Електромобілі - це майбутнє, але вони знищують робочі місця — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Електромобілі - це майбутнє, але вони знищують робочі місця

Технології&Авто
2192
Німецький автопром з екологічних та технологічних міркувань проголосив стратегічний поворот у бік електромобільності. Найбільш активно нарощувати виробництво легкових автомобілів на електричній тязі має намір найбільший автобудівник Німеччини Volkswagen. Але BMW і Daimler теж готуються до різкого збільшення випуску електромобілів. Експерти повністю підтримують зроблений вибір, але попереджають: переорієнтація виробництва обернеться втратою великої кількості робочих місць.
В п’ять разів менше деталей, ніж у двигунах внутрішнього згоряння
Основна причина: для випуску електромоторів потрібно приблизно в п’ять разів менше деталей, ніж для складання двигунів внутрішнього згоряння (і, відповідно, менше робочих рук). Тому в першу чергу постраждають моторобудівні заводи і їхні численні суміжники. Постачальники, що спеціалізуються, скажімо, на поршнях або сальниках, або коробках передачі, позбудуться багатьох замовлень, пояснює читачам газети Bild професор Фердинанд Дуденхеффер (Ferdinand Dudenhöffer), що очолює Центр автомобільних досліджень (CAR) при Університеті Дуйсбург-Ессен. Попит на вихлопні системи, природно, теж впаде.
За підрахунками професора, “тільки у постачальників під загрозою понад 75 тисяч робочих місць”. Інститут автомобільної промисловості (IFA) в Нюртінген-Гайслінгені допускає в найближчі роки розорення близько 20-30 відсотків малих і середніх фірм. В цілому ж автомобільна промисловість може втратити в Німеччині до 2025 року понад 100 тисяч робочих місць, повідомляє діловий журнал Manager Magazin.
Фердинанд Дуденхеффер в інтерв’ю телеканалу n-tv вважає, що в довгостроковій перспективі скорочення в галузі можуть скласти навіть 25 відсотків. “З семи робочих місць на виробництві двигунів та інших агрегатів залишиться тільки одне”, – стверджує на сторінках Manager Magazin голова ради трудового колективу концерну Daimler Міхаель Брехт (Michael Brecht).
“Роботу не можна віддавати на сторону”
При цьому ні експерти, ні профспілкові активісти не заперечують доцільність поступової відмови від двигунів внутрішнього згоряння, розуміючи, що альтернативні системи приводу, особливо електричні, стають зараз магістральним напрямом розвитку світового автопрому. Навпаки: професор Дуденхеффер є в Німеччині одним з найбільш рішучих прихильників електромобільності.
Тож тривогу вони б’ють не для того, щоб зупинити розпочату технологічну революцію, а для того, щоб прискорити прийняття контрзаходів проти її негативних наслідків. Міхаель Брехт, наприклад, закликає керівництво Daimler припинити випускати електромотори спільно з фірмою Bosch і зосередити виробництво виключно на власних потужностях. “Роботу, що виникає завдяки електрифікації, не можна автоматично віддавати на сторону”, – говорить він.
У професора Дуденхеффера – не настільки вузькокорпоративний підхід. Він пропонує боротися з загрозою втрати робочих місць шляхом форсованого розвитку нових технологій. “Знизити ризики можна буде тільки в тому випадку, якщо вдасться налагодити в Німеччині виробництво такого важливого елемента електромобілів, як батареї”, – переконаний експерт. Зараз ринок контролюють японські, китайські і південнокорейські фірми.
Volkswagen розробляє батареї наступного покоління
Конкуренцію їм поки що загрожують скласти лише американці. Виробник електромобілів Tesla Motors під керівництвом підприємця Ілона Маска будує в пустелі Невади (спільно з японською компанією Panasonic) найбільший у світі завод, з випуску літій-іонних акумуляторів, який вже в 2018 році планується вивести на проектну потужність в 500 тисяч одиниць на рік.
А ось Німеччина, журиться професор Дуденхеффер, розробку і виробництво батарей для електромобілів проспала. Втім, не зовсім. У концерну Daimler в місті Кам’янці під Дрезденом вже діє завод, що випускає літій-іонні батареї, і в жовтні 2016 року тут за півмільярда євро почалося будівництво його другої черги, яка має бути готова до середини 2018 року.
У перспективі завод з випуску батарей побудує і Volkswagen, запевнив в опублікованому 20 листопада в газеті Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung інтерв’ю глава концерну Маттіас Мюллер (Matthias Müмюллер). “Якщо в найближчому майбутньому більше чверті наших машин виявляться електромобілями, нам знадобляться приблизно три мільйони батарей на рік. У такому разі доцільно мати власну фабрику”, – підкреслив він.
Але в даний момент, пояснив Мюллер, Volkswagen воліє купувати літій-іонні батареї “у тих, хто краще розбирається”. Німецький топ-менеджер визнає: “Цю технологію німецькі автобудівники, дійсно, випустили з уваги”. У сформованій ситуації Volkswagen не намагається наздогнати тих, хто вирвався вперед, а цілеспрямовано розробляє батареї наступного покоління. От коли вони будуть готові, тоді концерн, судячи з висловлювань Маттіаса Мюллера, і приступить до будівництва заводу з їх випуску. Коли саме це станеться і скільки робочих місць забезпечить таке виробництво, поки абсолютно не ясно.
Андрій Гурков
За матеріалами:
Deutsche Welle
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас