6944
Турбують колектори з приводу чужого боргу: НБУ розповів, що робити
— Казна та Політика
В Україні з весни запрацювали правила моральної поведінки для фінансових установ і колекторів і встановлено чітке регулювання їхньої діяльності, що є великою перемогою на шляху до розвитку цивілізованого ринку фінансових послуг, повідомив Національний банк.
Незважаючи на це, НБУ продовжує отримувати скарги від споживачів і фіксувати факти недобросовісної поведінки з боку осіб, що займаються стягненням проблемної заборгованості.
Враховуючи цю проблему, НБУ нагадує про права споживачів. Перш за все, варто розібратися, до кого можуть звертатися колектори:
- до споживача, який оформив кредит, або його законного представника;
- до спадкоємця;
- до поручителя або майнового поручителя.
Водночас, колектори не мають права звертатися до членів сім’ї боржника, сусідів або колег по роботі, друзів і знайомих, які не є поручителями за кредитом.
Що робити, якщо ви не маєте відношення до чужого кредиту, а колектори наполегливо просять його погасити?
- При контакті з колектором забороніть турбувати вас надалі – поясніть, що не маєте відношення до кредиту і що ви не давали згоди на взаємодію.
- Якщо дзвінки та повідомлення надходять від робота, заблокуйте їх за допомогою функцій телефону.
- Дізнайтеся назву установи і напишіть вимогу до неї із запереченням проти взаємодії.
- Якщо дзвінки і повідомлення не припиняються, зафіксуйте випадки правопорушень – запишіть розмову, зробіть скрини повідомлень і т.п. – і надайте ці докази в Національний банк України разом зі скаргою на фінансову або колекторську компанію.
Згідно з новим законом (ЗУ від 19 березня 2021 року № 1349-IX), що регулює роботу колекторів, Національний банк може застосовувати до компаній-порушників заходи впливу – від штрафів до виключення з Реєстру колекторських компаній.
Що робити, якщо дошкуляють колектори?
За матеріалами: Українські Новини
Поділитися новиною