21623
Ціни на вживані авто пішли в неадекват і перевищили вартість нових
— Технології&Авто
Девальвація гривні призвела до того, що ціни на нові автомобілі стають недоступними більшості покупців. І вони все частіше поглядають на ринок вживаних авто. Але тут їх теж чекає розчарування – продавці старих авто хочуть вже нові ціни за новим курсом. Через це на ринку спостерігаються парадоксальні явища.
Наприклад, чи може ціна добре поїждженого авто бути вище, ніж ціна новенького в автосалоні? Як з’ясувалося, не тільки може, а й зустрічається часто-густо.
Суть парадоксу полягає в тому, що продавці вживаних автомобілів, заявляючи ціни (як правило, в доларах), ніяк не можуть їх скорегувати до економічно обґрунтованого рівня. І за вживаний автомобіль, за який рік тому просили $10 тис. (Що було рівнозначне 80 тис.г.), просять стільки ж і зараз. Але в сьогоднішніх економічних реаліях це «тягне» вже на 260 тис. грн. В результаті, ціни на вживаних авто наздоганяють і навіть обганяють ціни на нові автомобілі.
Приміром, за ЗАЗ Lanos седан 2013, в хорошому стані, з «механікою», кондиціонером, електропакетом і ГБО на ринку просять $9000. Ще півроку тому це було рівнозначно шокуючим 100 тис. грн., тепер же, при курсі 26 грн. за долар, вартість здобутої машини становить 234 тис. грн. (!!!)
А за даними AUTO-Consulting – за новий ЗАЗ Lanos седан в подібній комплектації (за винятком ГБО) в салоні зараз просять 220 тис. грн., доповнити же його ГБО обійдеться в 14-15 тис. грн. Нонсенс? Але продавці вживаних авто твердо тримають ціни, допускаючи лише незначний торг.
Або інший приклад. За Chevrolet Lacetti 2013 просять від $10 тис. І до $ 13 тис. (260-338 тис. грн.), що значно перевищує вартість нового «однокласника» Geely Emgrand EC7 1.5 в комплектації Comfort. І погодьтеся, що знайти людину, яка заплатить за Lacetti б-у 338 тис. гривень буде дуже непросто.
Нова Geely CK у дилера обійдеться від 169 900 грн., а за вживані 2013 просять $7 тис. (182 тис. грн.). І продавець ні в яку не хоче знижувати ціну!
І цей перелік можна продовжувати довго. Тому очевидно, що зараз вже немає сенсу купувати вживані авто, оскільки ціни зрівнялися, і за нове авто просять практично стільки ж, якщо не дешевше.
Якщо підійти з іншого боку, то середній автолюбитель, який рік тому міг собі дозволити авто за 80-100 тис. грн., за минулий рік не став в 3,25 рази багатше, і в кращому випадку заробляє ті ж 80-100 тис. грн. І ринок йому вже нічого не пропонує. Адже за 2-річний Hyundai Tucson на вживаних ринку просять вже до 450 тис. грн. (!), коли ще рік тому за ці ж гроші можна було замахнутися навіть на Toyota Prado.
Як зазначає AUTO-Consulting, парадоксальна ситуація, яка виникла на ринку, рано чи пізно повинна вирішитися, і виходу тут тільки два: ціноутворення на вживаному ринку повинно пройти переосмислення методом зменшення «хотілок», або ринок нових авто буде ще піднімати ціни.
І в тому і в іншому варіанті зараз є сенс купувати тільки нові авто.
За розрахунками AUTO-Consulting, нині ж ціни на вживані автомобілі завищені приблизно на 40% (і в гривнях, і в доларах). А тим, хто все-таки хоче продати свій вживаний автомобіль, а не нескінченно розміщувати оголошення, має сенс подумати, що його покупець не став заробляти в 3 рази більше. І навіть продавці нових авто «фіксують» курс долара на прийнятному для покупця рівні.
Історичний приклад
На українському ринку вже були періоди такої цінової трансформації. Наприклад, у середині 1998 новенька Lada-2107 коштувала $7600. Після девальвації, таку ж машину почали пропонувати за $3500. Зрозуміло, продавці вживаних «Жигулів» довгий час не могли зрозуміти, чому їх супер-тачки з маленьким пробігом і купою «колгоспних причандалів» не продавалися навіть за 4000 у.о., адже вони брали машини за $7600. З часом ринок все розставив по своїх місцях: продавці вживаних Lada були змушені опустити ціни і усвідомити, що тепер їх машина коштує в 2 рази дешевше в доларах. І нікому немає діла за скільки доларів її колись купували.
За матеріалами: Auto-Consulting
Поділитися новиною