Норми Євро-5: водіїв змусять переплачувати


Норми Євро-5: водіїв змусять переплачувати

Говорячи про «запровадження з 1 січня 2018 року норм Євро-5», всі чомусь забувають, що багато наших автомобілів не відповідають вихідному для країн ЄС Євро-0. Таку точку зору озвучив голова спеціальних проектів науково-технічного центру «Психея», експерт з енергетичних питань Геннадій Рябцев.

В Україні зареєстровано 4,4 млн транспортних засобів, токсичність вихлопу яких відповідає нормам Євро-0…2. І якщо власникам «бензинових» автомобілів такого класу доведеться лише переплачувати за паливо стандарту Євро-5, то 730 тис. дизелів ефективно працювати на європаливі просто не можуть. Мова йде про бортові вантажівки, самоскиди, тягачі, спеціальні (у тому числі пожежні) автомобілі, трактори, позашляхову та військову техніку радянського, російського та вітчизняного виробництва.

Як відомо, стандарти ДП Євро-5 принципово відрізняються від ДП Євро-0…3 за двома показниками – цетановим числом і вмістом сірки. Зниження масової частки останньої пережити можна – все впирається у вартість пакету присадок, які вводять для відновлення мастильної здатності палива (яку якраз і забезпечувала «зайва» сірка). Що ж стосується цетанового числа, то 51 одиниця за «новим» стандартом, виявляється, набагато гірша за 45 за вимогами «старого». І якщо, наприклад, перевести на ДП Євро-5 армійський КамАЗ або сільський ДП-75, то диміти вони стануть більше, потужність впаде, а питома витрата палива збільшиться.

До речі, проконтролювати, чи відповідають екологічні характеристики автомобілів новим нормам, в нашій країні практично неможливо. Біда в тому, що через невідповідність вітчизняних і європейських методик 99% наших СТО взагалі не в змозі щось встановити.

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Дивись також
В Контексті Finance.ua
Опитування