Народний вибір чи наслідки курсу: Які товари вітчизняного виробництва все частіше купують українці в інтернеті (інфографіка)


Народний вибір чи наслідки курсу: Які товари вітчизняного виробництва все частіше купують українці в інтернеті (інфографіка)

Українці в інтернеті все частіше купують товари вітчизняного виробництва. За даними порталу Prom.ua у структурі інтернет-торгівлі на українські товари припадає вже близько 20%, хоча в минулому році цей показник був нижчий в два рази.

Так, за рік наші співвітчизники придбали 1,5 млн місцевих товарів на суму 750 млн грн. Журналісти розібралися, які вітчизняні товари найбільше купують українці.

Цього року користувачі найчастіше купували жіночий, чоловічий та дитячий одяг, набори для творчості, твердопаливні котли, підручники, постільну білизну, меблі та чохли для мобілок, вироблені в Україні (див. інфографіку). Також люди активно цікавляться весільними товарами, виробами військового призначення, продукцією з металу, пластику, гуми, тарою та упаковкою, аксесуарами для дому й саду, нерухомістю, будівництвом.

Високий попит на наші товари підтверджується статданими Prom.ua: так, за рік кількість замовлень зросла на 130%. Тобто якщо в січні було здійснено лише 85 тис. замовлень, то вже в листопаді кількість угод досягла 195,5 тис. Ця динаміка позитивно відобразилася і в грошах: у 2015-му товарооборот в українському сегменті онлайн-торгівлі збільшився на 202%. І якщо в січні українці купили лише вітчизняних товарів на 35,3 млн грн, то вже в листопаді обсяг замовлень піднявся до 106,6 млн грн.

Прагнення українців купувати в мережі вітчизняні товари аналітики пояснюють збереженням патріотизму, а також різким стрибком курсу долара, через що звичні багатьом імпортні речі стали недоступні.

“Покупці хочуть підтримати наших виробників. Але на одному патріотизмі продажі не зробити, тому підприємці намагаються випускати якісні вироби, які не поступаються імпорту, наприклад з Туреччини і Китаю. Це також стимулює високий інтерес покупців до українського”, — пояснює директор з розвитку Prom.ua Денис Горовий. Також, за його словами, наші співвітчизники купують вітчизняне тому, що їх вартість стабільна: “Ціни на українське, на відміну від імпортного, менш схильні до курсових коливань. Та й наші товари дешевші від закордонних. Приміром, у листопаді середній чек на вітчизняне склав 667 грн — проти середньозваженої ціни імпортного замовлення 814 грн”.

За прогнозами аналітиків, в 2016-му інтерес українців до своєї продукції збережеться. “Якщо доходи будуть низькими, люди продовжать купувати українські товари: вони дешевші від імпортних. Що стосується зростання онлайн-продажів в кінці осені, то це сезонна активізація: люди роблять великі покупки через страх перед зростанням курсу валюти і з урахуванням підготовки до Нового року, адже в грудні ціни зростають”, — пояснив директор фонду Блейзера Олег Устенко.

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Дивись також
В Контексті Finance.ua
Опитування