Українські дороги увійшли в п'ятірку найгірших в світі: чому так і що будуть робити — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Українські дороги увійшли в п'ятірку найгірших в світі: чому так і що будуть робити

Казна та Політика
614
Українське дороги визнали одними з найгірших у світі. Такі дані були опубліковані в звіті The Global Competitiveness Report 2016-2017, який щорічно презентують у рамках Всесвітнього економічного форума.
Щоб визначити індекс конкурентоспроможності для 138 країн, експерти оцінюють різні сфери економіки, в тому числі і дорожню інфраструктуру. І от, за результатами опитування більш ніж 13,8 тис. управлінців з 135 країн, українським автобанам віддали 134-ю в світі позицію з 138. Нижче нас у рейтингу виявилися тільки Мавританія, Парагвай, Республіка Конго та Мадагаскар. Випередила нас навіть сусідня РФ – їхні сумнозвісні дороги зайняли 123-тє місце. Очолили рейтинг ОАЕ, Сінгапур і Гонконг.
Згідно з офіційними даними Мінінфраструктури, в їхньому віданні перебуває 169,6 тис. км доріг: 52 тис. км державного значення (8,6 тис. км – міжнародних, 4,8 тис. – національних, 10 тис. – регіональних, 28,3 тис. – територіальних) і 117,6 тис. км доріг місцевого значення (50 тис. – обласні, 67,9 тис. – районні). При цьому з усього обсягу доріг 76,7% заасфальтовані і забетоновані, а решта – з щебеню, гравію та бруківки.
“У зв’язку з обмеженим фінансуванням близько 90% автодоріг загального користування не ремонтували понад 30 років. Тому вони не відповідають сучасним вимогам як за міцністю (39,2%), так і за рівнвстю (51,1%). Окремо потребують уваги і мостові переходи. Із 16 191 моста тільки 7471 відповідає чинним нормам і стандартам”, – зазначають у відомстві.
Нагадаємо, ще на початку літа в “Укравтодорі” назвали 10 найгірших доріг України. Серед них виявилися КПП “Тимкове” – Балта – Первомайськ – Доманівка – Олександрівка, Одеса – Рені, Львів – Радехів – Луцьк, Чугуїв – Мілове, Мукачево – Рахів – Богородчани – Івано-Франківськ – Рогатин – Бібрка – Львів, Одеса – Вознесенськ – Новий Буг, Дніпро – Миколаїв, Львів – Самбур – Ужгород, Олександрівка – Кіровоград – Миколаїв, Кіровоград – Платонове.
Цього року уряд оголосив війну розбитим дорогам. На ремонт виділили 19 млрд грн, а в бюджет-2017 хочуть закласти вдвічі більшу суму: “Ми повинні чітко розуміти, що навіть рекордні 19 мільярдів (проти 6,6 млрд у 2015-му. – Авт.) Покривають лише кілька відсотків від усіх потреб. Так, ми відремонтуємо близько 2 тис. км доріг (що навіть для Німеччини – дуже велика цифра). Але з іншого боку, нам потрібно відремонтувати мінімум 150 тис. км”, – пояснив глава Мінінфраструктури Володимир Омелян.
“Потрібно в сім разів більше грошей”
За словами експертів, основна причина плачевного стану українських автобанів – недофінансування. Частина грошей може бути виділена з держбюджету, частина прийти я кредит від міжнародних партнерів, ще частину можна залучити як інвестиції. За словами автодорожників, грошей, що виділяються сьогодні, недостатньо.
“З такими темпами для відновлення доріг знадобиться 100 років. Через відсутність грошей сьогодні ремонт проводиться лише точковий. Щоб через п’ять років українці почали відчувати комплексне поліпшення, має виділятися в 6-7 разів більше коштів”, – говорить експерт з транспорту Олександр Кава .
За його словами, реальні гроші можна отримати тільки від держави: “Інвесторів під ремонт залучити складно, робити платні траси теж неефективно – у нас великі відстані і маленька інтенсивність руху”.
Ірина Крикуненко
За матеріалами:
Сьогодні
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас