Карта аварій в Україні: Де найнебезпечніше (інфографіка) — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Карта аварій в Україні: Де найнебезпечніше (інфографіка)

Технології&Авто
3905
Цього року українські водії стали потрапляти в ДТП частіше, ніж робили це в 2015-му: за січень і лютий аварій на вулицях і дорогах стало більше на 10%, ніж за такий час рік тому — 21 319 ДТП (було 19 384). Такі невтішні цифри, надані Управлінням безпеки дорожнього руху (УБДР) МВС України. Таким чином, щодоби в Україні в середньому відбувається більш ніж 355 аварій.
Різко зросло також число ДТП з потерпілими: плюс 30%, або 3325 осіб (55 осіб на добу), проти 2556 у минулому році. На щастя, загиблих менше — 440 осіб, або понад 6 осіб на добу (504 рік тому). Але людей, які отримали в результаті ДТП травми, стало на третину більше — 4187 осіб (+1061 осіб), або майже за 70 осіб на добу.
ДЕ НЕБЕЗПЕЧНІШЕ. Як видно з інфографіки, беззаперечний лідер по аваріях — Київ: кожне четверте ДТП відбувається в столиці. Далі, з більш ніж дворазовим відривом, йдуть Харківська, Одеська, Дніпропетровська області, Київщина і Львівщина. Найбільш безпечні дороги — у Луганській, Сумській, Чернівецькій та Кіровоградській областях: там аварій на порядок менше.
Екс-співробітник столичної ДАІ Микола Корчмаренко сумнівне лідерство Києва у цьому рейтингу пояснює просто: у столиці найбільш інтенсивний рух транспорту і багато іногородніх водіїв. “Вони не звикли їздити в щільному потоці машин, погано знають місто, губляться і потрапляють в аварії. А в регіонах, де менше населення і, відповідно, транспорту, ДТП менше. Там вони трапляються через погані дороги та безпечність водіїв, які перевищують швидкість, і частіше, ніж у столиці і облцентрах, сідають за кермо нетверезими. Але в більшості тяжких ДТП зі смертями в Києві винні столичні водії, які розганаються на швидкісних трасах, яких набагато більше, ніж в інших містах”, — уточнив Корчмаренко.
Зауважимо: збільшення кількості ДТП в 2016 р. збіглося з реформуванням ДАІ в дорожню поліцію (в Києві вона з’явилася 7 листопада, в регіонах — пізніше). Корчмаренко каже, що аварій стало більше, тому що нові методи патрулювання в русі менш ефективні, ніж старі — коли даішники стояли в аварійно небезпечних місцях і відстежували всіх порушників, які проїжджали повз. До того ж водії, осмілівши в перехідний період, стали частіше порушувати правила.
У прес-службі УБДР з такою думкою не згодні і вважають зростання кількості аварій у тому числі наслідком ретельної роботи патрульних: “Порушень стало більше, тому що поліція, на відміну від ДАІ, оформляє протоколи в кожному випадку ДТП, а не відпускає порушників за хабар”. Втім, за словами начальника УБДР Олександра Фацевича, водії дійсно стали частіше, ніж раніше, порушувати правила: перевищують швидкість (це причина більшості аварій), відволікаються від управління на розмови по мобільному. Також серед загиблих і поранених у тяжких аваріях стало більше людей, не пристебнутих ременями безпеки.
ЩО РОБИТИ. Юрист Олексій Святогор, який спеціалізується на питаннях ДТП, стверджує, що патрулювання поліцейської машини в потоці ефективніше для безпеки руху, ніж коли ДАІ ховалася “за кущами”, бо в потоці вони охоплюють більше території. “Причин зростання аварійності кілька: водії стали більше ганяти через реформи ДАІ, і практично немає хабарів”. Але прогнози юриста невтішні: з весною аварій стане ще більше. “Почнеться дачний сезон, і виїдуть на дороги водії-“проліски”, які не їздили всю зиму, — каже Святогор. — Тому поліції варто відновити контроль швидкості на дорогах і почати встановлювати автоматичні камери фотовідеофіксації в небезпечних місцях”. У МВС кажуть, що впроваджують камери відеофіксації. Але на те, щоб охопити всю країну, потрібен час і гроші.
За матеріалами:
Сьогодні
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас