У центрі Києва закриваються взуттєві магазини


У центрі Києва закриваються взуттєві магазини

Компанія Emanuele Gelmetti до кінця року закриє 10 магазинів у столиці України, повідомляє ритейлер на своєму сайті. Залишки колекції розпродають зі значними знижками.

«Ми не припиняємо роботу в Україні, просто звертаємо мережу. Залишаються магазини в Ocean Plaza і в «Мануфактурі». Сайт після Нового року буде працювати в іншому форматі », – повідомили в компанії.

Зокрема, будуть закриті магазини Air Step по вул. Богдана Хмельницького, 10, проспекту Перемоги, 45 та вул. Нижній Вал, 23. Також магазини Emanuele Gelmetti по вул. Богдана Хмельницького, 10, вул. Червоноармійській, 57/3, вул. Овруцькій, 18 (ТРЦ Promenada Center) та вул. Червоноармійській, 27 і точка Sweet Years по вул. Червоноармійській, 57/3.

Цього року центральні вулиці столиці вже покинули ряд fashion-операторів, наприклад, Marks & Spencer, GAP, Adidas, Helen Marlen Accessori, Patrick Hellmann, Dsquared2, і деякі ресторани: «Планета Суші» і Soocre. З взуттєвиків – пішов бренд Minelli.

«Найвища вакантність у стріт-ритейлі була зафіксована на вулицях Архітектора Городецького (на рівні 33%), Заньковецькій (26%) та Хрещатику (12%), які перш були основними локаціями для відкриття флагманських точок і відрізнялися відсутністю вільних приміщень під оренду» , – коментує ситуацію керівник відділу торговельних площ компанії JLL в Україні Анна Чуботіна.

При цьому експерти відзначають, що стріт-рітейл зараз переживає кризу не тільки в Україні. «Це загальносвітова тенденція: догляд торгівлі з вулиць в ТРЦ. Просто в Україні вона більш гостро проявляється», – сказав партнер Української торговельної гільдії Віталій Бойко.

Він пояснює цю тенденцію загальним прагненням до економії. «Покупка перестала бути емоційною, спонтанною дією, знижується залежність від брендів, людина точно знає, що їй потрібно. А в ТРЦ у нього більше вибір серед багатьох марок однієї цінової категорії. Так що для брендів магазини в ТРЦ зараз показують в рази кращий результат, ніж стріт-рітейл », – говорить Бойко.

Центр спорожніє

Однак із закриттям перерахованих магазинів вакантність у центрі Києва знову збільшиться (зараз вона сягає 20%). І ймовірність, що до Нового року або хоча б до весни господарі приміщень знайдуть нових орендарів дуже низька, хоча ставки оренди істотно знизилися. Наприклад, на Хрещатику, вул. Городецького, Пасажі вони у вересні-жовтні були на рівні 130-150 у.о. за квадратний метр, а зараз, за оцінками експертів, впали до 80 у.о. На прилеглих до центру вулицях – Басейній, Б.Червоноармійській, Хмельницького, бульварі Шевченка, Лесі Українки ставки не перевищують 50-70 у.о. «Ставки в центрі впали майже вдвічі в доларі, тобто зафіксовані в гривні за станом на початок осені. І господарі приміщень готові йти на поступки далі, однак реальних претендентів немає », – підкреслив Віталій Бойко.

Теоретично місце магазинів могли б зайняти ресторани і кафе, у яких ситуація з окупністю трохи краще. «Вони могли б генерувати потік, проте більшість торгових площ в центрі міста знаходяться в історичних будівлях. Деякі просто не можна реконструювати під об’єкти харчування, в інших ціна реконструкції занадто велика », – пояснює Бойко.

Але найскладніше знайти нових орендарів виявилося на звільнені майданчики на вул. Городецького і в Пасаж. «Це престижні місця, проте іноземні рітейлери побоюються розглядати їх, оскільки занадто близько до Майдану, поруч з місцем загибелі людей», – пояснила Ганна Чуботіна. А ось один з порожніх майданчиків на Червоноармійській у першому півріччі 2015 може отримати нового орендаря. «Йдуть переговори, ми не можемо розголошувати імені», – не призналася вона.

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Також з цієї теми: Особисті фінанси
Дивись також
Рейтинг популярності матеріалу «У центрі Києва закриваються взуттєві магазини» на Finance.ua - 2.4
В Контексті Finance.ua