1269
Як повернути кошти за сплачені податки: хто може претендувати на податкову знижку
— Казна та Політика
Податки називають рушійною силою економіки держави та головним болем пересічних громадян. Так, із заробітної плати працівників постійно утримується кругленька сума: наприклад, якщо ви отримуєте від роботодавця зарплатню у розмірі 20 тисяч гривень, то «чистими» ви отримаєте лише 16 100 грн, а інші 3900 грн підуть на сплату ПДФО та військового збору.
Finance.ua як портал, що дбає про ваші заощадження, дізнався, хто може претендувати на податкову знижку та як повернути кошти за сплачені податки.
Претендувати на податкову знижку можуть:
- резиденти та громадяни України;
- ті, хто має реєстраційний номер картки платника податку;
- громадяни, які отримують офіційну заробітну плату;
- люди, витрати яких належать до списку тих, за які можливо повернути частину сплаченого податку.
ФОПи та приватні підприємці повернути кошти внаслідок податкової знижки не зможуть. Зробити це не зможуть і ті, хто отримує зарплатню в «конверті».
Як повернути кошти за сплачені податки. Якщо всі необхідні умови виконуються, варто перейти до самого процесу оформлення податкової знижки. Зробити це можна як онлайн через електронний кабінет платника податків, так і офлайн, відвідавши найближчий центр обслуговування платників, де нададуть безкоштовну консультацію та допоможуть в оформленні всіх паперів.
Перший спосіб потребує наявності електронного цифрового підпису, отримати який можна через сервіси «Приват24», «Дія» та інші, а другий вимагає наявності всіх документів у паперовому вигляді, а також займе набагато більше часу через черги та очікування рішення.
- Основний крок при отриманні знижки – заповнення декларації про доходи.
Розглянемо спосіб оформлення всіх заяв та документів в онлайн-режимі:
- Увійти до особистого кабінету за посиланням за допомогою сформованого електронного підпису.
- Подати запит на отримання інформації про ваші доходи – для цього переходимо у вкладку «Заяви, запити для отримання інформації», оформляємо заяву й очікуємо отримання документу у вкладці вхідні/вихідні документи.
- Підготувати скан-копії документів, які підтверджують витрати – квитанції про оплату на ім’я заявника, свідоцтва про споріднення (для повернення коштів за навчання дитини або рідного), чеки тощо.
Важливо: у квитанціях має бути зазначена сума лише за відповідну послугу, передбачену законом. Наприклад, якщо у квитанції за оплату садочка загальна сума до оплати становить послуги+харчування, таку заяву відхилять.
- Об’єднати всі документи та квитанції в один PDF-файл – зробити це можна за допомогою онлайн-сервісів і встановлених програм на ПК або смартфоні.
- Перейти до розділу Електронний кабінет для громадян, де натиснути на Подання декларації про майновий стан та доходи.
- Натиснути на Створити та переглянути, чи заповнена декларація автоматично.
- Перевірити уже введену інформацію та звірити її з документом про доходи, який ви напередодні замовляли, виправити неточності.
- Заповнити декларацію з нуля, якщо попередні дані відсутні.
- Зберегти, підписати за допомогою ЕЦП та надіслати декларацію.
Читайте більше в матеріалі Finance.ua Податкова знижка. Як повернути частину вже сплачених податків
За матеріалами: Finance.ua
Поділитися новиною