Експерти пояснили, чому багаторазове зниження акцизів на вживані авто не зробить їх дешевими — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Експерти пояснили, чому багаторазове зниження акцизів на вживані авто не зробить їх дешевими

Особисті фінанси
7140
Українські громадяни в разі одноразового зниження акцизів на старі автомобілі, пропонованого відповідним законопроектом, не отримують очікуваного пропорційного зниження цін на такі автомобілі, вважають офіційні автоімпортери.
“Чомусь цей законопроект підноситься як турбота про громадян, які зі зниженням акцизів зможуть купити старі автомобілі мало не за EUR1 тис. Але при цьому ніхто не нагадує, що з 1 січня 2016 року Україна вводить екостандарт Євро-5, тобто завозити можна буде європейські автомобілі практично з 2010 року випуску, а японські і корейські – з 2011-го, які ненабагато дешевше нових. Наприклад, 3-4 річний автомобіль з Німеччини може коштувати максимум на 20-30% дешевше нового”, – відзначить генеральний директор Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів Олег Назаренко.
При цьому він додав, що логічніше з метою турботи про покупця було б скасувати податки на вироблені в Україні автомобілі, наприклад Skoda.
“В даному випадку депутати просто піаряться на тому, що люди зможуть купити дешеве авто, але ніхто не пропонує, наприклад, відмінити введення Євро-5. Нас просто хочуть усунути з цього ринку і замінити іншими гравцями. А деякі нардепи, за наявною інформацією, пов’язані з автобазарами на Західній Україні”, – вважає О.Назаренко.
Директор з розвитку групи компаній (ГК) АІС Сергій Боровик нагадав, що нові автомобілі сьогодні пропонуються за ціною від $6 тис.
“Це, наприклад, авто, що ввозяться з Узбекистану і РФ, але на них сьогодні введені додаткові мита. А у вживаному сегменті сьогодні найбільш популярні 5-10-річні авто за ціною $7-10 тис. – Не найдешевші. І найбльш продаваний сьогодні автомобіль – це Smart, за 10 міс. їх ввезено 4тис. од., але ціна на 5-10-річне авто складає від $7 тис. до $10 тис.”, – зазначив він.
При цьому генеральний директор ТОВ “Єврокар” Марина Яковлєва додала, що об’єм двигуна Smart – до 1 л, тобто сьогодні акцизний збір на таке уживане авто мінімальний і не виконує заборонну функцію, як на авто з великими двигунами.
“Це яскравий приклад того, що ми отримаємо в результаті – акцизу немає, але є вік і ціна. Так що дешевих авто не буде. З сьогоднішнім валютним регулюванням переварити таку кількість автомобілів може тільки бізнес, який закладе в ціну свої доходи і витрати, і споживач отримає середній ціновий сегмент в автомобілях вживаних, і все “, – підкреслила вона.
М.Яковлева також зазначила сумнівність вигод для споживача при обслуговуванні автомобілів.
“Якщо мережа офіційних імпортерів, що забезпечує сьогодні якісне обслуговування та безпеку за стандартами виробника буде поставлена ​​фактично під питання існування, то ці питання обернуться проти споживача. Підтримання стандартів вимагає інвестицій в устаткування і персонал, а хто буде це контролювати у вживаних автомобілях, термін гарантії на які закінчився?”, – підкреслює М.Яковлева.
Як зазначив С.Боровік, вже сьогодні імпорт старих авто досить вигідний, і при ємності українського авторинку 100 тис. автомобілів старі авто складають 50% – (тоді як у Європі 10-20%).
“Якщо сьогодні в ціні нового авто 40% – податки, то у вживаного авто це тільки 15-20%. Але якщо сьогодні у надходженнях до бюджету від вживаного імпорту 60% становить акциз, то з прийняттям закону частка податку становитиме 5 -10%, тобто він фактично стає неоподаткованим”, – відзначає С.Боровік.
Він також нагадав, що з відкриттям ринку істотно (майже вдвічі) впаде ринкова ціна тих автомобілів, якими сьогодні володіють українці, а сьогодні парк активних авто (до 10 років) – це 5 млн од.
С.Боровік назвав ініціативу зниження акцизів на вживані авто “подвійним ударом” в спину офіційних імпортерів, оскільки в цьому випадку офіційний імпорт не зможе конкурувати за ціною, і, крім того, з урахуванням існуючої в Україні корупції, знову “розквітне” сірий імпорт практично нових авто під виглядом уживаних.
“Нескладно буде під виглядом вживаного привезти нові авто, поставлені два-три місяці на облік у Німеччині”, – уточнює він.
На думку генерального директора “Нісан Мотор Україна” Андрія Нестеренка, у разі зниження акцизів ринок нових автомобілів може скоротитися до 15-18 тис.од., і в таких умовах багато іноземні представництва просто закриються.
“Ринок залишиться, але він заміниться уживаними автомобілями. І нові технології вже не потраплятимуть в Україну – сьогодні автовиробники з урахуванням наших доріг допрацьовують і адаптують авто, але якщо не буде достатнього обсягу ринку – цього вже ніхто робити не буде”, – пояснює він.
С.Боровік нагадав, що сьогодні надходження до бюджету від імпорту автомобілів посідають друге місце після енергоносіїв.
У той же час, оцінюючи можливість прийняття такого закону, О.Назаренко припустив, що за достатньої інформованості народних депутатів про його наслідки він “на 100% прийнятий не буде”. Крім цього, він додав, що бюджет на 2016 рік розрахований з урахуванням старих правил.
Як повідомлялося, законопроект №3251, який 26 листопада був включений до порядку денного сесії парламенту (його авторами є близько 100 народних депутатів), припускає тимчасово (з 1 січня 2016 до 31 грудня 2017 року) значно знизити ставки акцизного збору на вживані легкові автомобілі, зокрема, з метою мінімізації використання схем “тимчасового ввезення” для ухилення від сплати податків.
За матеріалами:
Інтерфакс-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас