МАУ через суд закрила конкурсну комісію Мінінфраструктури та повернула Державіаслужбі право призначати авіаперевізників — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

МАУ через суд закрила конкурсну комісію Мінінфраструктури та повернула Державіаслужбі право призначати авіаперевізників

Світ
658
Окружний адміністративний суду Києва задовольнив позов авіакомпанії “Міжнародні авіалінії України” і визнав незаконним чинний наказ Міністерства інфраструктури №245 від 23 квітня 2013 року “Про затвердження Порядку надання та анулювання прав на експлуатацію повітряних ліній”. Цим наказом право на видачу дозволів було передано від Державіаслужби конкурсної комісії при Мінінфраструктури. До складу комісії увійшли представники як Мінінфраструктури, так і Державіаслужби, а на засіданнях дозволили бути присутнім представникам авіакомпаній. Призначення на міжнародні маршрути, згідно з новим порядком, проходять на конкурсній основі шляхом відкритого голосування.
Ці правила в цілому влаштовували всіх авіаперевізників, крім МАУ. В авіакомпанії МАУ неодноразово заявляли, що цей порядок призначення авіаперевізників на маршрути був введений з грубими порушеннями чинного законодавства, зокрема Повітряного кодексу України. “Закріплені у чинному порядку норми передбачають непрозорі схеми роботи для учасників авіаційного ринку, створюють передумови для корупційних дій і пряму загрозу безпеці польотів”, – йдеться в заяві МАУ.
В авіакомпанії, близькій до Ігоря Коломойського, наполягають на введенні в дію нових правил, затверджених наказом Державіаслужби №686 від 24 жовтня 2014 року, який викликав скандал на ринку. На думку авіакомпаній, порядок прописаний в інтересах єдиної авіакомпанії (МАУ) і є бар’єром для виходу на український ринок нових перевізників, у тому числі і лоукостів. Він передбачає, що власником більше 50% статутного капіталу авіакомпанії повинен бути резидент України, а для виконання регулярних міжнародних рейсів потрібно не менше 12 місяців відлітати на внутрішніх лініях.
У суперечці МАУ і Мінінфраструктури Окружний суд Києва став на сторону авіакомпанії, ухваливши, що наказ №245 визнано незаконним у зв’язку з тим, що він не відповідає нормам Повітряного кодексу України. “Міністерство інфраструктури не має права своїми наказами міняти компетенцію державних органів, яка визначена законами України. Міністерство також не може регулювати питання, які Повітряним кодексом України віднесено до компетенції інших органів. Прямі норми Повітряного кодексу України закріплюють, що порядок надання прав на авіамаршрути стверджує Державіаслужба за допомогою прийняття авіаційних правил. Наказ №245 затверджено Міністерством і не відноситься до авіаційних правил. Крім того, Повітряний кодекс України наказує, що саме рішення про надання прав на авіамаршрути приймається Державіаслужбою. Проте наказ №245 надавав це право іншому органу”, – коментує визначення суду Юлія Дмитрієва, старший юрист ECOVIS Бондар і Бондар
У свою чергу адвокат юридичної фірми Marchenko Danevych Андрій Гук (представляє інтереси авіакомпанії “AtlasJet України”, яка в суді оскаржує наказ Державіаслужби №686 від 24 жовтня 2014) зазначає, що суд порушив процедуру, розглянувши позов МАУ по суті незважаючи на те, що терміни подачі позову були порушені (6 місяців з дня коли позивач повинен дізнатися про порушення прав). “Не дивлячись на це, суд дійшов висновку, що МАУ дізналася про чинний порядок призначення на авіамаршрути тільки в кінці 2014 року – через більше року, після його публікації”, – вказує юрист.
Не згодні з рішенням суду і в Мінінфрастуктури. Як повідомили Delo.UA у відомстві, вони подадуть апеляцію на рішення суду до 20 березня.
Зазначимо, що для уникнення негативних наслідків для авіаринку в цілому і тих авіакомпаній, які отримували дозвіл на польоти на підставі порядку №245, суд визнав його недійсним не з моменту прийняття, а з моменту винесення рішення суду.
За матеріалами:
Діло
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас