Financial Times: Торгова блокада Донбасу стала головним болем для Києва — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Financial Times: Торгова блокада Донбасу стала головним болем для Києва

Енергетика
3077
Уже шостий тиждень десятки колишніх учасників конфлікту на сході України блокують рух товарних поїздів з сепаратистських регіонів. За словами активістів, вони протестують проти торгівлі з непідконтрольними Києву територіями, називаючи її “торгівлею на крові”. Однак для прем’єр-міністра Гройсмана українські ветерани, які влаштовують блокаду в східних районах країни, що відкололися, займаються не меншим, ніж “диверсією проти нашої нації”, – пише Financial Times у статті “Залізнична блокада патріотів України створює головний біль для Києва” (переклад видання “Вєсті”, – ред.).
У відповідь лідери сепаратистських республік минулого тижня взяли під свій контроль управління 40 підприємствами в своєму регіоні, серед них кілька належать Ринату Ахметову, найбагатшому олігарху країни. Людина, знайома зі станом справ Ахметова, повідомила виданню, що поки сепаратисти тільки “наносили візит” на фабрики. Якщо ж глави республік дійсно захочуть взяти підприємства під свій контроль, то ті ризикують потрапити під міжнародні санкції, і українські компанії більше не зможуть вести з ними торгівлю.
Проте дешеве східне вугілля має життєве значення для виробництва електроенергії в Україні та сталеливарної металургії. Прем’єр Гройсман попередив, що якщо блокада зупинить торгівлю, це буде коштувати країні близько 3,5 мільярда доларів і втрату 75 тисяч робочих місць.
ТОРГІВЛЯ З Л/ДНР ЗМІЦНИТЬ ЇХНЄ СТАНОВИЩЕ
В результаті блокада стала справжнім головним болем для Києва, і він зіткнувся з непростим вибором. Збереження економічних зв’язків з республіками забезпечить роботою тисячі українців по обидва боки фронту, але при цьому зміцнить становище сепаратистських лідерів. Але розрив може ще сильніше зблизити регіони з Росією.
“Ми повинні визнати, що наша країна не може собі дозволити економічну залежність від агресора”, – говорить прозахідний депутат Ради Вікторія Войцицька. Її “Самопоміч” просуває законопроект, прийняття якого старанно уникає Київ. Вона вимагає офіційно визнати ДНР і ЛНР “окупованими Росією територіями”, щоб розірвати з ними економічні відносини.
Але високопоставлений чиновник в адміністрації президента, навпаки, наполягає, що Україна повинна продовжувати вести бізнес зі сходом. “Це наші громадяни. Ми повинні боротися за серця і уми цих людей”, – говорить він.
ЗРОСТАННЯ ЕКОНОМІКИ ГОТОВЕ ВПАСТИ ВДВІЧІ
Наслідки блокади, що перекрила три з чотирьох залізничних вузлів, виявилися дуже серйозними. Половина українських ТЕС можуть працювати тільки на антрациті, що видобувається в Донбасі, і їх переобладнання буде дуже витратним. Кілька шахт і металургійних заводів були змушені припинити роботу, оскільки рух продукції було припинено. Виробництво сталі впало на 19 відсотків в лютому з січня, а кілька шахт і металургійних заводів в сепаратистських регіонах були змушені зупинити виробництво, припинити постачати вугілля і залізну руду на контрольовані Києвом підприємства.
Голова ЦБ України Валерія Гонтарева вважає, що, якщо блокада триватиме до кінця року, прогнозований рівень економічного зростання країни скоротиться вдвічі. Але якщо Київ спробує зняти блокаду силою, він ризикне зіткнутися з власними ветеранами.
Уряд спробував розрядити обстановку і прийняв резолюцію, що обмежує список товарів, що перевозяться через фронт. Але замість того, щоб скасувати блокаду, протестуючі лише розширили її і, за деякими даними, заблокували автомобільну трасу.
ЦІНИ НА УКРАЇНСЬКОМУ РИНКУ ВЖЕ НАБЛИЗИЛИСЯ ДО СВІТОВИХ
Незважаючи на попередження уряду, експерти продовжують сперечатися про те, наскільки серйозними виявляться наслідки блокади для економіки країни в цілому.
Міжнародний фінансист припустив, що українському антрациту можна легко знайти імпортну заміну. Він звернув увагу і на той факт, що в останні роки на Україні ціни на електрику і вугілля вже наблизилися до світових.
Але гендиректор Авдіївського коксохімічного заводу Муса Магомедов вважає, що блокада шкодить Україні, а імпорт вугілля призведе до зростання експлуатаційних витрат – і промисловість країни стане менш конкурентоспроможною.
“Ми будемо мати високі експлуатаційні витрати. У нас є багато конкурентів. Росіяни наші конкуренти – ми боролися за одні і ті самі ринки”, – сказав він.
За матеріалами:
Вісті
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас