Світовий автопром купається в грошах — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Світовий автопром купається в грошах

Фондовий ринок
1569
Виробництво автомобілів ніколи ще не було настільки прибутковим бізнесом. У 2016 році 17 найбільших автобудівників планети заробили сумарну прибуток у розмірі 104 мільярдів євро. Це не лише на 10 мільярдів більше, ніж роком раніше, але і найвищий показник за всю історію світового автопрому, підрахували експерти Центру автомобільного менеджменту (CAM) в німецькому місті Бергіш-Гладбаху.
На п’ять компаній припадає 60 відсотків сумарного прибутку
Згідно з дослідженням, ексклюзивно наданим німецькій економічній газеті Handelsblatt, світовими лідерами за абсолютними розмірами операційного прибутку є Toyota, Daimler і General Motors (GM). У японського гіганта показник Ebit (прибуток до сплати відсотків і податків) перевищив у минулому році 17 мільярдів, німецький концерн заробив 12,9 мільярда, а американська корпорація – 11,9 мільярда євро.
На ці три компанії припадає, таким чином, 40 відсотків прибутку всього світового автопрому. Якщо додати до них Ford (9,8 мільярда) і BMW (9,4 мільярда), то п’ятірка лідерів, що складається з однієї японської, двох німецьких і двох американських фірм, забезпечує галузі 60 відсотків її Ebit.
Експерти CAM порівняли і інший ключовий фінансовий показник – операційну рентабельність, тобто співвідношення Ebit до виручки. Судячи по діаграмі, опублікованій в номері Handelsblatt від 3 квітня, найбільше на кожному проданому автомобілі – 13,5 відсотка – заробляє японська компанія Subaru. Друге місце займає BMW – у нього прибутковість продажів склала в минулому році 10%. За ним йдуть Daimler (8,4%), Toyota (7,8%) і GM (7,5%).
BMW і Daimler – чемпіони за рентабельністю
Однак Subaru – всього лише нішевий автобудівник, тому в даному контексті його цілком можна винести за дужки. Так що реальними лідерами по рентабельності в світовому автопромі можна вважати німецьких виробників автомобілів преміум-класу BMW і Daimler. Такого висновку поряд з CAM доходить і міжнародна консалтингова компанія Ernst & Young (EY). Вона провела власне дослідження, результати якого теж 3 квітня оприлюднило агентство dpa.
Водночас провідними автобудівниками планети за обсягами продажів, нагадують і CAM, і Ernst & Young, за підсумками 2016 року стали Volkswagen (VW) і Toyota. В обох компаній збут перевищив 10 мільйонів автомобілів, але німецький автобудівник, незважаючи на дизельний скандал, вперше зумів на кілька десятків тисяч одиниць обігнати свого давнього японського конкурента.
Однак за розмірами прибутку, вказує EY, новий найбільший автобудівник світу посів лише 14-те місце. А CAM зазначає, що рентабельність у VW склала всього 3,3 відсотка. Так що німецькому концерну хоч і вдалося за валовим показником обійти японського гіганта, але фінансові характеристики у нього як і раніше істотно гірші.
У Toyota значно вище і прибуток, рентабельність, і, як результат, ринкова капіталізація. Сумарна вартість акцій японської корпорації становить, на превелике задоволення її акціонерів, 186 мільярдів євро, а у Volkswagen – 69 мільярдів. Мало того, японська компанія коштує на біржі більше, ніж всі американські автоконцерни разом узяті, підрахували фахівці CAM.
Андрій Гурков
За матеріалами:
Deutsche Welle
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас