«Єврономери» на розбирання: наскільки це вигідно і у чому ризики — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

«Єврономери» на розбирання: наскільки це вигідно і у чому ризики

Технології&Авто
27621
Тема «єврономерів» в Україні так чи інакше пов’язана з майстернями, де розбирають автомобілі. Міфів тут маса — і що «єврономери», які потрапили в ДТП, відразу ж «губляться» в розборках, і що простіше здати нерозмитнену машину в гараж, а потім купити нову, аніж шукати іноземця, на якого її ввезли, щоб продовжити реєстрацію. Частково це правда, а частково ні. Журналісти дізналися, як розбирання працюють з «бляхами», наскільки вигідно мати з ними справу і які при цьому є ризики.
Почнемо з того, що здача «єврономера» на розбирання дійсно має певні нюанси. За словами експертів, якщо українець не є реальним власником, то це не законно. «Коли автомобіль заїхав на територію України, він повинен у визначений строк її залишити (якщо транзит — 10 днів, якщо тимчасова реєстрація — 1 рік). Українець, швидше за все, цей автомобіль з обліку не зніме, він буде десь висіти і числитися. І того, хто завозив, рано чи пізно спитають: «Де машина?». В принципі, може законно утилізуватися іноземний автомобіль, який потрапив у ДТП і не підлягає відновленню, але для цього теж потрібно пройти певний шлях», — сказав autonews.ua автоексперт Ігор Філіппов.
На практиці, ясна річ, законів до останньої коми мало хто дотримується. Але певні правила, і при тому досить жорсткі, на цьому ринку все ж таки є.
Власники розборок перед тим, як прийняти «єврономер», за своїми зв’язками в поліції і митниці перевіряють, хто і коли завіз автомобіль, чи не в розшуку він, чи чиста у нього історія.
Бути перебірливими у цьому питанні власники розборок дозволяють собі ще й тому, що пропозиція перевищує попит. Тому якщо автомобіль в Україну, наприклад, ввозила не та людина, яка хоче його здати, їй можуть запропонувати мінімальну суму. «Зрозумійте, це ризик. А раптом ви машину викрали і хочете швидко її позбутися? Так, якщо модель ходова, ми її можемо розібрати і за один день. Але за нами постійний контроль, поліція постійно перевіряє. І нариватися через машину, на якій ми заробимо копійки, ніхто не буде», — пояснив співробітник однієї з розборок у Солом’янському районі Києва.
Як правильно здати «єврономер»
У будь-якому разі, щоб здати «єврономер» на розбирання, потрібно мати техпаспорт і гендоручення від власника-іноземця. Також усе має бути в порядку з документами — номери на кузові і двигуні без слідів втручань, а сам автомобіль з діючою реєстрацією. Після всіх перевірок і, власне, самого розбирання машини, номери, гендоручення і техпаспорт розбирачі повертають власнику.
Реєстрація, до речі, — ще один страх розбирачів. Багато хто побоюється, що якщо під час несподіваної перевірки у них знайдуть прострочену «бляху», то на них повісять оплату всіх платежів. Черз це з «єврономерами» з вичерпаним терміном реєстрації розбирачі воліють не зв’язуватися (хоча, звичайно, все індивідуально). На розборках кажуть, що краще привозити до них машину, коли до кінця реєстрації залишається хоча б 5-10 днів.
Наскільки це вигідно?
Головне, що потрібно знати, збираючись відвезти розбирачам нерозмитнений автомобіль, що їх купують істотно дешевше, ніж автомобілі з українськими документами. Приміром, ціни на VW Golf 4 коливаються в межах $200-400, VW Golf 3 — $150-300, за Renault Megane в залежності від двигуна дають по $300-350, Audi A6 — зазвичай до $500, Mercedes W210, W220 беруть до $1500. За авто на українських номерах можна отримати як мінімум в два рази більше. А розбирати і продавати по запчастинах самому ще вигідніше.
«У мене знайомий здав перед Новим роком Audi A8, 2002 року 2.5 TDI за $1500. Але йому пощастило з розборкою — на інших йому б і $1000 не дали. Машина була в ідеальному стані, з новою гумою, ввезення було ще на 3 місяці. Але вивозити назад в Литву не було сенсу, а в інтернеті ніхто не купував. Так що знайомий її зняв з обліку і здав на розбирання. Але йому довелося привести з собою людину, на яку машина була ввезена — їй довелося заплатити $200», — наводить приклад голова Association of Troubleshooters Сергій Креймер. Він додає, що якщо не поспішати і продавати по частинах самому, то на такому автомобілі можна було б заробити до $5000.
Розбирачам найважливіше стан двигуна, ходової, крил, дверей. Якщо машина дорога, в ідеальному стані повинен бути салон, тому що перекупники запчастин, у тому числі, заробляють на салонах. Якщо машина рідкісна, може дорого коштувати і скло, але якщо це «масмаркет», то простіше купити китайське скло, ніж морочитися зі зняттям старого і перевстановленням. Але якщо за таким склом приходять до розбирачів, то вони не забаряться на ньому добре заробити.
Андрій Довгань
За матеріалами:
autonews.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас