуг можуть видавати електронний чек замість звичного фіскального паперового. Finance.ua як портал, що вчить заощаджувати, розповідає, що таке е-чек, яким чином його видають та навіщо.
Як пояснює ФінКульт, е-чек – це електронний фіскальний чек, який підтверджує факт придбання товару або послуги за готівковий або безготівковий розрахунок банківською карткою.
Згідно з законодавством, всі підприємці, які належать до ФОП 2-4 групи, за деякими виключеннями, повинні встановлювати РРО та видавати покупцям фіскальні чеки. Електронний чек – це той же фіскальний чек, але у цифровому вигляді.
Коли і як видають електронний чек.
Е-чек видають своїм клієнтам підприємці, які користуються програмним РРО – це документ, який був сформований та надісланий на сервер податкової. Там, Е-чек реєструється при отриманні фіскального номера. Саме цей номер та дата оплати друкуються на кожному фіскальному документі у вигляді QR-коду.
Після проходження трансакції клієнтам генерується QR-код, який вони можуть отримувати:
- на електронну пошту покупця;
- через один із месенджерів;
- смс-повідомленням на мобільний номер.
Чому це комфортно для клієнтів:
- не потрібно зберігати десятки паперових чеків;
- можна не хвилюватися, що втратите гарантію за придбаний товар;
- можна все зберігати на своєму смартфоні чи комп’ютері. Завдяки цьому його не обов’язково друкувати. Покупцям, у яких встановлений додаток на смартфоні, достатньо просканувати QR-код і чек буде збережено на смартфон;
- захист при порушенні прав споживачів.
Перевірити електронний чек на дійсність можна за допомогою державного онлайн-сервісу. Інформація про Е-чек з’являється на вебпорталі ДПС через реєстр «Пошук фіскального чека», який знаходиться у відкритій частині Електронного кабінету, за посиланням.
Перевірка Е-чека через електронний сервіс – це встановлення вірогідності його даних та факту передачі до ДПС, є запорукою захисту прав громадян як споживачів, надання гарантії, обміну або повернення товару, усунення недоліків та оберігає від купівлі контрабандних чи фальсифікованих товарів.
Якщо Е-чек відсутній за результатами пошуку засобами Електронного кабінету, то необхідно повторно перевірити введені дані у пошукових реквізитах та повторити пошук.
У разі відсутності Е-чека можна надіслати лист за адресою infozvit@sfs.gov.ua з повідомленням про його відсутність до ДПС, де буде вивчено причину, через яку електронний чек не потрапив до системи, та вжито відповідних заходів.
За матеріалами: Finance.ua
Поділитися новиною