Українцям спрощують ввезення автомобілів


Українцям спрощують ввезення автомобілів

У парламенті з’явилося відразу три варіанти законопроектів про колекційні автомобілі.

Після того, як в Україні тимчасово скасували податок на ввезення електромобілів, Верховна Рада може спростити життя і колекціонерам старих авто. Днями в парламенті зареєстрували відразу три законопроекти, які, по-перше, вводять поняття історичного автомобіля, а по-друге, скасовують при їх ввезенні сплату ПДВ, акцизу і мита при імпорті, пише Autonews.

«Аналоги таких законів є і у Великобританії, і у Польщі, і в Німеччині. Державні музеї у нас дотує держава. А коли мова йде про старовинні автомобілі, ніхто не дотує. А так ентузіастів, які зберігають автомобілі, хоча б звільнять від податків при імпорті», – кажуть у громадській організації «Союз автомобілістів України» (САУ).

Історичним автомобілем законотворці пропонують вважати транспортний засіб, який було вироблено 40 років тому або раніше, плюс його модель не повинна вироблятися вже мінімум 25 років.

Якщо авто відповідає цим критеріям, його можна буде ввезти без сплати ПДВ, акцизу та митних зборів.

Вирішувати, який автомобіль історичний, а який ні, згідно із законопроектом, будуть спеціальні експертні організації. Вимоги до них достатньо жорсткі. По-перше, стаж: не менше 20 років роботи в сфері збереження, примноження та розвитку історичних транспортних засобів». По-друге, членство в Міжнародній федерації історичних транспортних засобів (FIVA) або Міжнародній автомобільній федерації (FIA). І третій момент — в керівництві не повинно бути посадових осіб, які працюють в органах державної влади або місцевого самоврядування.

Виходить, що під ці критерії підпадають клуби ретромобілістів, багато з яких існують не один десяток років.

«Можливо, це будуть якісь громадські асоціації. Але вимоги щодо віку автомобілів і того, хто визначає історичність, зазначені в законопроекті, не остаточні. Верховна Рада повинна ухвалити цей закон і дати доручення Кабміну, щоб там розробили, хто конкретно дає висновок щодо автомобіля. Але головне тут навіть не скасування податків, а те, що такі автомобілі можна буде реєструвати, отримувати номери і їздити на них. Також у закон про техогляд вводиться, що такі автомобілі не підлягають техогляду на загальних підставах, тому що це особливий автомобіль і відповідальність за його стан лягає на власника. Якщо ці автомобілі допущені до дорожнього руху, вони повинні бути застраховані», — говорить економіст, член правління «САУ» Валентин Інгульський.

Також для ввезення історичних автомобілів скасують норму, яка вимагає, щоб вони відповідали нормам Євро-5.

У законопроекті сказано, що в залежності від періоду випуску автомобілі поділяються на класи:
— клас А («ветеран») — транспортні засоби, виготовлені в період до 31 грудня 1918;
— клас B («вінтаж») — транспортні засоби, виготовлені в період з 1 січня 1919 р. до 31 грудня 1930;
— клас C («поствінтаж») — транспортні засоби, виготовлені в період з 1 січня 1931 року до 31 грудня 1945;
— клас D («повоєнні») — транспортні засоби, виготовлені в період з 1 січня 1946 року по 31 грудня 1960;
— клас E («шістдесятники») — транспортні засоби, виготовлені в період з 1 січня 1961 до 31 грудня 1970;
— клас F («сімдесятники») — транспортні засоби, виготовлені з 1 січня 1971 року по 1 січня 1987.

Також багато залежатиме від оригінальності транспортного засобу. Якщо коротко, поділ пропонують зробити таким:

— оригінальний — всі складові частини та технічні вузли ніколи не змінювалися з моменту виробництва. Важливо — автомобіль повинен бути майже не зношений;
— автентичний — авто експлуатується, але ніколи не реставрувалося. Всі вузли оригінальні, допускається заміна деяких на такі самі за параметрами. Допускається ремонт панелей кузова, лакофарбового покриття і оббивки;
— відновлений — автомобіль зібрали з частин одного або декількох найбільш підходящих авто. Деякі вузли можуть бути зроблені наново в процесі відновлення. Внутрішній і зовнішній вигляд повинні відповідати періоду виробництва;
— перероблений — в транспортному засобі встановлено частини з одного або декількох ТЗ тієї ж моделі або типу, які найбільш відповідають специфікації виробника. Оригінальні частини можуть бути замінені іншими відповідно до специфікації виробника.

Наслідком цих норм є важливий момент: якщо власник ретро-автомобіля в ньому щось поміняв настільки, що машина втратила історичний статус (і це підтвердить експерт), то власникові доведеться заплатити всі податки, від яких він був звільнений.

За словами колекціонерів, закон дасть поштовх до розширення експозицій. Щоправда, вони дивуються, чому про це згадали тільки зараз, а також не дуже вірять, що законопроект не буде «поховано» під купою більш важливих.

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Дивись також
В Контексті Finance.ua