27656
«Єврономери» на розбирання: наскільки це вигідно і у чому ризики
— Технології&Авто
Тема «єврономерів» в Україні так чи інакше пов’язана з майстернями, де розбирають автомобілі. Міфів тут маса — і що «єврономери», які потрапили в ДТП, відразу ж «губляться» в розборках, і що простіше здати нерозмитнену машину в гараж, а потім купити нову, аніж шукати іноземця, на якого її ввезли, щоб продовжити реєстрацію. Частково це правда, а частково ні. Журналісти дізналися, як розбирання працюють з «бляхами», наскільки вигідно мати з ними справу і які при цьому є ризики.
Почнемо з того, що здача «єврономера» на розбирання дійсно має певні нюанси. За словами експертів, якщо українець не є реальним власником, то це не законно. «Коли автомобіль заїхав на територію України, він повинен у визначений строк її залишити (якщо транзит — 10 днів, якщо тимчасова реєстрація — 1 рік). Українець, швидше за все, цей автомобіль з обліку не зніме, він буде десь висіти і числитися. І того, хто завозив, рано чи пізно спитають: «Де машина?». В принципі, може законно утилізуватися іноземний автомобіль, який потрапив у ДТП і не підлягає відновленню, але для цього теж потрібно пройти певний шлях», — сказав autonews.ua автоексперт Ігор Філіппов.
На практиці, ясна річ, законів до останньої коми мало хто дотримується. Але певні правила, і при тому досить жорсткі, на цьому ринку все ж таки є.
Власники розборок перед тим, як прийняти «єврономер», за своїми зв’язками в поліції і митниці перевіряють, хто і коли завіз автомобіль, чи не в розшуку він, чи чиста у нього історія.
Бути перебірливими у цьому питанні власники розборок дозволяють собі ще й тому, що пропозиція перевищує попит. Тому якщо автомобіль в Україну, наприклад, ввозила не та людина, яка хоче його здати, їй можуть запропонувати мінімальну суму. «Зрозумійте, це ризик. А раптом ви машину викрали і хочете швидко її позбутися? Так, якщо модель ходова, ми її можемо розібрати і за один день. Але за нами постійний контроль, поліція постійно перевіряє. І нариватися через машину, на якій ми заробимо копійки, ніхто не буде», — пояснив співробітник однієї з розборок у Солом’янському районі Києва.
Як правильно здати «єврономер»
У будь-якому разі, щоб здати «єврономер» на розбирання, потрібно мати техпаспорт і гендоручення від власника-іноземця. Також усе має бути в порядку з документами — номери на кузові і двигуні без слідів втручань, а сам автомобіль з діючою реєстрацією. Після всіх перевірок і, власне, самого розбирання машини, номери, гендоручення і техпаспорт розбирачі повертають власнику.
Реєстрація, до речі, — ще один страх розбирачів. Багато хто побоюється, що якщо під час несподіваної перевірки у них знайдуть прострочену «бляху», то на них повісять оплату всіх платежів. Черз це з «єврономерами» з вичерпаним терміном реєстрації розбирачі воліють не зв’язуватися (хоча, звичайно, все індивідуально). На розборках кажуть, що краще привозити до них машину, коли до кінця реєстрації залишається хоча б 5-10 днів.
Наскільки це вигідно?
Головне, що потрібно знати, збираючись відвезти розбирачам нерозмитнений автомобіль, що їх купують істотно дешевше, ніж автомобілі з українськими документами. Приміром, ціни на VW Golf 4 коливаються в межах $200-400, VW Golf 3 — $150-300, за Renault Megane в залежності від двигуна дають по $300-350, Audi A6 — зазвичай до $500, Mercedes W210, W220 беруть до $1500. За авто на українських номерах можна отримати як мінімум в два рази більше. А розбирати і продавати по запчастинах самому ще вигідніше.
«У мене знайомий здав перед Новим роком Audi A8, 2002 року 2.5 TDI за $1500. Але йому пощастило з розборкою — на інших йому б і $1000 не дали. Машина була в ідеальному стані, з новою гумою, ввезення було ще на 3 місяці. Але вивозити назад в Литву не було сенсу, а в інтернеті ніхто не купував. Так що знайомий її зняв з обліку і здав на розбирання. Але йому довелося привести з собою людину, на яку машина була ввезена — їй довелося заплатити $200», — наводить приклад голова Association of Troubleshooters Сергій Креймер. Він додає, що якщо не поспішати і продавати по частинах самому, то на такому автомобілі можна було б заробити до $5000.
Розбирачам найважливіше стан двигуна, ходової, крил, дверей. Якщо машина дорога, в ідеальному стані повинен бути салон, тому що перекупники запчастин, у тому числі, заробляють на салонах. Якщо машина рідкісна, може дорого коштувати і скло, але якщо це «масмаркет», то простіше купити китайське скло, ніж морочитися зі зняттям старого і перевстановленням. Але якщо за таким склом приходять до розбирачів, то вони не забаряться на ньому добре заробити.
Андрій Довгань
За матеріалами: autonews.ua
Поділитися новиною
Також за темою
Названо найкращий спортивний автомобіль
Stellantis, Uber, NVIDIA і Foxconn створять глобальний сервіс безпілотних таксі
Україна може приєднатися до космічної програми ЄС Govsatcom
Чому відмова від підписання постанови ПДР не скасовує штраф
Альтман розробляє неінвазивний мозковий інтерфейс як альтернативу Neuralink Маска
Grokipedia запрацювала: що може запропонувати конкурент «Вікіпедії» від Маска
