Як можна повернути акційний товар - Мін'юст — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Як можна повернути акційний товар - Мін'юст

Особисті фінанси
422
У розпал «чорної п’ятниці» радість від здійснення покупки з величезною знижкою може змінитися розчаруванням від того, що омріяна річ виявилася неякісною. І хоча деякі продавці запевняють, що акційний товар поверненню не підлягає, насправді це можливо. Як це зробити – розповіли у Мін’юсті.
Причини знижок. Перед покупкою запитайте у продавця про акційні товари – причини зниження його ціни. Адже акційні пропозиції можуть стосуватися товару із певними дефектами (наприклад, подряпинами, пошкодженням упаковки тощо). Це можуть бути і речі належної якості (скажімо, несезонний одяг, стара колекція тощо).
Якщо ви купили акційний товар, а потім виявилося, що він має суттєві недоліки, про які вас не попередили у магазині, ви можете на підставі ст. 8 Закону України «Про захист прав споживачів» (далі – Закон) звернутися з вимогою повернути кошти за товар неналежної якості або обміняти на аналогічний товар належної якості.
Якщо ж продавець попередив вас, що товар має певні недоліки, але ви все одно спокусилися на привабливі «мінус 70%», у такому випадку ви не маєте права вимагати повернути за нього кошти або обміняти його на товар належної якості на підставі ст. 8 Закону.
Отже, якщо придбана акційна річ вас не задовольнила, відповідно до ст. 9 Закону, ви маєте право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, в якого він був придбаний/
Ви маєте право на обмін товару належної якості протягом 14 днів, не рахуючи дня купівлі. Обмін товару належної якості можливий, якщо ви не користувалися ним, а також за умови збереження розрахункового документа, який вам видали у магазині.
Строк придатності. Для того, щоб повернути неякісний товар, необхідно пам’ятати, що неналежна якість товару має бути виявлена протягом гарантійного строку. Найчастіше строк зазначається в гарантійному талоні, але це може бути і паспорт товару, етикетка тощо. Для харчових продуктів – це строк придатності, який має бути зазначений на упаковці.
Однак на сезонні товари гарантійний строк обчислюється з початку відповідного сезону. Наприклад, гарантійний строк на літній одяг рахують з 1 квітня, а на зимовий – з 1 жовтня.
Якщо гарантійні строки не встановлені, то неякісний товар можна повернути протягом 2 років, а об’єкти будівництва – не пізніше 10 років від дня передачі їх споживачеві.
А щодо придбання товару поштою? У цьому випадку, а також коли час укладення договору купівлі-продажу та час передачі товару покупцю не збігаються, гарантійний строк обчислюється, починаючи від дня передачі товару, а якщо товар потребує спеціального встановлення, підключення чи складення – від дня їх здійснення.
Що робити, якщо чек втрачено? У покупця має бути в наявності розрахунковий документ. А для товарів, на які встановлено гарантійний строк, – технічний паспорт чи інший документ, що його замінює, з позначкою про дату продажу. Якщо чек втрачено, його можна відновити, адже інформація про продаж товару має зберігатися у продавця протягом трьох років. Покупцю, аби отримати дані про продаж товару, необхідно звернутися до продавця із письмовою заявою, а продавець протягом 30 днів має надати письмову відповідь. Якщо відповідь покупця не задовольняє, або взагалі не надана, необхідно звертатися до Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів.
Якщо гарантійний термін не закінчився, а товар зламався і не з вашої вини, ви можете висунути до продавця одну з таких вимог:
  • пропорційного зменшення ціни;
  • безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк;
  • відшкодування витрат на усунення недоліків товару.
За матеріалами:
Finance.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас