Економісти повідомили, як воєнний стан вплине на економічне зростання в 2018/19 роках — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Економісти повідомили, як воєнний стан вплине на економічне зростання в 2018/19 роках

Казна та Політика
1486
За результатами перших двох днів ми вже можемо зробити попередні висновки про те, що “Керченська криза” і подальший перехід в гібридний воєнний стан – не матимуть ніякого фундаментального впливу на економічне зростання України в 2018/19 роках.
Про це йдеться в матеріалах експертного дослідження, проведеного співробітниками IMFgroup.
Зазначається, що нинішня девальвація несе виключно ажіотажний характер і не підкріплена жодними об’єктивними факторами, тому, при грамотній реакції Національного банку, обмінний курс в наступні 7-10 днів повинен стабілізуватися і повернутися до попередніх значень.
За непрямими ознаками, можна також сказати про те, що воєнний стан жодним чином не вплинув на стабільність банківської системи і рівень процентних ставок залишиться на знижувальному тренді. Що стосується котирувань українських публічних компаній, то як ті акції, що котируються на українських біржах, так і ті, що котируються на іноземних, найближчим часом мають відновитися після 3-5% падіння, оскільки, як і у випадку з обмінним курсом, таке падіння не має об’єктивних економічних передумов.
Паралельно, міжнародний досвід свідчить про те, що Міжнародний валютний фонд продовжить співпрацю з Україною і введений формат гібридного воєнного стану не повинен вплинути на обсяги і терміни програми фінансування.
Водночас, блокада Азовського моря компенсується додатковим навантаженням на залізниці і подальший експорт вантажів через порти Чорного моря. З огляду на останні поставки локомотивів від General Electric – для “Укрзалізниці” таке додаткове навантаження цілком можливе для реалізації.
Таким чином, блокада Азовського моря і відповідна втрата перевалки через Маріупольський і Бердянський порти, на яких припадало лише 6,1% вантажообігу – цілком може бути компенсована додатковим навантаженням на залізницю і подальшим експортом продукції через порти Чорного моря.
Для цього потрібно збільшити локомотивний парк Донецької і Придніпровської залізниць на всього 13 локомотивів. Закономірності, виявлені раніше, показують, що навіть якщо цього не станеться, негативний ефект від блокади Азовського моря не перевищить 0,1% ВВП, відзначається в дослідженні.
За матеріалами:
Українські Новини
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас