Українським авіакомпаніям не бачити «відкритого неба» над США — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Українським авіакомпаніям не бачити «відкритого неба» над США

Світ
941
Міністерство транспорту США затягує підписання з Україною угоди про відкрите небо. Про це «Капіталу» повідомило високопоставлене джерело в Кабінеті міністрів. «Вони косяться на підписання угоди про єдиний авіапростір з Європейським союзом», – пояснює він причину затримки.
Офіційно в Державній авіаційній службі не підтверджують і не спростовують цю інформацію. «Американська сторона уважно відстежує хід подій навколо угоди про єдиний авіапростір і [раніше] відзначала позитивний вплив від його підписання на подальший переговорний процес щодо укладення угоди про відкрите небо з США», – письмово відповіла Державіаслужба на запит «Капіталу».
Свою версію угоди про відкрите небо Україна надала Сполученим Штатам ще в жовтні. Але відповідь досі не отримана. Нагадаємо, що підписати «відкрите небо» планували ще до кінця 2013 р. «Всі технічні аспекти з Федеральною авіаційною адміністрацією США узгоджені, зараз тривають переговори щодо термінів (парафування. – «Капітал»)… Цілком реально, що це може відбутися вже в нинішньому році», – запевняв «Капітал» наприкінці жовтня 2013 р. Олександр Вілкул, який у той час займав пост віце-прем’єр-міністра.
Ні до чого
Зараз взаємини в авіагалузі між Україною та США регламентуються Угодою про повітряне сполучення від 5 червня 2000 р. У відповідності з документом, 18 прямих рейсів між Україною і США можуть виконувати не більше чотирьох авіакомпаній. При цьому жодна сторона не скористалася в повному обсязі цими можливостями. Єдиний авіаперевізник, який здійснює прямі рейси між країнами, – «Міжнародні авіалінії України». З квітня 2014 р. МАУ виконують сім щотижневих рейсів Київ – Нью-Йорк. Таким чином, залишаються незаповненими як мінімум 11 щотижневих частот.
В Україні лише у трьох авіакомпаній є далекомагістральні літаки, які дозволять здійснювати безпосадочні перельоти між Україною і СШАМАУ, Windrose і «Авіалінії Харкова». Гендиректор Windrose Володимир Каменчук на питання про те, чи буде літати його перевізник до США в разі підписання угоди, відповів, що «все може бути». Розмито відповіли і в «Авіалінії Харкова». «Конкретних планів щодо відкриття рейсів до Америки в авіакомпанії немає, але в довгостроковій перспективі курортні напрями США являють якийсь інтерес», – письмово повідомила прес-служба авіаперевізника на запит «Капіталу». МАУ не встигли надати коментарі.
Ні багато ні мало
Літати на регулярних маршрутах до США вигідно тільки МАУ, вважає заступник комерційного директора авіакомпанії «ЮТейр-Україна» Володимир Катерний. Моделі бізнесу Windrose і «Авіалінії Харкова» розраховані на чартерні перевезення. Не маючи транзитного потоку, їм не має сенсу відкривати регулярні рейси на далекомагістральні напрямки в США, пояснює співрозмовник.
Українські авіакомпанії отримали б реальну вигоду від підписання цієї угоди, якби їм дозволили виконувати каботажні рейси (перевезення літаками компанії з однієї держави в межах іншого. – «Капітал») між містами США. «У цій країні велика конкуренція на внутрішніх перевезеннях, особливо на регулярних. У той же час в сегменті чартерних внутрішніх перевезень у українських гравців є шанси помірятися силами з американськими. Наша авіакомпанія спробує працювати на їхньому ринку, переговори на цю тему ми вже ведемо», – зазначає виконавчий директор компанії «Аероджет» Анатолій Мазуренко. Але голова Державіаслужби Денис Антонюк нарікає, що каботаж поки що не передбачається обговорюваною угодою.
Дмитро Уляницький
За матеріалами:
Капітал
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас