Перед великим подорожчанням: як змінювалися ціни на проїзд у київському транспорті — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Перед великим подорожчанням: як змінювалися ціни на проїзд у київському транспорті

Казна та Політика
1576
Вже з 14 липня цього року в Києві повинен подорожчати проїзд в громадському транспорті, причому дуже відчутно. Так, якщо зараз ціна квитка в трамваї, тролейбусі, автобусі і на столичному фунікулері становить 4 грн, а в метро – 5 грн, то менше, ніж через два місяці разовий проїзд у всіх перерахованих видах транспорту обійдеться в 8 грн. Щоправда, пасажири, які користуються проїзними квитками на місяць, платитимуть за одну поїздку від 6,3 гривні, а тим, хто користується безконтактними картками в метро, в разі поповнення картки на 50 поїздок кожна поїздка обійдеться в 6,5 гривні, пише Сьогодні.
Ще 10 років тому жетон в метро коштував всього 2 грн, а квиток у тролейбусі – 1,5 грн. Сайт “Сегодня” вирішив згадати, як змінювалися ціни на проїзд в київському громадському транспорті за останній час.
Чому проїзд незабаром подорожчає
Подорожчання проїзду в транспорті, який належить комунальному підприємству, незабаром спричинить і підвищення цін на проїзд в маршрутках, причому в деяких з них поїздка і так обходиться вдвічі дорожче, ніж на автобусі або метро.
У “Київпастрансі” зазначають, що це ще не остаточне рішення. Поки що вони просто подали свої пропозиції про подорожчання проїзду в КМДА. За їхніми словами, за останній час істотно зросла вартість пального, запчастин, електроенергії тощо. У “Київпастрансі” в результаті підвищення цін на проїзд планують отримати 1,1 млрд грн доходів за 2018 р.; до речі, це на 53,7% більше, ніж було отримано за 2017 р.
Мер Києва Віталій Кличко, в свою чергу, зауважив, що підвищення ціни на проїзд – це вимушений захід, щоб інфраструктура Києва змогла і далі працювати без збоїв.
“Ми змушені підняти ціну на проїзд. Адже транспорт в Києві має належним чином працювати, бути безпечним і комфортним, вчасно ремонтуватися і оновлюватися”, – сказав мер.

Водночас влада обіцяє, що всі пільги, які діють на даний момент, збережуться і в майбутньому. Це пільги на проїзд пенсіонерів, людей з інвалідністю, ветеранів, чорнобильців, військових і дітей до 6 років.
Комунальні підприємства в своїй більшості і так весь час потерпають від збитків, тому вони змушені періодично піднімати ціни на проїзд, щоб просто залишатися на плаву, ремонтувати транспорт і забезпечувати належний рівень перевезень. Але від такої мотивації киянам навряд чи легшає, адже таке серйозне подорожчання – це істотні витрати для городян, яким на день, щоб дістатися на роботу кількома видами транспорту, доведеться витрачати до 40 грн.
Як змінювалася ціна на проїзд в столиці
До 1996 року в Україні ще діяли купоно-карбованці, була страшенна інфляція, а гривню ввели в ужиток тільки у вересні 1996 р. Тоді проїзд в київському громадському транспорті коштував всього 20 копійок, а середня зарплата по країні в той час становила 126 грн. Тобто на одну поїздку доводилося витрачати 0,15% заробітної плати.
1997 року в Києві з’явилися приватні маршрутки. Проїхатися в них коштувало трохи дорожче, ніж в іншому громадському транспорті, але і їздили вони набагато швидше, та й допомагали дістатися туди, де не їздить міський транспорт, тому користувалися неабияким попитом, незважаючи на дорожнечу.
Через кілька місяців проїзд подорожчав на 10 копійок і тільки 2000-го зріс до 50 копійок, а середня зарплата до 230 грн, тобто на проїзд вже витрачалося 0,2% від заробітку.
Після цього ціна на проїзд довго залишалася стабільною і піднялася 2008 року. Тоді разова поїздка в метро коштувала 2 грн, а в наземному транспорті – 1,5 грн. Зазначимо, що середня зарплата, за даними Держстату, була в межах 1574 грн, тобто проїзд навіть виявився дешевшим, ніж на початку і середині 2000-х, адже тоді на одну поїздку потрібно було витратити 0,2% від зарплати, а 2008 року всього 0,12%.
2015 року транспорт знову подорожчав: метро до 4 грн, а наземний муніципальний – до 3 грн. Через два роки, 2017-го, ціни піднялися на одну гривню – до 5 грн в метро, і до 4 грн в тролейбусах, автобусах і трамваях відповідно. Середня зарплата за минулий рік становила 7104, значить, разова поїздка в метро коштує всього 0,07% від місячного заробітку.
З середини липня заплановано нове підвищення, яке зрівняє ціни в підземному і наземному транспорті. Як ми вже згадували, проїзд в столиці зросте до 8 грн. Згідно з приблизними підрахунками, середня зарплата українців в березні становила 8382 грн, таким чином, навіть в тому випадку, якщо проїзд подорожчає до 8 грн, це становитиме всього лише 0,09% від зарплати.
Нагадаємо, раніше повідомлялося про те, що проїзд в столичних приміських електричках в майбутньому можна буде оплатити безконтактною банківською карткою, як в метро.
Анастасія Іщенко
За матеріалами:
Сьогодні
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас