У «Слузі народу» розробили реформу, яка прибере маршрутки з вулиць — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

У «Слузі народу» розробили реформу, яка прибере маршрутки з вулиць

Казна та Політика
2403
Народний депутат від «Слуги народу» Олександр Горенюк зареєстрував пакет законопроектів, який покликаний привести сектор пасажирських перевезень у відповідність з європейськими нормами.
Реформа «РУХ» передбачає закупівлю транспортних послуг в системі Prozorro замість проведення конкурсів на маршрути громадського транспорту.
Замовник в особі місцевої влади буде купувати на тендері транспортну роботу. Переможцем стане той перевізник, який запропонує найменшу ціну за кілометр транспортної роботи.
До перевізника висуватимуть вимоги до якості рухомого складу. Ті перевізники, які захочуть брати участь в конкурсі з невідповідним транспортом, не зможуть пройти навіть перший етап відбору.
Місто самостійно визначатиме тариф і збиратиме плату за допомогою єдиного електронного квитка. Брак коштів можуть покривати дотаціями з бюджету.
Горенюк вважає, що чинна система громадських перевезень не може надавати якісні послуги за своєю природою: «Зараз перевізник повинен не тільки на маршруті заробити, але і „відбити“ хабарі, які роздав за право працювати. Тому, він прагне „вичавити“ максимум з того, що є».
Все це впливає на якість надання послуг, оскільки автобус «довго стоїть на зупинці і чекає, поки в нього „наб’ється“ сотня пасажирів».
Завдання перевізника — якісно надавати транспортну послугу і отримувати за кілометри, які проїхав, гроші від муніципалітету.
З перевізниками будуть укладатися довгострокові контракти з чіткими правилами і гарантіями, що стосуються умов роботи. Документом буде гарантуватися право їздити за маршрутом протягом всього терміну дії контракту.
Згідно з регламентом ЄС, довгостроковий контракт на надання транспортної послуги є фінансовим активом. Під заставу контракту можна буде залучити фінансування в банку і інвестувати в новий рухомий склад.
У разі успішного впровадження законопроектів в Україні може зникнути маломісткий неінклюзівний транспорт — «Богдани», «Рути», «Отамани». Основна передумова для зникнення «маршруток» — це поява сектору громадських перевезень, що здійснюються за підтримки муніципалітетів.
«Міста вимагатимуть транспорт з відповідними характеристиками, оплачувати його роботу і давати гарантії перевізникам, що ці маршрути у них ніхто несподівано не забере. Система муніципальної підтримки громадського транспорту з часом витіснить поганий транспорт. Саме так відбулося в Європі по тих алгоритмах, які зараз впроваджуємо і ми», — заявив нардеп.
За матеріалами:
Економічна Правда
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас