На вугілля чекає нова хвиля популярності? — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

На вугілля чекає нова хвиля популярності?

Енергетика
1112
Навіть за умови зростання глобального видобутку вугілля немає жодних ознак того, що виробництво сповільнюється в основних країнах-експортерах, і це тільки збільшує надлишок пропозиції.
Надлишок вугілля у світі є основним чинником, який зумовлює слабкість ринку в поточних ринкових умовах. За даними SNL Energy, поставки вугілля з семи основних країн-експортерів з січня до травня становили близько 40% від цілей на весь 2014 р.
Звіт Reuters показує, що ринок енергетичного вугілля, перевезеного морем, у 2014 р. буде перенасичений близько на 10 млн тонн. А протягом наступних кількох років надлишок спостерігатиметься на ринку коксівного вугілля, незважаючи на скорочення виробництва на 20 млн тонн.
Зростаючий профіцит і уповільнення попиту спонукають деяких експертів прогнозувати зміну імпортно-експортних напрямків в Азії. Китай, який став чистим імпортером вугілля в останні роки, може з часом знову стати експортером, оскільки споживання, як очікується, буде скорочуватися з 2016 р.
Поставки вугілля до Китаю становили 327,1 млн тонн у 2013 р., і це на 192 млн тонн більше, ніж поставки до Індії, яка посідає друге місце за обсягом імпорту. У травні імпорт вугілля в Китай становив 24 млн тонн порівняно з 15,6 млн тонн до Індії.
Китай як і раніше споживає 50% світового енергетичного вугілля і генерує 20-30% попиту на все вугілля. І саме Китай є основним фактором, що формує світовий ринок вугілля.
Новий уряд Індії планує активізувати внутрішнє виробництво енергоносіїв. Мита на енергетичне вугілля були збільшені з 2% до 2,5%, коксівне вугілля також обкладене імпортним митом в 2,5%. Крім того, податок на споживання вугілля був підвищений в два рази до 100 рупій за тонну для фінансування досягнення своїх цілей.
Судячи з усього, наголос також буде зроблено на використання поновлюваних джерел енергії, а також ядерної енергетики.
Іншим фактором, який може уповільнити індійський імпорт, є вітчизняні електроенергетичні компанії, найбільші споживачі імпортного вугілля в Індії, що не активізують вугільні закупівлі, незважаючи на світові ціни, що перебувають поблизу багаторічних мінімумів.
Індійські компанії не хочуть платити за дорогі потужності, що працюють на імпортному вугіллі.
Зараз вартість вугілля в порту Ньюкасла в Австралії, який вважається еталоном цін в Азії, становить близько $70 за тонну.
Міжнародна еталонна ціна становить близько $120 за тонну, і це найнижчий рівень за останні сім років.
Австралія, другий за величиною експортер вугілля у світі, як і раніше фіксує сильне зростання виробництва вугілля всередині країни. У 2014-2015 рр. розпочнуть роботу нові великі родовища, які збільшать пропозицію на 30 млн тонн.
Експорт вугілля з найбільших портів в Австралії становив 18,3 млн тонн в травні, а в 2014 р. очікується показник на рівні 364 млн тонн.
Південна Корея є одним з найбільших покупців австралійського вугілля. Як очікується, у 2014 р. до країни буде поставлено 98 млн тонн, а це на 2,1% перевищує рівень 2013 р. При цьому було введено податок на імпорт енергетичного вугілля з липня, але це може ніяк не позначитися на вугільному апетиті країни.
У Японії обсяг імпорту вугілля в травні сягнув 13,5 млн тонн. Вона була традиційним імпортером австралійського вугілля, але Індонезія, ще один великий експортер, очікує зростання попиту з боку Японії на тлі падіння інтересу до вугілля в Китаї.
Індонезійські виробники продовжують збільшувати видобуток. За підсумками шести місяців поточного року обсяг видобутку становить 213 млн тонн. При цьому влада намагається забезпечити внутрішні потреби, які, як очікується, сягнуть 151 млн тонн до 2022 р.
Інші експортери, особливо Колумбія і ПАР, також зіграли свою роль у збільшенні загального профіциту пропозиції. При цьому імпорт вугілля до Європи буде знижуватися, оскільки чиновники намагаються скоротити викиди, знижуючи споживання вугілля.
США є однією з небагатьох країн, де виробники стримують видобуток у відповідь на несприятливу цінову кон’юнктуру. Зважаючи на всі витрати їм просто не вигідно продавати вугілля, що поставляється за допомогою морських перевезень.
Росія також збільшила експорт вугілля. Показник збільшився на 13,5% у травні до 13,6 млн тонн. За п’ять місяців показник збільшився на 15,5% в річному вираженні. За різними оцінками, Росія може експортувати в цілому 106 млн тонн вугілля в 2014 р, і, судячи з усього, ці плани будуть виконані.
За матеріалами:
Вєсті Економіка
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас