354
Мінцифри та Укрзалізниця вивчають можливості покриття залізниці 4G
— Казна та Політика
Міністерство цифрової трансформації України та Укрзалізниця розробляють спільний проект покриття залізничних шляхів мобільним зв’язком четвертого покоління (4G). Для проекту уже наступного року планується залучити бюджетне фінансування.
Про це в коментарі НВ Бізнес розповів заступник міністра цифрової трансформації Олександр Шелест.
Стежте за економічними новинами разом з Finance.ua! Підписуйтесь на наш Telegram-канал.
Як зазначив заступник міністра, на сьогодні вздовж залізничних шляхів відсутня достатня інфраструктура (базові станції) для забезпечення якісного доступу до 4G в вагонах. Більше того, оскільки в вагонах відбувається значне затухання сигналу, базові станції потрібно ставити кожні 2−3 кілометри, що досить затратно.
Читайте також: Шмигаль розповів про плани на 5G з наступного року
«Зараз ми вивчаємо технологічні можливості – чи забезпечувати напряму від веж до поїзда стандартний LTE, чи розміщувати на даху кожного вагона ретранслятори, які прийматимуть транспортний сигнал і передаватимуть його всередину кінцевим споживачам», — зазначив Олександр Шелест.
Окрім цих варіантів також розглядається можливість заміни скла у вагонах поїздів на скло, котре менше гасить сигнал від веж мобільного зв’язку.
«Якщо говорити цифрами, середнє затухання (сигналу від базової станції) в вагоні – близько 20 децибел (сигнал затухає в 4 рази). При заміні скла на нове сам сигнал затухає лише на 5 ДБ. Тобто, створюється набагато краща проникність, що дозволяє будувати набагато менше веж», — пояснює заступник міністра.
Офіційно створеної робочої групи наразі нема, однак комунікація щодо спільного проєкту Мінцифри та Укрзалізниці триває з минулого року. Більш того, інтернетизація залізниці вже тестувалася на ділянці Бориспіль-Київ оператором Vodafone Україна, однак повноцінний тест ділянки поки неможливий через низьку наповненість поїздів у зв’язку з карантинними обмеженнями.
Наразі невідомий також обсяг бюджетного фінансування, котре в Мінцифри планують залучити для проекту уже наступного року.
«Зараз ми спілкуємося з операторами, з Укрзалізницею щодо того, який технічний варіант буде найбільш доцільний і якими мають бути витрати та часові рамки, щоби спорудити ці базові станції, підключити їх до електроенергії і налаштувати обладнання», — говорить Олександр Шелест. Він також висловив сподівання, що, спільний проєкт Мінцифри та Укрзалізниці зможе отримати необхідне бюджетне фінансування.
За матеріалами: НВ
Поділитися новиною