1972
Нові правила парковки: машини зможуть евакуювати, а штрафи будуть виписувати без водіїв
— Технології&Авто
Зовсім скоро, 27 вересня в Україні набуде чинності закон, який посилює покарання за порушення правил парковки. Сайт “Сегодня” вирішив нагадати, що зміниться для водіїв, за які порушення будуть штрафувати і які машини зможуть евакуювати.
В Україні практично не карають за порушення правил парковки
В Україні продовжують боротися з порушеннями правил парковки. Так, з 27 вересня набуде чинності новий закон, в якому будуть прописані посилена фіксація таких порушень і відповідальність за них. Але, чи буде новий закон працювати так, як годиться, якщо наші реалії дуже сильно відрізняються від того, що написано в документах.
Наприклад, зараз також існують штрафи за порушення правил парковки і, до речі, досить немаленькі. Тільки біда в тому, що врегулювати цю сферу так і не вдається. Машини стоять на тротуарах, займаючи весь простір і роблячи прохід пішоходів просто неможливим, і ніхто за це водіїв не карає.
Так, ми відправили запит до Національної поліції України, щоб дізнатися, скількох людей в цьому році встигли оштрафувати за порушення правил парковки. Як виявилося, такого обліку в відомстві з незрозумілих причин не ведуть. Зате нам повідомили, що за період з 1 січня по 31 серпня 2018 року по всій Україні було складено 179 матеріалів про адміністративні правопорушення за парковку на місцях для інвалідів. Причому, 45 матеріалів було складено в самому Києві.
Незважаючи на те, що за порушення правил парковки у нас, як правило, не штрафують, є очікування, що автоматична фото- і відеофіксація почне виправляти цю ситуацію. Сайт “Сегодня” нагадує, що незабаром зміниться в українському законодавстві, з яких причин машину зможуть евакуювати і як можна заощадити, отримавши штраф.
Режими притягнення до відповідальності
Закон № 5364 “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування в сфері паркування транспортних засобів” президент України підписав ще 28 березня, і ось, документ має набути чинності 27 вересня, через 180 днів з того моменту.
Так, в законі є чимало змін, але однією з найважливіших називають впровадження трьох режимів, за якими можна притягти правопорушника до відповідальності.
Перший режим – схожий на той, який і працює зараз, безпосереднє спілкування між поліцейським і правопорушником, з пред’явленням всіх документів і складанням протоколу.
Другий режим – автоматична фіксація правопорушень на відеокамери, інформація з яких буде надходити в поліцію. Тут варто зазначити, що за перші три порушення, які зафіксують камери, з водія будуть зняті штрафні бали, і тільки після цього будуть нараховуватися грошові штрафи. Так, кожному водієві в Україні нараховується 150 балів щорічно, за одне правопорушення, яке зафіксує камера, знімається по 50 балів.
Третій режим – це фото- і відеозйомка в ручному режимі. Її будуть проводити через спеціальні програми, де автоматично відображається місце, час, дата і GPS-координати автомобіля. Здійснювати таку фіксацію зможуть поліцейські і уповноважені від міста інспектори з паркування, але ось тут вже штрафними балами за порушення розплатитися не вдасться.
Коли порушення зафіксовані камерами в автоматичному режимі, штраф прийде на ім’я власника авто, а не того, хто був за кермом. У всіх інших випадках карати будуть безпосередньо водія.

Штрафи
Самі штрафи за порушення збільшуватися не будуть, до того ж, їх можна буде оплатити за 50% знижкою, якщо зробити це в десятиденний термін. Але, якщо штраф не оплачувати протягом 30 днів, тоді на нього буде накладена пеня, пропорційна самому штрафу.
У законі з’явиться прив’язка штрафу за порушення правил парковки до вартості години паркування в двадцятикратному розмірі. Так, наприклад, в Києві година парковки коштує від 5 до 10 грн в залежності від зони.
Наприклад, якщо ви вирішите скористатися парковкою і не заплатити за це, то за годину вам нарахують від 100 до 200 грн.
За парковку на місцях, які призначені для пільгових категорій громадян, потрібно буде заплатити штраф у тридцятикратному розмірі від вартості паркувальної години, звісно, в тому випадку, якщо ви самі не є представником пільгової категорії.
Варто зазначити, що штрафи будуть нараховуватися тільки в тому випадку, якщо ви залишили машину на платній парковці більше, ніж на 10 хвилин.
Що стосується інших правопорушень, то в законі прописаний штраф у розмірі 15 неоподатковуваних мінімумів (255 грн) за перевищення швидкості на 20 км, порушення вимог дорожніх знаків та розмітки, а також порушення правил стоянки і зупинки, заборони на пересування по тротуарах або пішохідних доріжках.
Якщо ж ви порушили правила парковки і при цьому створили загрозу безпеці руху і взагалі перешкоджаєте дорожньому руху, а також, якщо ви зупинилися на смузі для маршрутних транспортних засобів, то штраф становитиме 30 неоподатковуваних мінімумів (510 грн).
Якщо ж будь-яке ваше правопорушення стало причиною виникнення аварійної ситуації, доведеться заплатити штраф у розмірі 40 неоподатковуваних мінімумів (680 грн), і ще з’явиться можливість позбутися права керування транспортним засобом на термін від шести місяців до одного року.

Евакуація
Також, в законі даються права на евакуацію автомобілів поліцейським або ж інспекторам, але, при обов’язковій фото- чи відеофіксації порушення. До слова, за евакуацію потрібно буде заплатити 720 грн, а доба зберігання автомобіля на штраф-майданчику обійдеться в 144 грн.
Евакуювати транспортний засіб будуть в тих випадках, якщо авто:
- поставлено на проїжджій частині в два і більше рядів;
- розташоване в заборонених Правилами дорожнього руху місцях зупинки або стоянки, а саме:
- на залізничних переїздах;
- на трамвайних коліях;
- на естакадах, мостах, шляхопроводах і під ними, в тунелях;
- на пішохідних переходах і ближче 10 метрів до них з обох боків, крім випадків зупинки для надання переваги в русі;
- на перехрестях і ближче 10 метрів від краю проїжджої частини при відсутності на ній пішохідного переходу, за винятком зупинки для надання переваги в русі та зупинки проти бокового проїзду на Т-подібних перехрестях, де є суцільна лінія розмітки або роздільна смуга;
- на проїжджій частині, де відстань між суцільною лінією розмітки чи протилежним краєм проїзної частини і транспортним засобом, що зупинився, менше 3 метрів;
- ближче 30 метрів від посадкових майданчиків для зупинки маршрутних транспортних засобів, а при їх відсутності – ближче 30 метрів від дорожнього знака такої зупинки з обох сторін;
- ближче 10 м від позначеного місця виконання дорожніх робіт і в зоні їх виконання;
- в місцях, де буде неможливим зустрічний роз’їзд або об’їзд транспортного засобу, що зупинився;
- ближче 10 метрів від виїздів з прилеглих територій і безпосередньо в місці виїзду; - своїм розташуванням унеможливлює рух інших транспортних засобів або створює перешкоду для руху пішоходів, в тому числі осіб з інвалідністю на спеціальних засобах пересування і пішоходів з дитячими колясками;
- розташоване на виділеній смузі для руху громадського маршрутного транспорту;
- розташоване на позначеній відповідними дорожніми знаками та/або дорожньою розміткою велодоріжці;
- перешкоджає руху або роботі снігоприбирального і іншого технологічного комунального транспорту в разі введення надзвичайного стану або в разі оголошення окремої місцевості зоною надзвичайної екологічної ситуації;
- порушує схему парковки транспортних засобів таким чином, що блокує проїзд по двох або більше смугах руху.
Забрати автомобіль зі штраф-майданчика можна буде тільки після оплати штрафу, послуг з евакуації та зберігання.

Анастасія Іщенко
За матеріалами: Сьогодні
Поділитися новиною
Також за темою
Україна може приєднатися до космічної програми ЄС Govsatcom
Чому відмова від підписання постанови ПДР не скасовує штраф
Альтман розробляє неінвазивний мозковий інтерфейс як альтернативу Neuralink Маска
Grokipedia запрацювала: що може запропонувати конкурент «Вікіпедії» від Маска
Обов’язковий техогляд авто: що потрібно знати водіям
Новий знак на дорогах в Іспанії: що він означає (фото, таблиця)
