В НБУ назвали основного торговельного партнера України за минулий рік


В НБУ назвали основного торговельного партнера України за минулий рік

За підсумками 2017 року експорт товарів у європейські країни збільшився на 31% – до 14,4 млрд дол. США, а його обсяги перевищили рівень докризового 2013 року.

Про це йдеться в аналітичній публікації “Нерегулярні дослідження”, другий випуск якої присвячений аналізу зовнішньої торгівлі товарами України з країнами Європи у 2017 році, повідомляє прес-служба НБУ.

«У 2017 році економічні відносини України з Європою суттєво зміцнилися, значною мірою за рахунок експорту. Після багаторічної перерви Європа знову стала основним торговельним партнером України. За підсумками минулого року експорт товарів у європейські країни збільшився на 31% до 14,4 млрд дол. США, а його обсяги перевищили рівень докризового 2013 року. Частка Європи в експорті сягнула 36% та була найвищою з 2004 року», – йдеться в повідомленні.

Значний приріст експорту до Європи у 2017 році був забезпечений як фізичними обсягами, так і сприятливими цінами.

Хоча українські компанії нарощували поставки в Європу насамперед уже традиційного асортименту сировинних товарів (зернових, олійних, металів та руд), вони водночас продовжували опановувати і нові товарні ринки. Про це свідчило стрімке зростання індексів проникнення майже за всіма товарними групами, зокрема продовольчих товарів, продукції машинобудування, промислових виробів (індекси проникнення показують співвідношення кількості країн, в які експортуються окремі вітчизняні товари, до кількості усіх країн, що ці товари імпортують).

Імпорт товарів з країн Європи також зростав у 2017 році (на 25% до 20,2 млрд дол. США) і, як наслідок, частка цього регіону підвищилася до 41%. Зростання імпорту відображало значною мірою потребу України в енергоносіях, насамперед у природному газі. Водночас, попри збільшення енергетичного імпорту, в структурі імпорту з Європи продовжила домінувати продукція машинобудівної та хімічної промисловості. Це пояснюється тим, що швидке зростання внутрішнього попиту, у тому числі інвестиційного, стимулювало закупівлі продукції машинобудування (сільськогосподарської техніки та наземних транспортних засобів). Зокрема, країни Європи забезпечили майже половину загального імпорту продукції машинобудування.

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Дивись також
В Контексті Finance.ua