Україна посіла 21 місце в рейтингу інвестпотенціалу енергопереходу в країнах, що розвиваються — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Україна посіла 21 місце в рейтингу інвестпотенціалу енергопереходу в країнах, що розвиваються

Енергетика
210
З кумулятивною оцінкою 1,74 з 5 Україна посідає 21-е місце в рейтингу інвестиційного потенціалу країн, що розвиваються, з точки зору здійснення енергопереходу, 48 місце — у світовому масштабі, передає Green Deal.
Про це йдеться в десятому звіті Climatescope, який проводиться щорічно аналітичним центром агентства Bloomberg — BloombergNEF — і охоплює 136 країн світу (107 країн, що розвиваються, і 29 розвинених).
Аналітики відзначають прогрес країни в частині виконання першого національно визначеного внеску в Паризьку угоду, згідно з якою Україна до 2030 року зобов’язалася скоротити викиди парникових газів до 60% від рівня 1990 року, але зробила це набагато раніше. Так, у 2019 році, згідно з проектом Національного кадастру антропогенних викидів за 1990−2019 роки, викиди CO2 склали 332 млн тонн — 37,6% від рівня 1990 року.
Також вказується, що Україна, згідно з оновленим національно визначеним внеском, зобов’язалася скоротити викиди на 65% до 2030 року і наростити до 2035 року частку відновлюваних джерел енергії (ВДЕ) в електроміксі до 25%.
У звіті йдеться, що Україна виконала попередню мету щодо збільшення частки ВДЕ до 11% до 2020 року, зокрема завдяки фінансовим стимулам і пільг з боку уряду.
Аналітики також згадують про «зелені» аукціони, які очікуються в 2022—2025 роках.
Водночас у главі «Відмова від викопного палива» йдеться про обіцянку України відмовитися від вугільної енергетики до 2035 року, яку дали представники української делегації на кліматичному саміті в Глазго COP26. При цьому в коментарі порталу Green Deal віце-прем’єр України Ольга Стефанишина повідомила, що Кабмін не затверджував офіційних документів з метою відмови від вугільної генерації до 2035 року, і Міністерству енергетики належить скорегувати цю дату.
Аналізуючи транспортний сектор України, експерти звертають увагу на мету Національної транспортної стратегії про досягнення 75%-ї частки електротраспорту у внутрішніх перевезеннях до 2030 року, законопроект, що регламентує роботу на маршрутах тільки електробусів після 2030 року, а також законопроект, який забороняє імпорт бензинових і дизельних автомобілів в Україну з 2030 року.
Незважаючи на відсутність грантів або кредитів для купівлі електромобілів, Україна має намір за підтримки ЄБРР ввести безвідсоткові кредити на ці цілі, нагадують в BloombergNEF. Разом з тим наголошується, що в Україні з 2016 року не стягується ввізне мито на електромобілі і до 2022 року продовжено звільнення від сплати ПДВ.
За матеріалами:
Інтерфакс-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас