733
Депутати пропонують скасувати "Роттердам+" через закон
— Енергетика
Чотирнадцять народних депутатів подали законопроект, яким пропонують скасувати так звану формулу “Роттердам+”.
Проект закону № 8626 зареєстрований на сайті парламенту.
Депутати пропонують встановлювати ціни на вугілля для розрахунку тарифів у розмірі 90% від їх ціни в Роттердамі (дисконт за вміст сірки – Ред.), з врахуванням ціни транспортування територією України.
Наразі діюча формула тарифу на електрику з вугілля передбачає 100% його ціни в Амстердамі плюс вартість транспортування починаючи із самого Роттердаму.
Окрім цього, у законопроекті пропонується дозволити: імпорт електричної енергії завдяки встановленню відповідного тарифу на неї; знизити акциз на електроенергію з 3,2% до 0,1%; підняти рентну плату за вугілля усіх видів до 5% (наразі на енергетичне вугілля вона становить 0,75% – Ред.); скасувати сплату ренти на вугілля для всіх шахт, що отримують дотації з бюджету (фактично, держшахти) та встановити за базу сплати ренти за вугілля його ціну в Роттердамі.
Таким чином, на думку авторів, ціни на електроенергію в Україні знизяться на 15% при одночасному збалансуванні доходів бюджету.
Автори законопроекту зазначають, що 85% вугільних підприємств та 80% підприємств теплової генерації та теплоелектростанцій України належать енергетичному холдингу ДТЕК бізнесмена Ріната Ахметова.
За даними фінансової звітності компанії, в 2016 році (після запровадження формули “Роттердам+”) річний показник EBITDA (операційний прибуток до сплати відсотків, податків і амортизації) енергохолдингу ДТЕК виріс в 2,4 рази до 17,8 млрд гривень.
За матеріалами: Економічна Правда
Поділитися новиною
Також за темою
Для опалювального сезону Україні потрібно ще до 1 млрд доларів на газ — Reuters
Україна вже закачала у сховища більше газу, ніж на ті самі дати 2024 року
США ввели санкції проти міжнародної мережі, яка допомагає Ірану продавати нафту
США планують збільшити стратегічні запаси урану для розвитку ядерної енергетики
Сховища газу у ЄС заповнені рекордно низько за останні 3,5 роки
Україна з 1 жовтня обмежить імпорт індійського пального