587
Авіакомпанії готують літаки для транспортування вакцин
— Фондовий ринок
Для перевезення вакцин від Covid-19 авіакомпанії почали готувати літаки.
Вакцини потребують наднизьких температур до -70 °С, повідомляє Reuters.
Дози вакцин Pfizer та Moderna, перших ефективних вакцин від Covid-19, потребують глибокого заморожування. У Pfizer температурою зберігання є -70 °С, Moderna вказує вимоги у -20 °С.
Опитування показало, що лише 15% індустрії відзначили готовність транспортування продукції за температур близьких до -70°С. Уже понад 60% можуть виконати вимоги Moderna Inc. Перевезення переважно здійснюються в контейнерах із сухим льодом, проте в більшості немає контролю температур, що необхідно у випадку з вакцинами.
Але сухий лід також має серйозний недолік – його пара витісняє повітря з кабіни літака, а тому матеріал має чіткі обмеження в обсягах перевезення. За раз великі літаки можуть транспортувати близько 1 т сухого льоду. Альтернативами є електричні холодильники та рідкий азот. Застосування останнього дозволяє досягати температур до -150°С.
Pfizer також почав роботу над форматом перевезення: створили бокси з контролем температури та GPS-керуванням. Компанія відправила пілотні вакцини в 4 штати. Попит на охолоджувальні контейнери вже “вдарив” по акціях виробників, як-от Cryoport Inc чи va-Q-tec, які збільшились у ціні більш як удвічі за останні кілька місяців.
Європейська Air France-KLM також найближчим часом проводитиме тестові перевезення продукції за наднизьких температур, щоб розробити ланцюг постачання від початку до кінця.
За матеріалами: Газета по-Українськи
Поділитися новиною