0 800 307 555
0 800 307 555

Світові лідери у випуску і продажу електромобілів


Світові лідери у випуску і продажу електромобілів

Китай продовжує зміцнювати світове лідерство у випуску і продажу електромобілів, однак німецький автопром готується до ривка і через кілька років зможе обігнати китайські компанії за обсягами виробництва. При цьому найбільш успішно поки діє BMW, тоді як Volkswagen, заявивши амбітні цілі, втрачає частки ринку, а Daimler просто серйозно відстає.

Такі висновки можна зробити з ексклюзивного дослідження, проведеного на замовлення німецького економічного журналу Wirtschaftswoche міжнародною консалтинговою компанією McKinsey. Вона з 2010 року відстежує розвиток глобального ринку автомобілів з електричними і гібридними моторами (плагін-гібриди) і складає відповідний індекс (Electric Vehicle Index, EVI).

BMW i3 кидає виклик Nissan Leaf

Головний сюрприз статті, опублікованій в номері журналу від 24 березня, полягає в тому, що німецький виробник автомобілів преміум-класу BMW за підсумками 2016 року увійшов до трійки світових лідерів за кількістю випущених електромобілів – після китайської компанії BYD і американської Tesla. За підрахунками McKinsey, автобудівник з Мюнхена зумів всього за рік піднятися з 6-го на 3-є місце і довести свою частку на світовому ринку до 7%, незначно, але все ж обігнавши Nissan.

Це тим більше знаменно, що японська компанія є одним з першопрохідців у сфері електромобільності, а її модель Nissan Leaf, що продається з кінця 2010 року, вважається найбільш затребуваним у світі автомобілем з електричним двигуном. Баварці ж поки роблять ставку в основному на гібриди, хоча з кінця 2013 року випускають і компактний електромобіль BMW i3. У Німеччині він став торік найпопулярнішою моделлю на електричній тязі.

Німецький автопром готується до стрибка

Водночас концерн Volkswagen (VW), під враженням від “дизельного скандалу” проголосив у 2016 році зміну бізнес-стратегії і оголосив своєю метою стати в 2025 році найбільшим виробником електромобілів на планеті, минулого року, навпаки, скоротив продажі в рейтингу і McKinsey опустився на 6-е місце. Ще один німецький виробник, Daimler, навіть не потрапив до першої десятки, опинившись лише на 15-му місці.

Втім, аналітики McKinsey вважають, що Німеччина має всі шанси стати найбільшою країною-виробником електромобілів, однак відбудеться це не раніше 2019 року. До цього часу всі німецькі автобудівники суттєво розширять свою палітру гібридів та електромобілів. BMW, приміром, через два роки буде готовий оснащувати будь-яку зі своїх моделей електричним мотором.

Однак це зовсім не означає, що саме Німеччина виб’ється у світові лідери за кількістю зареєстрованих електромобілів або їх частки на своєму ринку. “Ножиці між тими країнами, де електромобілі купують, і тими, де їх виробляють, все більше розходяться”, – зазначає Wirtschaftswoche. Так, ФРН дуже далеко до маленької Норвегії, де торік 24 відсотки всіх проданих нових автомобілів використовували електричну тягу.

Китайські покупці можуть вибирати з 75 моделей

Що ж стосується абсолютного числа вироблених і проданих електромобілів, то за цими двома показниками поки безперечно лідирує КНР. “У Китаї можна вибирати з 75 електричних моделей. Такого різноманіття немає в жодній іншій країні. Високу динаміку ринку надає поєднання фінансових стимулів і пільг. Одна з них – полегшена процедура реєстрації нових автомобілів у великих містах”, – пояснює Ніколай Мюллер (Nikolai Müмюллер), аналітик автомобільного ринку і партнер McKinsey.

За даними цієї компанії, випуск електромобілів і гібридів зріс у 2016 році на 37% і склав 873 тисячі одиниць. З них 43% були вироблені в Китаї, 23% – Німеччини і 17% – у США. Тож немає нічого дивного в тому, що в першу десятку найбільших виробників потрапили відразу чотири китайські компанії BAIC, Zotye, JAC, а також світовий лідер BYD, частка якого на глобальному ринку досягла 13%.

Та й за кількістю електромобілів, що бігають по дорогах країни, Китай випередив США, не кажучи вже про Німеччину. За даними McKinsey, з 2010 року в КНР було зареєстровано близько 652 тисяч електромобілів і гібридів. Наздогнати китайців за цим показником в найближчі роки вже не вдасться.

Водночас McKinsey виходить з того, що за обсягами виробництва електромобілів і гібридів США в найближчі роки слідом за Німеччиною обженуть Китай. По суті справи цей прогноз консалтингової компанії означає, що німецькі та американські гіганти автопрому прискореними темпами будуть переводити свої потужності на випуск автомобілів з електродвигунами. Хоча не виключено, що їхніми основними покупцями при цьому залишаться китайці.

Андрій Гурков

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Дивись також
Опитування
В Контексті Finance.ua