Воднева бомба: як японські автовиробники підсаджують автомобілістів на альтернативне паливо — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Воднева бомба: як японські автовиробники підсаджують автомобілістів на альтернативне паливо

Технології&Авто
2911
Toyota взяла на себе вирішення питання з нестачею заправних станцій для автомобілів, що працюють на водні. Honda не відстає.
Щоб полегшити життя покупцям своїх електромобілів, компанія Tesla будує власні зарядні станції. Toyota вирішила піти тим же шляхом. У жовтні японський автовиробник почав продавати в Каліфорнії модель Mirai, що працює на водні. Щоб свіжоспечені власники не мали проблем через недостатньо розвинену інфраструктуру, автовиробник вирішив взяти ініціативу в свої руки.
Toyota буде поставляти місцевим дилерам, які продають Mirai, мобільні заправні станції. Правда, заправити на них можна буде лише половину бака. Цього повинно вистачати на 240 км шляху. Кожна станція зможе обслуговувати до 36 автомобілів. Не так вже й багато, але і продажі Toyota Mirai не будуть високими. Японський автовиробник планує реалізувати в США до 1000 екземплярів моделі в 2016-му модельному році. Поки що попит відповідає очікуванням компанії.
“Багато клієнтів сказали нам: “Знаєте, я трохи почекаю. Мені не потрібен автомобіль прямо зараз. Тож я дочекаюся, коли станція біля мене буде повністю побудована і почне функціонувати, а вже тоді я візьму автомобіль”. Це нас влаштовує”, – сказав у розмові з Bloomberg менеджер Toyota, відповідальний за реалізацію водневих автомобілів, Дуг Колман.
В даний час навіть в Каліфорнії, яка є найбільш екологічно свідомим штатом США, вкрай мало станцій, де можна заправляти водневі автомобілі. Працюють тільки 4. Ще 6 відкриті виключно для демонстрації. 43 станції знаходяться на етапі будівництва або отримання дозволів.
Мобільні станції є тимчасовим заходом. Але ними справа не обмежується. Минулого року японський автовиробник заявив, що надасть фінансову підтримку починаючої компанії FirstElement, яка планує побудувати мережу станцій заправки водневих авто в Каліфорнії.
Не відстає від неї і Honda. У 2014-му вона теж виявила бажання інвестувати в FirstElement. Вона пообіцяла вкласти в компанію $13,8 мільйона. Більш того, разом з компанією Iwatani автовиробник розробив власні компактні станції для заправки, які він хоче поширити в Японії. Однак поки через зволікання на державному рівні, ці плани буксують.
В кінці минулого місяця Honda заявила, що “збентежена і спантеличена” повільною роботою влади. Певно, за ціим коректним формулюванням ховається більше невдоволення. Адже в березні наступного року Honda почне продавати в Японії новий водневий автомобіль FCV Clarity, представлений нещодавно на автосалоні в Токіо. Тож автовиробник зацікавлений в тому, щоб до того часу заправити водневий автомобіль в країні було настільки легко, наскільки це можливо.
В кінці минулого століття Toyota і Honda були піонерами у сфері виробництва гібридів. Honda потім відстала. А ось Toyota зуміла на кілька років випередити тенденції і сьогодні є визнаним авторитетом з виробництва гібридів. Можливо, цього разу у японських автовиробників спрацює пророчий дар, а значить, витрати на розвиток необхідної інфраструктури їм ще зарахують (клієнти повинні оцінити в першу чергу). Цілі у них поки що скромні. Toyota збирається випустити 2000 Mirai в 2016-м. Honda хоче продавати по 200 FCV Clarity в рік. Але ж це тільки початок.
Ярослав Золотніков
За матеріалами:
НВ
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас