Гроші в асфальт: на що підуть мільярди, виділені на українські дороги — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Гроші в асфальт: на що підуть мільярди, виділені на українські дороги

Казна та Політика
877
Українські водії можуть особливо не розраховувати на кардинальне поліпшення доріг. Тільки в столиці близько 90% дорожнього покриття потребує ремонту. А для того, щоб підтримувати вітчизняні дороги в належному стані по всій країні, необхідно виділяти 50-60 млрд грн на рік, повідомив екс-перший заступник міністра інфраструктури Володимир Шульмейстер. Цих грошей ні в державному, ні в місцевих бюджетах немає.
Замість доріг — кредити
Фактично на 170 тис. км доріг, що значаться на балансі місцевої влади, виділили лише 14 млрд грн. Київським дорожникам, наприклад, дістанеться близько 2 млрд грн, за які вони обіцяють відремонтувати 300 км столичних трас. Для порівняння: торік було приведено в порядок близько 200 км дорожнього покриття (приблизно 14% усіх київських доріг).
«Капітальний ремонт коштує приблизно 1,5 тис. грн/кв. м. Але на ділі проводять ямковий ремонт за 400-500 грн/кв. м. на який щороку йдуть мільйони гривень. Втім, реально на дороги витрачається лише мала частина з цих коштів», — говорить Шульмейстер.
Так, частина грошей йде на погашення раніше взятих європейських кредитів, ще частина — в кишені чиновників. На ремонт залишається не більше 30-50% виділених бюджетів.
«Для порівняння: вартість одного кілометра окружної дороги в Білорусі обійшлася їм в $2,9 млн. Київська окружна у 2009 р. оцінювалася в 50 млрд грн./км, а зараз вже в 180 млрд грн./км. тобто, той же кілометр обійдеться в $5-6 млн. В інших країнах, наприклад, в США, Німеччині та Канаді кілометр робіт коштує $4 млн, а у Фінляндії — $1,5 млн. Але там, на відміну від України, проводиться аудит робіт. А в столиці Київавтодор сам у себе приймає роботи», — розповів аналітик громадської організації «Публічний аудит» Володимир Тарчинський.
Для того, щоб дорожні бюджети не зникали у невідомому напрямку, експерти пропонують ввести незалежний контроль за якістю виконання дорожниками своїх зобов’язань. Адже результати наших та іноземних служб, які залучаються для будівельних і ремонтних робіт на дорогах — непорівнянні.
Оскільки при заявлених трьох роках гарантії на покриття у виконанні наших ремонтників воно витримує максимум рік.
Де найбільше ям
Втім, без «ямкового» ремонту все ж не обійтися, вважають експерти.
«Давно минули терміни ремонту на 90% українських доріг. Звичайно, реконструкція та капремонти більш довговічніші, але при нинішньому фінансуванні «ямкові» роботи — просто вимушений захід», — вважає експерт у сфері транспорту та інфраструктури Олександр Кава.
На думку експертів, міській владі і дорожникам варто було б приділити першочергову увагу основним магістралям, які мають по 4-6 смуг в кожному напрямку і високу інтенсивність руху (саме на цих магістралях люди втрачають найбільше часу), а також транспортним транзитним коридорам, якими через країну проходять іноземні вантажі.
Київські депутати вважають, що необхідно спершу витратитися на міські магістралі.
«В першу чергу в ідеальному стані повинно бути так зване мале кільце Києва — Лобановського, Теліги, пр-т Бандери, Перова та пр-т Возз’єднання. А потім можна рухатися на околиці міста, бо у нас є багато доріг без твердого дорожнього покриття», — каже депутат Київради, секретар постійної комісії з питань транспорту, зв’язку і реклами Андрій Задерейко.
Не варто обходити стороною і вилітні магістралі (проспекти/вулиці) з центру міста, які часто переходять у швидкісну трасу без світлофорів. Є потреба і в нових шляхопроводах через залізничні колії. Наприклад, у Києві на лівому березі таких лише три, чого явно недостатньо.
«Якщо в найближчі 3 роки Київ побудує близько п’яти шляхопроводів над залізницею на правому і лівому березі, це допоможе ліквідувати близько 25% автомобільний пробок. Наприклад, маються на увазі шляхопроводи від проспекту Григоренка у бік Березняківської, між бульваром Перова і Лівобережним спальним масивом, з бульвару Верховної ради до вул. Марини Раскової, а також з’єднання між вул. Суздальською і Повітрофлотським проспектом», — говорить Кава.
Як підрахували експерти, поганий стан автомобільних доріг в Україні, крім розбитих коліс і підвісок, призводить також до збільшення витрати бензину в 1,5 рази (а це додаткове навантаження не тільки на гаманці громадян, але і на екологію), збільшує витрати на ремонт та обслуговування машин в 2-3 рази, скорочує термін служби покришок в 1,5-2 рази, а самого автомобіля — на третину.
Денис Вергун
За матеріалами:
УБР
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас