Emirates замінить ілюмінатори на віртуальні вікна


Emirates замінить ілюмінатори на віртуальні вікна

Авіакомпанія Emirates представила салон першого класу на нових лайнерах Boeing 777-300ER, де замість ілюмінаторів в салоні встановлені віртуальні вікна.

Там, де в звичайних літаках знаходяться ілюмінатори, в першому класі Emirates встановлено круглі екрани, на які за допомогою оптоволокна виводяться зображення з встановлених на обшивці літака камер.

Зображення “настільки якісне, що все виглядає набагато краще, ніж якщо дивитися звичайними очима”, – говорить президент компанії Emirates Тім Кларк.

У майбутньому компанія ставить перед собою завдання перейти до використання лайнерів, в яких взагалі не буде ілюмінаторів, говорить він. “Уявіть собі: ви сідаєте в літак, на фюзеляжі якого зовні немає жодного вікна. Але коли потрапляєте всередину – бачите ілюмінатори”, – говорить він.

Кларк вважає, що це дозволить оптимізувати конструкцію літаків. “У конструкції такого фюзеляжу без вікон немає структурно слабких місць. Літак легшає, летить швидше, вище, і витрачає набагато менше палива”, – говорить Кларк.

На думку професора британського Університету Кренфілда Грема Брейтуейта, літаки без вікон можуть бути небезпечні: бортпровідникам у надзвичайних ситуаціях необхідно самим бачити, що відбувається за бортом. “Стюардесам в разі надзвичайної ситуації потрібно буде перевіряти обстановку зовні, щоб зрозуміти, наприклад, чи немає там полум’я, перед тим як відкрити запасний вихід і почати евакуацію”, – говорить професор.

“Якщо для цього їм потрібно буде користуватися системами, які залежать від подачі електроенергії, то таке рішення авіаційні регулятори навряд чи схвалять з легкістю”, – вважає він.

Однак в Європейському агентстві авіаційної безпеки заявили, що не бачать в цьому проблеми. “Ми не бачимо ніяких складнощів, які неможливо було б подолати, щоб забезпечити такий же рівень безпеки, як в літаках з ілюмінаторами”, – говорить представник регулятора.

Ще один можливий недолік закритого літака в тому, що подібне нововведення може викликати дискомфорт пасажирів, вважає Брейтуейт. “Такий літак легко може викликати напад клаустрофобії, а перельоти і так для багатьох – джерело стресу, – каже він. – Частота оновлення екранів теж може викликати непередбачені побічні ефекти: чи будуть вони мерехтіти? Якою буде затримка? Як їх світіння буде впливати на пасажирів при тривалих перельотах?”

Авіаексперт Джон Стрікленд згоден, що літак без ілюмінаторів міцніший від літака з вікнами, і в разі якщо він виявиться легшим від звичайного літака, то і економнішим. “Все, що робить літак легшим, допомагає економити паливо”, – говорить він. Однак сам експерт все ж таки віддає перевагу справжнім ілюмінаторам. “Я трохи схиблений на вікнах. Для мене штучні ніколи їх не замінять”, – говорить він.

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Дивись також
В Контексті Finance.ua
Опитування