BlackBerry повернулася до прибутку. Ринок здивований — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

BlackBerry повернулася до прибутку. Ринок здивований

Світ
1040
Канадський вендор BlackBerry несподівано отримав прибуток, хоч і невеликий, у I фінансовому кварталі цього року, який завершився для компанії 31 травня. Після низки збитків це, безсумнівно, позитивна новина. Втім, виручка знизилася: продажі здійснюються не так добре, як би цього хотіли в BlackBerry.
Чистий прибуток BlackBerry у I кварталі поточного фінансового року становив $23 млн. У попередньому кварталі у компанії був збиток у розмірі $423 млн, а за той же період минулого року – у розмірі $84 млн.
У розрахунку на одну акцію прибуток компанії становив $0,04. Квартальна виручка BlackBerry знизилася майже на 69% до $966 млн. Приблизно 39% виручки було згенеровано за рахунок продажів пристроїв, 54% – на сервісах, а 7% – за рахунок продажу ліцензій на програмне забезпечення та інших джерел.
Без урахування разових факторів компанія отримала збиток у розмірі 11 центів на акцію проти 13 центів роком раніше, хоча аналітики, опитані Thomson Reuters, очікували цифру набагато вищу – 26 центів на акцію. Запас грошових коштів збільшився з $2,7 млрд минулого кварталу до $3,1 млрд у нинішньому.
Незважаючи на зниження виручки, результати BlackBerry в цілому позитивно здивували ринок. Котирування канадського вендора після оголошення фінансових результатів подорожчали на 10% на NASDAQ. На біржі в Торонто акції виросли на 12,56% до 10,13 канадського долара ($9,3) за папір, капіталізація становить 4,74 млрд канадських доларів.
BlackВerry почала стрімко втрачати частку на ринку з 2013 р., коли випустила серію смартфонів і операційну систему BB10. Не витримавши конкуренції з Apple і Samsung, акції компанії падали, як і доходи. У листопаді до компанії прийшов новий виконавчий директор Джон Чен, що зосередився на зменшенні витрат і пошуку нових джерел доходу.
Нещодавні результати показують, що стратегія зі зменшення витрат успішна, проте на поліпшенні фінансових показників в плюс поки що позначилася мало.
Нинішній CEO компанії ще минулого року ініціював програму реорганізації менеджменту, а також заявив, що має намір зосередитися на сервісах BlackBerry та корпоративному напрямку бізнесу, щоб утримати клієнтів з урядового середовища та великого бізнесу.
У травні BlackBerry запустила продажі нового бюджетного смартфона Z3 в Індонезії. BlackBerry Z3 стане першим в лінійці смартфонів, вироблених спільно з FIH Mobile Ltd, підрозділом тайванського гіганта Foxconn Technology Group, відомого за збіркою гаджетів iPhone і iPad для компанії Apple Inc.
Канадський вендор сподівається, що майбутня лінійка смартфонів дозволить компанії вибратися з кризи, збільшити частку на ринку, де домінують все ті ж Apple і Samsung.
“Якщо ринок не прийме цей продукт добре, то ми, безумовно, зіткнемося з деякими негативними моментами”, – сказав Чен під час анонсу гаджета в Джакарті. У BlackBerry не уточнюють прогнозованого обсягу продажів для пристрою, але Чен розраховує продати мільйони смартфонів Z3 в усьому світі.
Всього два роки тому канадський мобільний вендор мав 40% частки на індонезійському ринку, поставляючи понад 600 тис. мобільних телефонів на квартал до країни, яку колись називали країною BlackBerry. Проте випуск преміального смартфона BlackBerry 10 торік не привернув покупців в країні, де майже 40% населення живуть на $2 в день. Частка ринку компанії впала до 4% з поставками близько 100 тис. пристроїв на квартал за даними IDC.
До кінця 2014 р. BlackВerry планує анонсувати ще декілька пристроїв. “Наші результати в I фінансовому кварталі показують, що стоїмо твердо на шляху до досягнення важливих цілей – сильних фінансових показників і створення успішних продуктів”, – заявив Чен. Раніше голова BlackBerry говорив, що його мета – вивести компанію на прибутковий рівень у 2016 р.
Всього за I фінансовий квартал компанія продала 2,6 млн смартфонів – значно більше, ніж передбачали аналітики. 65% смартфонів з цієї кількості поставлялися з операційною системою BB10, інша частина була обладнана попередньою BB7.
BlackBerry планує анонсувати до кінця року новий телефон, відомий як Classic, з класичною клавіатурою та поштовими сервісами, спрямованими на корпоративних клієнтів. Пан Чен також сказав, що компанія представить новий телефон, відомий на ім’я Passport в Лондоні у вересні цього року. Подробиці про пристрій поки що невідомі.
За матеріалами:
Вєсті Економіка
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас