Інна Соловйова: як змінилася IT-сфера і автоматизація бізнес-процесів за рік карантину — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Інна Соловйова: як змінилася IT-сфера і автоматизація бізнес-процесів за рік карантину

Фондовий ринок
952
Коронавірус для IT-сфери — це з одного боку стрес, з іншого — нові можливості,прошук яких триває донині. У плані сприйняття цей період можна розбити на етапи.
Перший етап — це заперечення. На початку всі працювали в тому ж темпі, як це було до коронавірусу. Багато хто очікував, що з часом все стане на свої місця. Згодом почало приходити розуміння, що коронавірус — це серйозно, і потрібно міняти підходи до роботи.
Далі була фаза переналаштування роботи. Швидко прийняли рішення про зміну стилю роботи і управління. В такому режимі перебуваємо донині. Ми повсякчас шукаємо шляхи оптимізації роботи компаній і всіляко намагаємося піклуватися про здоров’я і безпеку співробітників.
Зараз третя фраза — прийняття. Коронавірус — це частина нашого сьогоднішнього життя, і так, як раніше, вже не буде.
Багато компаній останні півроку активно переглядають свої стратегії, в тому числі й IT-стратегії, що безпосередньо впливає на фінансування IT-галузі.
Всі дивляться в бік оптимізації витрат. Багато компаній зараз займаються підтримкою бізнесу і підтримкою поточної інфраструктури і дуже акуратно дивляться в бік інвестицій і розширень.
Це відбувається тому, що є розуміння змін у бізнесі і процесах, а також загальній обстановці в країні. Ситуація з карантином може повторюватися.
У зв’язку з цим ринок активно дивиться в бік ефективних методів управління і контролю над процесами. Особлива увага приділяється всьому, що пов’язано з віддаленим режимом роботи.
Як коронавірус вплинув на автоматизацію бізнес-процесів
Віддалений режим роботи — про нього багато говорили до карантину, він же став одним з найважливіших факторів, який приніс коронавірус.
Зручним і ефективним рішенням для контролю роботи співробітників на “дистанційці” є системи автоматизації бізнес-процесів. Цей інструмент дає можливість вибудувати будь-які процеси, проаналізувати їх, провести оптимізацію і перевести контроль за виконанням у відповідальність системи.
Простіше кажучи — люди можуть перебувати де завгодно, але їхні обов’язки в узгодженні та прийнятті рішення буде відстежувати система, яка дасть нагадування про виконання тих чи інших функцій.
Це дозволяє співробітнику не тримати в голові певні завдання — з одного боку. І одночасно вести контроль за виконанням, бачити, на якому етапі перебуває та чи інша задача, і виявляти найбільш ефективні моделі поведінки співробітників — з іншого.
Ще один момент, який прийшов з коронавірусом — кількість покупок, замовлень та іншого через Інтернет збільшилася в рази.
Це спричинило збільшення фінансових транзакцій в Інтернеті. Банки та фінансові компанії в цій висококонкурентній обстановці повинні надавати більш якісне обслуговування клієнтів і випускати нові фінансові продукти швидше і в більшій кількості.
Використання в компанії системи управління бізнес-процесами дозволяє значно прискорювати створення і запуск нових продуктів і послуг. Повторюся — і продукти, і послуги у фінансовому бізнесі дуже зав’язані на процеси і людей в них.
Крім того, перехід більшої частини бізнесу в онлайн спричинив збільшення фінансових транзакцій, а все це веде до збільшення фінансового шахрайства.
У цьому відношенні увага багатьох компаній і банків була спрямована на системи протидії шахрайству.
Коронавірус також більше допоміг в автоматизації, ніж нашкодив.
Чому автоматизація настільки важлива в епоху віддаленої роботи
Механізми контролю в режимі віддаленої роботи, які передбачають керівника за спиною, віджили себе і просто не працюють.
За великим рахунком, основне питання в самоконтролі, де акцент — на самоорганізованості, простоті розуміння процесу і своїй функції в ньому.
Автоматизація бізнес-процесів в такій ситуації —
найкращий помічник. Це дозволяє правильно і в потрібному напрямку організовувати роботу для співробітників і бачити, на якому етапі виконання завдання перебуває співробітник.
Основна роль такого нововведення — зробити робочі процеси більш ефективними, контрольованими і знизити вплив людського фактора.
Якщо подивитися на банківський бізнес, то в організації бізнесу основне — це процеси. Узгодження договорів, видача кредитів, видача карток тощо. У них зазвичай задіяні кілька людей.
Людський фактор передбачає ризик помилки на одному з цих етапів. У цьому питанні автоматизація дає можливість бачити процес більш зрозуміло, розуміти, на якій стадії він в даний момент, знімати аналітику в розрізі різних виконавців і знаходити найбільш ефективні моделі роботи з клієнтами банку.
Така ж ситуація з процесами в промисловому бізнесі, ритейлі і страхових компаніях – зменшення впливу людського фактора на процеси дає можливість співробітнику чітко і вчасно виконувати поставлене завдання, а компанії економити ресурси і виявляти більш ефективні моделі ведення бізнесу.
Знявши аналітику, ми завжди маємо можливість виявити співробітника, який, наприклад, більше за інших зробив продажів, можемо подивитися, як він це зробив, і виявити найбільш ефективну модель роботи.
Це ще й один з інструментів формування необхідних для бізнесу KPI і контролю за їх виконанням.
Простіше кажучи, автоматизація бізнес-процесів в компанії — одна з можливостей знайти найефективніші моделі роботи. А в контексті віддаленої роботи важливо, щоб співробітники чітко розуміли свої функції, виконували їх чітко і прозоро, незалежно від свого місцезнаходження.
І ще один дуже важливий момент, який треба враховувати в наших реаліях — це гнучкість.
Гнучкість людини — коли вона готова адаптуватися під ситуації. Гнучкість бізнесу — наскільки швидко він може перебудуватися.
Це означає лише одне — наскільки швидко перебудовуються процеси в компанії під існуючі ситуації і ринок. Від цього залежить конкурентоспроможність компанії на ринку в цілому.
Якщо компанія велика і процеси багатошарові і багаторівневі, то на це може знадобитися чимало зусиль у разі відсутності систем управління бізнес-процесами.
Якщо процеси мають під собою автоматизацію, то достатньо навченій людині внести зміни в конструкторі, протестувати працездатність процесу в самій системі і випустити його в роботу. Це і швидкість, і гнучкість одночасно!
Інна Соловйова, CEO & Founder IT-компанії Integrity Vision
За матеріалами:
Finance.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас