Нові правила парковки: машини зможуть евакуювати, а штрафи будуть виписувати без водіїв


Нові правила парковки: машини зможуть евакуювати, а штрафи будуть виписувати без водіїв

Зовсім скоро, 27 вересня в Україні набуде чинності закон, який посилює покарання за порушення правил парковки. Сайт “Сегодня” вирішив нагадати, що зміниться для водіїв, за які порушення будуть штрафувати і які машини зможуть евакуювати.

В Україні практично не карають за порушення правил парковки

В Україні продовжують боротися з порушеннями правил парковки. Так, з 27 вересня набуде чинності новий закон, в якому будуть прописані посилена фіксація таких порушень і відповідальність за них. Але, чи буде новий закон працювати так, як годиться, якщо наші реалії дуже сильно відрізняються від того, що написано в документах.

Наприклад, зараз також існують штрафи за порушення правил парковки і, до речі, досить немаленькі. Тільки біда в тому, що врегулювати цю сферу так і не вдається. Машини стоять на тротуарах, займаючи весь простір і роблячи прохід пішоходів просто неможливим, і ніхто за це водіїв не карає.

Так, ми відправили запит до Національної поліції України, щоб дізнатися, скількох людей в цьому році встигли оштрафувати за порушення правил парковки. Як виявилося, такого обліку в відомстві з незрозумілих причин не ведуть. Зате нам повідомили, що за період з 1 січня по 31 серпня 2018 року по всій Україні було складено 179 матеріалів про адміністративні правопорушення за парковку на місцях для інвалідів. Причому, 45 матеріалів було складено в самому Києві.

Незважаючи на те, що за порушення правил парковки у нас, як правило, не штрафують, є очікування, що автоматична фото- і відеофіксація почне виправляти цю ситуацію. Сайт “Сегодня” нагадує, що незабаром зміниться в українському законодавстві, з яких причин машину зможуть евакуювати і як можна заощадити, отримавши штраф.

Режими притягнення до відповідальності

Закон № 5364 “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування в сфері паркування транспортних засобів” президент України підписав ще 28 березня, і ось, документ має набути чинності 27 вересня, через 180 днів з того моменту.

Так, в законі є чимало змін, але однією з найважливіших називають впровадження трьох режимів, за якими можна притягти правопорушника до відповідальності.

Перший режим – схожий на той, який і працює зараз, безпосереднє спілкування між поліцейським і правопорушником, з пред’явленням всіх документів і складанням протоколу.

Другий режим – автоматична фіксація правопорушень на відеокамери, інформація з яких буде надходити в поліцію. Тут варто зазначити, що за перші три порушення, які зафіксують камери, з водія будуть зняті штрафні бали, і тільки після цього будуть нараховуватися грошові штрафи. Так, кожному водієві в Україні нараховується 150 балів щорічно, за одне правопорушення, яке зафіксує камера, знімається по 50 балів.

Третій режим – це фото- і відеозйомка в ручному режимі. Її будуть проводити через спеціальні програми, де автоматично відображається місце, час, дата і GPS-координати автомобіля. Здійснювати таку фіксацію зможуть поліцейські і уповноважені від міста інспектори з паркування, але ось тут вже штрафними балами за порушення розплатитися не вдасться.

Коли порушення зафіксовані камерами в автоматичному режимі, штраф прийде на ім’я власника авто, а не того, хто був за кермом. У всіх інших випадках карати будуть безпосередньо водія.

Штрафи

Самі штрафи за порушення збільшуватися не будуть, до того ж, їх можна буде оплатити за 50% знижкою, якщо зробити це в десятиденний термін. Але, якщо штраф не оплачувати протягом 30 днів, тоді на нього буде накладена пеня, пропорційна самому штрафу.

У законі з’явиться прив’язка штрафу за порушення правил парковки до вартості години паркування в двадцятикратному розмірі. Так, наприклад, в Києві година парковки коштує від 5 до 10 грн в залежності від зони.

Наприклад, якщо ви вирішите скористатися парковкою і не заплатити за це, то за годину вам нарахують від 100 до 200 грн.

За парковку на місцях, які призначені для пільгових категорій громадян, потрібно буде заплатити штраф у тридцятикратному розмірі від вартості паркувальної години, звісно, в тому випадку, якщо ви самі не є представником пільгової категорії.

Варто зазначити, що штрафи будуть нараховуватися тільки в тому випадку, якщо ви залишили машину на платній парковці більше, ніж на 10 хвилин.

Що стосується інших правопорушень, то в законі прописаний штраф у розмірі 15 неоподатковуваних мінімумів (255 грн) за перевищення швидкості на 20 км, порушення вимог дорожніх знаків та розмітки, а також порушення правил стоянки і зупинки, заборони на пересування по тротуарах або пішохідних доріжках.

Якщо ж ви порушили правила парковки і при цьому створили загрозу безпеці руху і взагалі перешкоджаєте дорожньому руху, а також, якщо ви зупинилися на смузі для маршрутних транспортних засобів, то штраф становитиме 30 неоподатковуваних мінімумів (510 грн).

Якщо ж будь-яке ваше правопорушення стало причиною виникнення аварійної ситуації, доведеться заплатити штраф у розмірі 40 неоподатковуваних мінімумів (680 грн), і ще з’явиться можливість позбутися права керування транспортним засобом на термін від шести місяців до одного року.

Евакуація

Також, в законі даються права на евакуацію автомобілів поліцейським або ж інспекторам, але, при обов’язковій фото- чи відеофіксації порушення. До слова, за евакуацію потрібно буде заплатити 720 грн, а доба зберігання автомобіля на штраф-майданчику обійдеться в 144 грн.

Евакуювати транспортний засіб будуть в тих випадках, якщо авто:

  • поставлено на проїжджій частині в два і більше рядів;
  • розташоване в заборонених Правилами дорожнього руху місцях зупинки або стоянки, а саме:
    - на залізничних переїздах;
    - на трамвайних коліях;
    - на естакадах, мостах, шляхопроводах і під ними, в тунелях;
    - на пішохідних переходах і ближче 10 метрів до них з обох боків, крім випадків зупинки для надання переваги в русі;
    - на перехрестях і ближче 10 метрів від краю проїжджої частини при відсутності на ній пішохідного переходу, за винятком зупинки для надання переваги в русі та зупинки проти бокового проїзду на Т-подібних перехрестях, де є суцільна лінія розмітки або роздільна смуга;
    - на проїжджій частині, де відстань між суцільною лінією розмітки чи протилежним краєм проїзної частини і транспортним засобом, що зупинився, менше 3 метрів;
    - ближче 30 метрів від посадкових майданчиків для зупинки маршрутних транспортних засобів, а при їх відсутності – ближче 30 метрів від дорожнього знака такої зупинки з обох сторін;
    - ближче 10 м від позначеного місця виконання дорожніх робіт і в зоні їх виконання;
    - в місцях, де буде неможливим зустрічний роз’їзд або об’їзд транспортного засобу, що зупинився;
    - ближче 10 метрів від виїздів з прилеглих територій і безпосередньо в місці виїзду;
  • своїм розташуванням унеможливлює рух інших транспортних засобів або створює перешкоду для руху пішоходів, в тому числі осіб з інвалідністю на спеціальних засобах пересування і пішоходів з дитячими колясками;
  • розташоване на виділеній смузі для руху громадського маршрутного транспорту;
  • розташоване на позначеній відповідними дорожніми знаками та/або дорожньою розміткою велодоріжці;
  • перешкоджає руху або роботі снігоприбирального і іншого технологічного комунального транспорту в разі введення надзвичайного стану або в разі оголошення окремої місцевості зоною надзвичайної екологічної ситуації;
  • порушує схему парковки транспортних засобів таким чином, що блокує проїзд по двох або більше смугах руху.

Забрати автомобіль зі штраф-майданчика можна буде тільки після оплати штрафу, послуг з евакуації та зберігання.

Анастасія Іщенко

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Також з цієї теми: Технології&Авто
Дивись також
В Контексті Finance.ua
Опитування